2023-04-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Finns ingen annan än Pythia som hittat uppgiften att telefonen stängdes av. Får nog vänta till någon annan kan bekräfta eller dementera.
Jag minns inte klockslag men tror det stämmer att M mob är avstängt efter J besök på Md
fram tills tiden då hon är hemma
Citera
2023-04-26, 23:57
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Kan inte se att så är fallet, utan bara att det är ”skärmlås” från sms-tidpunkten och framåt. MHs pappa hade även tittat till MHs lokalisering vid 03:30 så då var den inte avstängd.

Helt korrekt, my fail- 03:00:14, låses telefonen (skärmlås) och förblir inaktiv fram till kl 05:22.
Ber om ursäkt för den tabben, Heretic.

Intressant att M:s pappa tittat på lokalisering M:s mobil kl 03:30. Var befann sig mobilen då enligt honom?
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det är så jag med resonerar. Och detta fall är verkligen unikt, särskilt med tanke på ett exceptionellt djupt och stadigt tryck, så pass att både venöst och arteriellt flöde stryps så att petekier uteblir. Ovanligt, enligt rättsläkaren.
Vore förvånande om hon inte ådrog sig en lättare hjärnskakning.
Eller hur; här hör man att även J uppmärksammar att T slår i huvudet rejält, därför antar jag att det också dröjde en stund innan hon fick kraft att sparka mot J. Ändå fortsätter J, trots att hon ser T bli omtöcknad av fallet.
Inget jag ens tänkt på tidigare, men när du nämner det så kan hon ju ha tagit på sig ett långärmat plagg i lägenheten, en kofta eller tröja. På Nöjet bar hon en kortärmad rosa blus.

Bild 5. Beslag 2022-5000-BG124763-5, jacka
Undersökningsprotokoll klädundersökning BG124763, 2022-11-22 09:41 diarienr: 5000-K1226065-22 86

Undersökningsmetoder
Kläderna har undersökts med forensisk ljuskälla tillsammans med betraktningsfilter.
Kläderna har undersökts efter blod med IR-belysning med kamera avsedd för ändamålet
Besudlingar har förprövats för blod med leukomalakitgrönt
Krimsökshund utbildad för att markera blod har sökt på jackan

Undersökningsprotokoll klädundersökning BG124763, 2022-11-22 09:41 diarienr: 5000-K1226065-22 88
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det är så jag med resonerar. Och detta fall är verkligen unikt, särskilt med tanke på ett exceptionellt djupt och stadigt tryck, så pass att både venöst och arteriellt flöde stryps så att petekier uteblir. Ovanligt, enligt rättsläkaren.
Vore förvånande om hon inte ådrog sig en lättare hjärnskakning.
Eller hur; här hör man att även J uppmärksammar att T slår i huvudet rejält, därför antar jag att det också dröjde en stund innan hon fick kraft att sparka mot J. Ändå fortsätter J, trots att hon ser T bli omtöcknad av fallet.
Inget jag ens tänkt på tidigare, men när du nämner det så kan hon ju ha tagit på sig ett långärmat plagg i lägenheten, en kofta eller tröja. På Nöjet bar hon en kortärmad rosa blus.
Det tror jag inte för då skulle dessa kläder tvättas senare hos mamman och det fanns ingen långärmad tröja med där
Citera
2023-04-26, 23:58
Medlem
Domen må vara överraskande, men riktigt! Den tingsätten är inte feg. Det blir intressant att se vad hovrätten gör av det.
Citera
2023-04-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hm! Varför stängde hon av den? Visste hon att de skulle "på vift" när J kom tillbaka? Annars hade hon inte behövt stänga av den, väl?

