2023-04-26, 23:03
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Möjligt men hittades det blod från T någonstans ? Måste läsa fupen igen men har inget sådant minne. Blod är ju helt omöjligt att tvätta bort.
Hunden markerade där i alla fall. J har efteråt använt sig av starka rengöringsmedel i både badrum och hall, okänt vad men poliserna reagerade på lukten som jag uppfattar ska ha varit frän och stickande.
Citera
2023-04-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
11 sekunder om vi ska vara petiga. Vad gjorde M när hon stängt av mobilen?

Enligt henne själv sov hon på toaletten om jag minns rätt. Svårt att ha koll på alla ställen hon sovit på då hon ändrat sig i förhör till förhör.
Citera
2023-04-26, 23:05
Medlem
sybels avatar
Citat:
Tja, som om hon skulle bry sig eller vadå? Jag anar en svag nyans av skadeglädje i ordet ”älskling”.
M var troligtvis inte dummare än att hon kunde räkna ut att A skulle gått till polisen om hon berättat. Och DET ville hon inte.
Citera
2023-04-26, 23:06
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Möjligt men hittades det blod från T någonstans ? Måste läsa fupen igen men har inget sådant minne. Blod är ju helt omöjligt att tvätta bort.
Blod hittades i badrummet men det var ifrån en hantverkare.
Citera
2023-04-26, 23:08
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Enligt henne själv sov hon på toaletten om jag minns rätt. Svårt att ha koll på alla ställen hon sovit på då hon ändrat sig i förhör till förhör.
J uppgav i de första förhören att M var i badrummet när hon gick ner för att vara kvar i badrummet när hon kom tillbaka med burgaren; se mitt inlägg kl 21:59.
Citera
2023-04-26, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Enig.
Många här i denna del av tråden, mellan tingsrätts- och hovrättsdom som nog intellektualiserar / gör det mer komplicerat än det egentligen är.
Maja är säkert något undergiven Johanna och vill vara med henne på alla tänkbara sätt.
Min teori är att Maja är med på det hela, från början till slut för att hon i grund och botten är en skitstövel och inte så mycket mer.
Hon vill rädda det som räddas kan.
Jag tror dock inte på livstid för Maja i hovrätten.
Tror det kan landa i medhjälp till mord.
8-11 år.
Bara spekulerar, som vi alla gör.
Det enkla är oftast det rätta. Jag blev påmind idag i tråden om Nöjets vakters vittnesmål, om Majas och Johannas uppträdande efter bråket med Tove. De var arga och påstridiga bägge två. Vakterna pekade inte enbart ut Johanna utan Maja var lika arg. Så jag håller med dig, Maja var med på det hela från första början. Inte en chans att hon gick och la sig, hon ville också konfrontera Tove.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Oj! Hur kan jag ha missat detta. Alltså 10 sekunder efter hon skickade tummen upp till J precis som du skrev.

Jag tror att M satt i lägenheten med mobilen i handen och var toknervös över att grannen hört för mycket av mordet. Så fort hon fick klartecken av J att dom är i driven, kände hon sig lugn och stängde av telefonen.
Hm! Varför stängde hon av den? Visste hon att de skulle "på vift" när J kom tillbaka? Annars hade hon inte behövt stänga av den, väl?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Blod hittades i badrummet men det var ifrån en hantverkare.

Ja precis och hittades det annat blod i badrummet kan knappast J ha desinfekterat hela rummet. Jag menar eftersom det hittades borde blod från även T ha hittats.
Citera
2023-04-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
J uppgav i de första förhören att M var i badrummet när hon gick ner för att vara kvar i badrummet när hon kom tillbaka med burgaren; se mitt inlägg kl 21:59.

Ja, i den versionen gick T hem levande. Minns du hur det lät i det sista förhöret?
Citera
2023-04-26, 23:12
Medlem
Citat:
11 sekunder om vi ska vara petiga. Vad gjorde M när hon stängt av mobilen?

Vart står det att hon stängde av mobilen?
Senast redigerad av Pippilotte 2023-04-26 kl. 23:31.
Citera
2023-04-26, 23:13
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ja, i den versionen gick T hem levande. Minns du hur det lät i det sista förhöret?
J i sanningsscenariot:
BF: Var var hon någonstans när du lämnade lägenheten för att gå ner så att säga?
J: I vardagsrummet.
F: Okej och sen kom du tillbaka och Maja fick hamburgaren var det rätt?

F: Och var satt ni då när hon åt hamburgaren?
J: Vardagsrummet på gränsen till sovrummet där någonstans.
Citera
2023-04-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ms föräldrar hade en app där de kunde följa M, så det handlade inte om att M var medveten om att tfn var spårbar. Js föräldrar hade inte en sådan, alltså kunde hon ha sin tfn med.
Sjäkvklart var M medveten om att tel är spårbar
hon tog medvetet inte med mob på ställen hon inte ville att hennes föräldr skulle se
Det har sagts i förhör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in