Citat:
Ursprungligen postat av
EvolModsiw
Jag tycker att det finns ganska goda belägg för att hon kan ha gjort det ensam. För det första är det ingen naturlag att någon som stryper en annan själv får skador. Varje fall är unikt och ingen vet exakt hur detta mord har gått till.
Det är så jag med resonerar. Och detta fall är verkligen unikt, särskilt med tanke på ett exceptionellt djupt och stadigt tryck, så pass att både venöst och arteriellt flöde stryps så att petekier uteblir. Ovanligt, enligt rättsläkaren.
Citat:
Mycket talar för att T slog i huvudet i golvet när hon fälldes vilket bör ha lett till åtminstone sänkt medvetenhetsgrad och sämre förmåga att försvara sig. Rättsläkaren uteslöt inte att den konstaterade skadan i bakhuvudet på T kan ha orsakat hjärnskakning. J berättar själv att T slog i huvudet i förhöret där hon första gången erkänner gärningen.
Vore förvånande om hon
inte ådrog sig en lättare hjärnskakning.
Citat:
"...då blev jag arg och fäller Tove så att hon trillar liksom pladask ner i
backen, eh, ja på rygg då och hon jag vet att jag blir förvånad för hon hinner liksom inte ta
emot sig utan hon bara åker ner i backen och slår i huvudet rejält..."
Eller hur; här hör man att även J uppmärksammar att T slår i huvudet rejält, därför antar jag att det också dröjde en stund innan hon fick kraft att sparka mot J. Ändå fortsätter J, trots att hon ser T bli omtöcknad av fallet.
Citat:
J hade vidare långärmat plagg på sig vilket skyddar mot åtminstone rivmärken. Ett av många exempel på TR:s cherrypickande i motiveringen till domen är att man fäster avseende vid att J haft en kort kjol på sig och menar att det skulle innebära att borde fått någon form av skador på benen under kampen med T men man nämner inte att hon hade långärmat på överkroppen där skador är mest troliga.
Inget jag ens tänkt på tidigare, men när du nämner det så kan hon ju ha tagit på sig ett långärmat plagg i lägenheten, en kofta eller tröja. På Nöjet bar hon en kortärmad rosa blus.