Kan det inte vara skärmlåset som gick på?
Citera
2023-04-27, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Bild 5. Beslag 2022-5000-BG124763-5, jacka
Undersökningsprotokoll klädundersökning BG124763, 2022-11-22 09:41 diarienr: 5000-K1226065-22 86

Undersökningsmetoder
Kläderna har undersökts med forensisk ljuskälla tillsammans med betraktningsfilter.
Kläderna har undersökts efter blod med IR-belysning med kamera avsedd för ändamålet
Besudlingar har förprövats för blod med leukomalakitgrönt
Krimsökshund utbildad för att markera blod har sökt på jackan

Undersökningsprotokoll klädundersökning BG124763, 2022-11-22 09:41 diarienr: 5000-K1226065-22 88
Kläderna var ju redan tvättade
så beskriv gärna för oss som inte har fup kvar vad polisen hittade för spår om de hittade något
Citera
2023-04-27, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Kortärmad?

Ja det var den. Lite mer blusliknande
Citera
2023-04-27, 00:10
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Kläderna var ju redan tvättade
så beskriv gärna för osd som inte har fup kvsr vad polisen hittade för spår om de hittade något
Vet du att jackan som J hade på Nöjet var tvättad?

"Krimsökshund utbildad för att markera blod har sökt på jackan" Specifikt.

Du får kontakta författaren till FUPn för övrig info, jag har citerat det som står i akt bilaga 156.
Citera
2023-04-27, 00:10
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag håller med i att J berättar och erkänner mindre allvarliga delar för att bygga upp ett förtroendekapital inför den stora lögnen. Men den stora lögnen tror jag inte handlar om att till varje pris försöka blanda in M, utan det handlar om att få det till en olyckshändelse. Hon vill komma undan mord! Inte falskanklaga M.

Den enda som kan vittna om att J inte höll i 10 sek är M. Då vore det oerhört märkligt att skapa ett falskt vittne som kan säga i princip vad som helst. M hade kunnat säga att hon stod utanför den låsta badrumsdörren och bankade för att hon ville separera dom. Att hon hörde hur T kämpade i flera minuter för sitt liv medans J långsamt hade ihjäl henne.

Om M sov så hade J haft full kontroll på hela historian. Hon hade kunnat säga att T tog fram en kniv och höll den mot hennes hals, att T sa att hon skulle mörda henne och J därefter slog kniven ur handen och behövde inkapacitera henne för att skydda sitt egen liv.

Eftersom hon vet att M var med i badrummet måste hon hålla sig så nära sanningen som möjligt just för att hon behöver förhålla sig till M s historia. Den kan inte sticka iväg för mycket för då tappar hon trovärdighet och hela olycksteorin faller.

Du är inne på ngt, jag tror JJ säger hela sanningen om händelsen där M är inblandad för när hon får höra M erkänt de dumpat kroppen tror hon M har sagt mer hon inte fått veta än.jag tror hon säger allt utom just hur länge hon höll.
Citera
2023-04-27, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Ja det var den. Lite mer blusliknande
Tack som jag minns det
J hade inget långärmat på sig som vissa skriver här och hon var även barbent
Jag tänkte på om J nu satt gränsle öv T och spänner benen hårt öv T armar
borde hon då få skrubbmärken på sina knän?
Hon har en kämpande T som sprattlar så gott hon kan
Det borde inte varit helt omöjligt att J knän stötte i golv?
Eller så blev det inte så stor kamp efter att M troligtvis hjälpte till att hålla T stilla och därför fick inte J några skrubbmärken?
Senast redigerad av Anedin 2023-04-27 kl. 00:17.
Citera
2023-04-27, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vet du att jackan som J hade på Nöjet var tvättad?

"Krimsökshund utbildad för att markera blod har sökt på jackan" Specifikt.

Du får kontakta författaren till FUPn för övrig info, jag har citerat det som står i akt bilaga 156.
Tänkte närmast på om de skrivit något i fup av ev fynd som spårningen gett fr kläder

Enl M så hade J på sig en jeansjacka senare på kvällen då hon åkte till Md så jag gissar att det även var den J hade på sig även till fyndplats efterom den låg i tvätten och blev tvättad
så troligtvis hade J en annan ytterjacka till nöjet som hon inte anvönde senare på natten och den minns jag inte var med i tvätt
Senast redigerad av Anedin 2023-04-27 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in