2023-04-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja, nu verkar det som du är lite för emotionell och eventuellt lite för lågt IQ för att förstå, men vi prövar ändå:

Pojken har alltså självmant sålt noll majblommor. Eftersom det gått så dåligt för pojken när han knackade dörr och stått på torg osv. för att försöka sälja majblommor, så valde en asyltant att skriva en snyftartikel om just detta.

Denna snyftartikel har därefter delats i massmedia, av stora konton på twitter och facebook och även av public service i SVT m.m. - därefter har tusentals godhetsknarkande svenskar valt att donera pengar till pojken.

Så, nu när jag förklarat detta på ett enkelt vis så t.o.m. ett litet barn kan förstå, kan du nu förklara på vilket sätt pojken har varit duktig och driftig? Håll topic och en god ton nu lilla gumman.
Innan man ifrågasätter andras intelligens kan man pröva sin egen bättre.

Det går inte att frångå att han marknadsför Majblomman och drar in enorma summor som kommer gynna många barn.

Har du åsikter, idiot, kan du dra igång kampanjer gällande andra barn du vill lyfta som försäljare. I slutet är det barn i ekonomisk utsatthet som gynnas och vem fan är mer i sådan än någon med föräldrar utan medborgarskap och som lever på försörjningsstöd? Hans ekonomiska situation är mer i nöd än någon medelklass unge som du gråter över nu för att det inte står i centrum.
Citera
2023-04-26, 23:00
Medlem
Majblomman gav pengar till skäggbarn som skulle åka till Liseberg. Det är sådana "behövande" som pengar går till. Personligen tycker jag att de barn som står och säljer majblommor förtjänar Lisebergsresan bättre.
Citera
2023-04-26, 23:02
Medlem
Rodrigos avatar
Är det bara swish nuförtiden på majblommor och hur mycket får man behålla själv? Borde väl generera någon slags varningsflagga om penningtvätt.
Citera
2023-04-26, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grovport
Stiftelsen Majblomman gör väl bra saker med de insamlade medlem bidrag till
kollo på Barnens Ö och liknande ?

De pengarna går till "fattiga barn". Vilka är det tror du?
Citera
2023-04-26, 23:17
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
De pengarna går till "fattiga barn". Vilka är det tror du?

Jag hade gärna sett att det blir nya kläder från lyxvarumärken och becknarväskor till förortsbarn. Bara jag får se i alla fall någon min på en svensk som förstår kopplingen. ungefär som att en tiggare utanför konsum går och köper ett paket cigg för pengarna i muggen.
Citera
2023-04-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
En gång i tiden, på stenåldern då jag är född, när man köpte majblommor fick man en pin att sätta fast på kavajslaget, tröjan, väskan etc. Nu, 2023, får man tydligen en digital majblomma och det är väl förmodligen därför grabben kan sälja för sådana hisnande belopp. Jag tycker nog att majblommeförsäljningen har tappat sin mening i och med detta. Beda Hallberg skulle förmodligen vända sej i sin grav om hon visste hur dagens försäljning ser ut.
nej
du kan välja blomnål,blompin. bil-blomma, digital blomma..
så de gamla klassiska modellerna finns kvar, som förr
Beda Hallberg finns med som förr.
Har du noterat att skribenterna i tråden har noll koll på Majblommans historia
en del tror det fungerar som utlands-bistånd, eller typ Rädda Barnens insamling..
men ingen googlar el söker information för att ta reda historien o bakgrunden.
Citera
2023-04-26, 23:29
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du vet väl inte ens om de uppbär bistånd, de kan ju faktiskt bo hos nån släkting som har försörjningsansvar, släktingar som har etablerat sig i landet långt tidigare, med egna jobb o bostad..
Hahaha! Ja, det finns ju många negrar som väljer att försörja sina släktingar istället för att låta svenska staten stå för kalaset.
Kan du visa på ett enda exempel?
Citera
2023-04-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipoopedmypants
Hur mycket tid hade svensk media lagt ner på den här historien om den hade handlat om en svensk pojke med blont hår och blå ögon? Detta är omvänd rasism, något svensk media älskar. Man måste vara väldigt dum för att inte förstå att detta är en del av den eviga propagandan för det mångkulturella paradiset. Dessutom tycker jag inte att den bajsfärgade pojken hör hemma i Sverige.
Åh mångkulturen -
kan påminna dig om att Melvin fr Göteborg, blev omskriven och omtalad
varför.. minns du inte..
jo han slog rekord i flera års tid,
sålde majblommir ,tjänade bra i flera år, placerade pengarna i fonder o aktier
har du missat detta?
hur kan ni ha glömt Melvin, han var dessutom blond blåögd o pursvensk..
Stod mycket om honom i tidningar/media
han gavs mycket beröm och uppmärksamhet,
..
googla och läs historien om den framgångsrike majblommeförsäljaren Melvin.
Citera
2023-04-26, 23:42
Medlem
Gläds åt ungen istället, oavsett om han sålt via nätet eller ute på fält. Man blir mörkrädd när man läser vad vuxna skriver här.

