Citat:
Ursprungligen postat av
Sean-Sean-Harlan
Tack för insikten. Anta att jag får ett rum i korridor, förlorar jag mina köpoäng om jag accepterar erbjudandet? Kommer jag behöva bo i korridor i 1-2 år innan jag kan skaffa egen lya, eller får jag behålla mina poäng eller liknande? Tror att Stockholm och andra studentbostadsförmedlingar har system där boende får 2p per dag.
Tycker att Linköping verkar vara en rolig stad med ett bra universitet, men att behöva bo i korridor under en längre period skulle få mig att tänka om.
Du behåller dina köpoäng.
Det roliga är att jag trodde att man bara fick behålla sina köpoäng när man flyttar in till korridorrum, men jag fick nyligen ett rum som jag ska flytta in till snart och fick behålla mina köpoäng ändå. Vet inte exakt hur det funkar, men verkar inte som att man förlorar sina köpoäng när man skaffar ny lägenhet än så länge. Sen är det enklare att fixa lägenhet efter tentaperioderna när folk väljer att hoppa av, jag har runt 450 dagar (390 när jag fick lägenheten) och fick en riktigt skön lägenhet vid ett grymt område. Så nej du behöver inte vänta länge för att skaffa ett eget rum, du kan säkert skaffa någonting bra genom att bara vara aktiv och söka hela tiden tills du får en lägenhet. Skriv upp dig på byggvesta också, deras lägenheter är i princip på campus (1-2 minuter promenad till campus).
Liu är en fantastisk universitet med jätte rolig studentliv, du kommer träffa människor från hela Sverige och massa internationella studenter från hela världen. Det finns i princip en fest varje dag (utbytesstudenterna vill festa hela tiden) och massa föreningar man kan gå med i. Det roliga med Liu är att det inte bara är humaniora eller tekniska studenter, utan det är väldigt blandat och man träffar studenter som läser allt möjligt när man är ute på universitetets pubbar och på campus. Jag är jätte glad över att jag valde Liu och hade inte velat gå någon annanstans.