2023-04-25, 09:57
Medlem
Hur troligt blir programmet när Pernilla Wahlgren lyckas gissa på Elsa Billgren endast med hjälp av de ledtrådarna? Kan inte tänka mig att hon ens vet vem Elsa är. Hon har nu NOLL koll på precis allt. Extremt uppgjort
Citera
2023-04-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Produktionen hade satt upp en kamera hemma hos de. Av de som var kvar i publiken kunde se detta, 10 - 15 personer brukar få stanna när masken tas av. Klipp visade efteråt i studion.

Då måste ju programmet gått i direktsändning bara hos hennes familj ELLER att dom spelade in just den scenen långt senare typ den 21 april
Senast redigerad av sudoro 2023-04-25 kl. 10:59.
Citera
2023-04-25, 14:13
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudoro
Då måste ju programmet gått i direktsändning bara hos hennes familj ELLER att dom spelade in just den scenen långt senare typ den 21 april
Ja, de kunde se programmet direkt när det spelades in. David sa de i programmet, dock så minns jag inte exakt hur David formulerade sig.
Citera
2023-04-25, 22:48
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Produktionen hade satt upp en kamera hemma hos de. Av de som var kvar i publiken kunde se detta, 10 - 15 personer brukar få stanna när masken tas av. Klipp visade efteråt i studion.

Får 10-15 stanna kvar i publiken när masken tas av? Vilka 10-15 då? Hur avgörs det? Inte lustigt då att en lista sprids.
Citera
2023-04-26, 23:00
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Får 10-15 stanna kvar i publiken när masken tas av? Vilka 10-15 då? Hur avgörs det? Inte lustigt då att en lista sprids.
Ja jag undrar detsamma. Var ej kvar tills det var slut när man var där gick kl 22.00. Hade varit där 6 timmar då och det ända vi fick var lite popcorn och 2 godis påsar
Citera
2023-04-26, 23:01
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudoro
Men hur gjorde dom att Camilla Läckbergs dotter kunde se detta? Fick publiken se dottern?
Det var inklippt live de hade en kamera snubbe hemma live som de sen klippte in detta var ju inspelat i februari
Citera
2023-04-26, 23:02
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Fast när jag var där såg vi inga såna när man var där förra året fick de 40 som stannade kvar och se när de tog av sig masken komma in 15 minuter tidigare och skriva på sekretess papper ingen gjorde det på avsnitt 2
Citera
2023-04-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Det var inklippt live de hade en kamera snubbe hemma live som de sen klippte in detta var ju inspelat i februari

Kamerasnubbe? Inte sett det avsnittet men såg videon på barnet som såg det på instagram, det är väl ändå filmat med en mobilkamera?

https://www.instagram.com/reel/Cra1ubvP0h_/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Edit:stod i kommentarerna att ungen fick se avsnittet tidigare och därför kunde de spela in och få med reaktionen.
Senast redigerad av Hjarnsubstans 2023-04-26 kl. 23:13.
Citera
2023-04-26, 23:16
Medlem
Citat:
Fast när jag var där såg vi inga såna när man var där förra året fick de 40 som stannade kvar och se när de tog av sig masken komma in 15 minuter tidigare och skriva på sekretess papper ingen gjorde det på avsnitt 2

Nu tror jag inte läckan kommer från publiken ändå, då läckan kunde berätta alla karaktärer (föregående år iallafall och hittills i år som jag förstått det) och dessutom ordningen på dom.

Såvida inte samma person typ satt i publiken varje gång så tror jag snarare att det är någon hos TV4 som läckt. Eller en anhörig till någon på TV4, en tekniker, kameraman, en dansare, en danslärare, en sångpedagog eller nåt. Inte en chans att de övar sång och dans med den där MC-liknande-covid-masken och hoodie på.
Senast redigerad av Hjarnsubstans 2023-04-26 kl. 23:20.
Citera
2023-04-26, 23:21
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ja jag undrar detsamma. Var ej kvar tills det var slut när man var där gick kl 22.00. Hade varit där 6 timmar då och det ända vi fick var lite popcorn och 2 godis påsar
Citat:

Var det 40 i publiken som fick se vem det var bakom masken? Hur i hela världen kan ett sekretessavtal hindra dem från att sprida en lista eller gola? Hur ska TV4 veta vilken random anonym person på nätet som säger vad? Verkar helsjukt!

Hur blir man publik?
Citera
2023-04-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Var det 40 i publiken som fick se vem det var bakom masken? Hur i hela världen kan ett sekretessavtal hindra dem från att sprida en lista eller gola? Hur ska TV4 veta vilken random anonym person på nätet som säger vad? Verkar helsjukt!

Hur blir man publik?

Men listan kommer ju ut komplett. Hur ska denne fb användare lyckats få den informationen av random publikmänniskor? I ordning dessutom.

Brukar stå på varje kanals hemsida hur man kan bli publik, men allt är ju färdiginspelat för denna säsong.
Citera
2023-04-26, 23:32
Medlem
picapicans avatar
Citat:

Vem hade monterat den kameran hemma hos dem? Blev de filmade i smyg? Om de inte blev det, måste ju någon förklarat varför en kamera ska sättas upp i deras hem och vem godkänner nåt sånt?

De kanske inte ens skulle se på programmet just den kvällen. De som satte upp kameran, borde ju då sagt att "vi ska filma er reaktion i Masked singer, så titta ikväll".

Låter lite väl långsökt. Hörde aldrig David säga att det var live-sändning hemma hos dem. Det var garanterat riggat och filmades redan då det spelades in. Simon och dottern fick säkert veta den kvällen att hennes mask skulle av, sedan fått skriva på sekretesspapper och spelade med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in