"Om han vore svensk så..."
"Bidragstagare hejhå"
"Migrationsverket blabla"

Herregud, ingen bryr sig. Gråt i din jävla ensamhet om du blir så kränkt.
Citera
2023-04-26, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja, nu verkar det som du är lite för emotionell och eventuellt lite för lågt IQ för att förstå, men vi prövar ändå:

Pojken har alltså självmant sålt noll majblommor. Eftersom det gått så dåligt för pojken när han knackade dörr och stått på torg osv. för att försöka sälja majblommor, så valde en asyltant att skriva en snyftartikel om just detta.

Denna snyftartikel har därefter delats i massmedia, av stora konton på twitter och facebook och även av public service i SVT m.m. - därefter har tusentals godhetsknarkande svenskar valt att donera pengar till pojken.

Så, nu när jag förklarat detta på ett enkelt vis så t.o.m. ett litet barn kan förstå, kan du nu förklara på vilket sätt pojken har varit duktig och driftig? Håll topic och en god ton nu lilla gumman.

Jag tycker ALLA barn i den åldern som frivilligt tackat ja till att vara ute och sälja majblommor istället för att sitta hemma och spela Fortnite kan anses vara duktiga och driftiga.

Om du inte fått en lista på exakt vilja som donerat till grabben kan du inte heller veta vem som donerat. Det kanske bara är andra negrer som donerat det kan inte du eller jag veta.
Citera
2023-04-26, 23:46
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nej
du kan välja blomnål,blompin. bil-blomma, digital blomma..
så de gamla klassiska modellerna finns kvar, som förr
Beda Hallberg finns med som förr.
Har du noterat att skribenterna i tråden har noll koll på Majblommans historia
en del tror det fungerar som utlands-bistånd, eller typ Rädda Barnens insamling..
men ingen googlar el söker information för att ta reda historien o bakgrunden.
Min kommentar gällde att man förr i tiden köpte majblommor för en god sak av ett barn ute på stan. Numera kan det uppenbarligen vara ren e-handel och då har det liksom tappat sin ursprungliga poäng att barn hjälper barn. Numera kan lika gärna vara holdingbolaget, stiftelsen eller något annat obskyrt som samlar in pengar eller säljer någonting till "förmån" för barn.
Citera
2023-04-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset7
Gläds åt ungen istället, oavsett om han sålt via nätet eller ute på fält. Man blir mörkrädd när man läser vad vuxna skriver här.

"Om han vore svensk så..."
"Bidragstagare hejhå"
"Migrationsverket blabla"

Herregud, ingen bryr sig. Gråt i din jävla ensamhet om du blir så kränkt.

Inte underligt att Sverige har blivit ett mångkulturellt groteskt monster om ingen bryr sig! Gangsterparadiset Sverige! Det var bättre förr när Sverige var svenskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in