2023-04-26, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Om du är representant för majblomman så borde du kunna visa oss dessa uppgifter svart på vitt. Vi vill se från majblomman att detta stämmer. En länk, en källa på att de hör ihop med denna storsäljare! Finns inget på deras hemsida om detta. De borde ju jubla! Jag saknar fortfarande en länk från barnets sida som kopplar ihop honom med majblomman. En uselt dålig gjord tiggarsida

https://majblomman.shop/murhaf-1

Är du förståndshandikappad? har du inte sett Murhafs och andra barns majblommesidor, har du inte hört intervjuerna på nyheterna i TV där representant för Majblomman förklarar om skatten? Känner du inte till att det skett försäljning via internet av barn som säljer majblommor sedan coronaepidemin? Och att barnen registrerar sig hos Majblomman så får de en personlig försäljningssida. Är du efterbliven på något sätt?
Citera
2023-04-26, 21:29
Bannlyst
Hur mycket tid hade svensk media lagt ner på den här historien om den hade handlat om en svensk pojke med blont hår och blå ögon? Detta är omvänd rasism, något svensk media älskar. Man måste vara väldigt dum för att inte förstå att detta är en del av den eviga propagandan för det mångkulturella paradiset. Dessutom tycker jag inte att den bajsfärgade pojken hör hemma i Sverige.
Citera
2023-04-26, 21:36
Medlem
Orkar inte mer. Visar sig vara orkestrerat med lillkillen ;/

https://twitter.com/plainviewlegacy/status/1651114035536953344?s=46&t=
Citat:
yYwDTGZZ7rj8FzXcDAIx0g
Citera
2023-04-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Ingen representant men intresserad av att verkligen se att rätt skatt dras från denna provision och att noga kontroll på pojkens familjs tillgångar görs innan bidrag betalas ut igen, dom har ju en bra hacka nu att göra rätt för sig med…

Jo, är ju självklart att familjens försörjningsstöd nu skall dras in, om de har sånt. Finns många som lever ”på soc” av olika skäl, som t ex sjukdom, och direkt blir av med stödet om de t ex får ett arv, en födelsedagspeng från mormor etc. Samma princip måste såklart gälla denna familjen. (Jag kan väl tycka reglerna är lite väl hårda, men den diskussionen hör inte hemma här).
Citera
2023-04-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipoopedmypants
Hur mycket tid hade svensk media lagt ner på den här historien om den hade handlat om en svensk pojke med blont hår och blå ögon? Detta är omvänd rasism, något svensk media älskar. Man måste vara väldigt dum för att inte förstå att detta är en del av den eviga propagandan för det mångkulturella paradiset. Dessutom tycker jag inte att den bajsfärgade pojken hör hemma i Sverige.

Läste Instagram kommentarerna.. Folk skriver "Årets svensk" .. x) man blir ju.. men det är 99% kvinnor som hejar.
Citera
2023-04-26, 21:44
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Killen har varit duktig. Ge en eloge istället för att vara så förbannat avundsjuk.

På vilket sätt har killen varit duktig?
Citera
2023-04-26, 21:44
Medlem
Har inte följd det hela riktigt men blir plötsligt sugen på att köpa en Majblomma även jag.
Citera
2023-04-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jo, är ju självklart att familjens försörjningsstöd nu skall dras in, om de har sånt. Finns många som lever ”på soc” av olika skäl, som t ex sjukdom, och direkt blir av med stödet om de t ex får ett arv, en födelsedagspeng från mormor etc. Samma princip måste såklart gälla denna familjen. (Jag kan väl tycka reglerna är lite väl hårda, men den diskussionen hör inte hemma här).
Barn är inte försörjningskyldiga mot vuxna. Hans pengar ska givetvis tas i förvaltarskap fram tills han fyller 18 år och uttag ska ske via överförmyndarnämnden.

Pengarna är pojkens, inte de vuxnas och de vuxna ska självklart omedelbart fråntas möjlighet att förskingra pengarna eller använda dem själva.
Citera
2023-04-26, 21:47
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
På vilket sätt har killen varit duktig?

Du är för dum för att se det, varför måste folk förklara allt för dig, gå tillbaka till särvux med dig!
Citera
2023-04-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Så att ungen blir Viral efter att en asyltant delat hans story, där sedan några rassetanter kallar han för neger och blir ännu mer viral - kallar du kreativitet, smarthet och ett stort personligt entreprenörskap samt eget hårt arbete.

The fuck?
Jag försökte vara ironisk men inser nu att det sket sig...
Citera
2023-04-26, 21:50
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Läste Instagram kommentarerna.. Folk skriver "Årets svensk" .. x) man blir ju.. men det är 99% kvinnor som hejar.
Tror inte att vi primärt ska hänga upp oss på kön. Här är det etnicitet som är i fokus.
Citera
2023-04-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellin
Orkar inte mer. Visar sig vara orkestrerat med lillkillen ;/

https://twitter.com/plainviewlegacy/status/1651114035536953344?s=46&t=

Spännande vändning sanningen brukar ju ha en viss förmåga att krypa fram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto