2023-04-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har öht inte förnekat att han betedde sig som ett svin.
Men du återger ånyo fel uppgifter. .

Det lägenhetsinnehavaren är medveten om är att han hör hur han kallar Lotta för hora.
JK beskriver hur MJ greppar käkpartiet, spänner ögonen i Lotta och höjer handflatan.

Sen tar han ner handen och går iväg därifrån.
Lotta går efter i försök att blidka honom.

Resten ser således ingen av varken JK eller J*nas.
Det är via Lotta och även MJ i förhör.

När JK försöker prata med honom, när de är ensamma, är han mycket ovillig.

Bullshit.
A*ngelica är fullt medveten om vilka som är MJs kompisar och hon är ofta med ute på krogen.

Det är INTE MJs bekantskapskrets så ge fan i att ljuga när FUP finns svart på vitt.

Så det är inga "som släpper in" MJ eller bevisligen bjussar på öl dagen efter.

A beskriver att hon tror de inte ens uppfattar allvaret och åkte iväg i en taxi.

Nej, det är hon för det första inte. Tvärtom faktiskt om du vill tro FUP. Han beter sig så illa när de är ute att hon undviker att följa med.

Du försöker hitta någon slags sanning i FUP om händelsen, men vilka som var med framgår ju inte, det är endast Angelicas beskrivning av det hon upplever som SIN sanning. Och det är helt ovidkommande vilka som närvarar. Både för hennes upplevelse och polisen. Ingen har hörts i ärendet.

Och jag säger att jag vet vilka som var där i stort. Fattar du inte att du inte kan konfrontera verkligheten med din skruvade din uppfattning du bildat av ofullständiga uppgifter?
Inget i FUP utom faktiska mätvärden är sanningen. I absolut bästa, bästa fall är det någons återberättelse av hur de upplevde något. En fraktion av ett skede.
Men ingen talar fullständig sanning, de ljuger medvetet eller undermedvetet för att ställa sin egen roll i bättre dager. Så fungerar människor på alla plan. Det vi vill ska vara sanningen blir sanningen.
Vad vi borde ha gjort blir gjort.
Citera
2023-04-26, 19:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Nej, det är hon för det första inte. Tvärtom faktiskt om du vill tro FUP. Han beter sig så illa när de är ute att hon undviker att följa med.

Du försöker hitta någon slags sanning i FUP om händelsen, men vilka som var med framgår ju inte, det är endast Angelicas beskrivning av det hon upplever som SIN sanning. Och det är helt ovidkommande vilka som närvarar. Både för hennes upplevelse och polisen. Ingen har hörts i ärendet.

Och jag säger att jag vet vilka som var där i stort. Fattar du inte att du inte kan konfrontera verkligheten med din skruvade din uppfattning du bildat av ofullständiga uppgifter?
Inget i FUP utom faktiska mätvärden är sanningen. I absolut bästa, bästa fall är det någons återberättelse av hur de upplevde något. En fraktion av ett skede.
Men ingen talar fullständig sanning, de ljuger medvetet eller undermedvetet för att ställa sin egen roll i bättre dager. Så fungerar människor på alla plan. Det vi vill ska vara sanningen blir sanningen.
Vad vi borde ha gjort blir gjort.

1. Du återgav att okända personer skulle bjuda MJ på öl dagen efter. Det är föga troligt.
Du påstod att de "släppte in" MJ i sin närhet trots vetskap om hans kvinnobrutala person.

Du misstog dem sonika att höra till en närmre krets.

2. Du uppgav sen att J såg misshandeln av Lotta. Det var också totalt fel.

Mer än så är det inte även om du svävar iväg åt alla håll sen.
Senast redigerad av develi 2023-04-26 kl. 19:32.
Citera
2023-04-26, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det trodde jag var en självklarhet, men det görs alltså inte?!

jag kan intyga och skriva under på
det skogsstyrelsen skriver, då jag också suttit med honom också, "marre" som han mycket riktigt ville bli kallad 👍 lol om någon i staffen ropade honom till sig med Martiiiin svarade han bara "MARREEE" så helvetets LÄTTKRÄNKT så det var riktigt jobbigt en sån hela blokket gick på tå för om nån märkte o påpeka han va ett åskmoln vid frullen. Å precis, exakt exakt en annan sak jag hörde från 2 olika personer som jag vet inte skulle vinna ett skit på hitta på nån fkn rövarhistoria om marre för å ställa han i ännu sämre, om de ens är möjligt, ännu sämre dager 😂😂
och mycket riktigt har jag hört om finnen som blev slagen harmynt o plitarna stod bakom en rad fångar o inväntade backupp ist för å gripa in å kanske riskera åka påbruten käke elr dylikt, och då är de ändå mildare behandling än finnen fick utstå då jag hörde han fan slog upp en stor klyka överläppen Som gick ända in i tandköttet så att han kan döda ja asså mosa folk me händerna äringet nytt för mig, old news när de gäller El Marrico. plitarna såg det nog som en rejäl tabbe man var illa tvungen tysta ner, för de finns tjocka buntar som hellre talar för att han borde hållas under sträng uppsikt än få chansen att ostört inför jag vet inte hur många HARAR till plitar, få slå en försvarslös trasig bänkgubbe för han norpat tvättmedel å sjungit på finska... Hur jobbigt å störigt de än lät. Kan jag visserligen intyga..

visst va han kul att träna med då han va väldigt kunnig och framförallt pushig om man vila länge och faktiskt är supervass i dom flesta kampsporter. skriver under på att detta gör honom kompalett livsfarlig då han dom få gånger vi pratade om nåt så ville han bara ut för jag minns han sa nåt lite primitivt som va kul, han ville ut när sommaren kom för han saknade att supa o knulla. dom andra ville ut för dom saknade familjen. hans kuk va som hårdast på vårkanten eller va för sjukt han sa, minns inte exakta ordvalen men snarlikt. inte ett skit i närheten av "rehabiliterad" loool 😂😂😂 han fick tvärtom "många" sluta KBT-gruppen för han satt å typ låtsades hålla inne ett skratt etc. en grupp där man skulle lära sig hantera känslor som leder till våldsutövning och mkt fokus på utsatthetsperspektivet, de va både folk som nitade folk kors å tvärs dom gilla, nån ung ortengrabb som rånat folk men utövat sadistisk våld å inte fatta varför, och några få ärliga som utöva våld i nära relationer och va dömda för det, skämdes å sökte hjälp, minns när en av dom delade hur han gått till polisen och anmält sig sj för att han va så trött på sig sj så de vaa tingen sluta skada andra han älskade runtomkring elr fkn ta sitt liv, detta tyckte marre uppenbarligen var roligt då han sådär uppenbart höll inne ett garv så det pyste till ibland och han frågade på rundan ute nåt i stil me "de va fan till å vattna sig själv.. Hur tänkte du där" och såklart psykopatgarvade.
sorry för en Wall of text men höll på krevera då jag såg tråden i aktuella ämnen,,
håller med snälla lobotomera marre, helst igår 💯 Topp 10 av kyligaste jag suttit med och de är en del störda jävla kan jag lova. Placera han i rullstol så är de löst, för gåendes är han typexempel på En arme på två ben å en sån av de slag Haag fan hade avrätta.
nu ska jag aldrig mer tänka på dig marre och njuta av mitt liv medan du åldras långsamt inlåst förhoppningsvis till dagen du dör.

R U T T N A
Citera
2023-04-26, 19:42
Medlem
Citat:
1. Du återgav att okända person skulle bjuda MJ på öl dagen efter. Det är föga troligt.
Du påstod att de "släppte in" MJ i sin närhet trots vetskap om hans kvinnobrutala person.

Du misstog dem sonika att höra till en närmre krets.

2. Du uppgav sen att J såg misshandeln av Lotta. Det var också totalt fel.

Mer än så är det inte även om du svävar iväg åt alla håll sen.

Det är bättre att vara tyst och andra tror att man är korkad än att öppna munnen och bevisa det.

Vad DU anser föga troligt är ett omvittnat bevis för att det är just det.
Alla vuxna människor som inte ägnar livet till att spamma internetforum vet att varje lokal pub har ett klientel som är där dagligen, nästintill dagligen. Alla som rör sig ute på söder och Gullmars vet vilka som sitter var beroende på tillhörighet. Och var enskilda fraktioner samlas. Och var man går för att göra affärer med vem.

Det fattar alla som varit utanför dörren. Och jag vet vem som satt var. Och vad som sades efter den händelsen och många andra.

Alla som tog emot honom efter muck vet vad han gjort. I alla fall. Om inte så berättade Martin det för alla som inte var intresserade inom hörhåll. Och vad hans brorsa gjort. Och vad hans "polare" var kapabla till. Det har inte undgått någon och det framgår i FUP.

Varför försöker du ifrågasätta det med vad som INTE står i FUP, som du ändå inte förstår kontexten i?
Citera
2023-04-26, 20:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Citat:
Det är nog det värsta. Att folk faktiskt förstår vilket as det är. Och ändå släpper in honom när de har valet. Det hade ju inte du, Jo**a, plitar eller andra interner.
Det är ju en av gåtorna i det här. Hur någon medvetet kliver in i hans närzon. Och kliver in igen efter misshandel och mordhot. Eller sett vad han är kapabel till.
Exempelvis alla tuffa "grabbar" som bevittnade hur han skulle strimla A*gelicas ansikte mitt på Gullmars och blev ombedda att filma. Nästa dag bjuder man honom på en bira?
MJ själv har inget minne av händelsen men tar det för troligt.

Vad polis anger vid brottsmisstanke anser jag har mer bäring än det du försökte insinuera:
Citat:
OLAGA HOT - genom att i slutet av april eller början av maj utanför en krog vid Gullmarsplan säga till okända personer att de skall ta upp sina mobiltelefoner så skulle de få se hur det ser ut när han skär sönder A*ngelica.
Följande är även sakfaktafel.
MJ släpade inte ut Lotta och av given anledning bevittnade varken JK eller den som ägde lgh något sådant våld.
Citat:
Han betedde sig som ett svin. Grabbade henne om käken, luftslog mot henne, förminskade henne, släpade ut henne i trapphuset och mycket mer. Medan hans polare försökte låtsas som ingenting.
Då blev han indragen i skiten.
Däremot såg JK hur han tog tag i hakan och hotade Lotta med ett aggressivt utseende.

TR:
"JK har beskrivit att Martin Jonsson ska ha höjt handen mot Anncharlott Rudholm två gånger; den ena gången var det ett pekfinger och den andra var det gesten av en tänkt lavett."

Du läser antagligen väldigt dåligt i FUP eller så vill du förvanska sakfakta i en riktning som är mer gynnsam för din propaganda.

Hur som haver är alltid lika förväntat att se ditt dåraaktiga försvarstal efteråt.

Ha det så gott. Har korrigerat med citat från FUP och återställt ordningen.
Senast redigerad av develi 2023-04-26 kl. 20:05.
Citera
2023-04-26, 20:21
Medlem
Citat:
MJ själv har inget minne av händelsen men tar det för troligt.

Vad polis anger vid brottsmisstanke anser jag har mer bäring än det du försökte insinuera:

Följande är även sakfaktafel.
MJ släpade inte ut Lotta och av given anledning bevittnade varken JK eller den som ägde lgh något sådant våld.

Däremot såg JK hur han tog tag i hakan och hotade Lotta med ett aggressivt utseende.

TR:
"JK har beskrivit att Martin Jonsson ska ha höjt handen mot Anncharlott Rudholm två gånger; den ena gången var det ett pekfinger och den andra var det gesten av en tänkt lavett."

Du läser antagligen väldigt dåligt i FUP eller så vill du förvanska sakfakta i en riktning som är mer gynnsam för din propaganda.

Hur som haver är alltid lika förväntat att se ditt dåraaktiga försvarstal efteråt.

Ha det så gott. Har korrigerat med citat från FUP och återställt ordningen.

Personerna är okända för polisen. Inte för de som var där. Också uppenbart för alla som lämnat tangentbordet och kan lägga ihop två och två.

Vad någon uppgett i förhör är inte sanningen. Även det uppenbart. Det är inte sakfakta, inte ens fakta eller sakförhållande som du kanske menar?
Citera
2023-04-26, 20:41
Medlem
Citat:
Det är bättre att vara tyst och andra tror att man är korkad än att öppna munnen och bevisa det.

Alla vuxna människor som inte ägnar livet till att spamma internetforum vet att varje lokal pub har ett klientel som är där dagligen, nästintill dagligen. Alla som rör sig ute på söder och Gullmars vet vilka som sitter var beroende på tillhörighet. Och var enskilda fraktioner samlas. Och var man går för att göra affärer med vem.

Det fattar alla som varit utanför dörren. Och jag vet vem som satt var. Och vad som sades efter den händelsen och många andra.

Alla som tog emot honom efter muck vet vad han gjort. I alla fall. Om inte så berättade Martin det för alla som inte var intresserade inom hörhåll. Och vad hans brorsa gjort. Och vad hans "polare" var kapabla till. Det har inte undgått någon och det framgår i FUP.

Varför försöker du ifrågasätta det med vad som INTE står i FUP, som du ändå inte förstår kontexten i?

Hearsay.
Citera
2023-04-26, 21:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Personerna är okända för polisen. Inte för de som var där. Också uppenbart för alla som lämnat tangentbordet och kan lägga ihop två och två.

Vad någon uppgett i förhör är inte sanningen. Även det uppenbart. Det är inte sakfakta, inte ens fakta eller sakförhållande som du kanske menar?
Du käftar inte mot mig.

Du käftar mot sakfakta i FUP och det påminner mer om din frenesi att MJ minsann skulle vara psykotisk och ha vanföreställningar.

A*ngelica har koll på vilka som är hans närmsta krets, hon har nämligen träffat dem och har även FR som gemensam vän ang MJ.

Så uppger hon att det är främlingar så är det nog bättre att du - som har noll koll - tar till dig uppgiften.

Ditt försök att framställa hans kompisar som medvetna ang hot mot en kvinna misslyckades helt enkelt.
Citera
2023-04-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Hearsay.

He he. Sa hen, som om hen vore brottsmålsadvokat i en Hollywood-produktion.

Men det är hundratals incidenter dagligen i området. Det är inte som en byhåla där det snackas om det i åratal, möjligtvis tills nästa pundare vill snitta upp någon tio minuter senare.
Men hårlösa och hålögda Flashback-emos screenar verkligheten genom FUP och textväggar de själva skapat från pubertetsskrubben i en byhåla i västernorrland.
Citera
2023-04-26, 21:11
Medlem
Citat:
He he. Sa hen, som om hen vore brottsmålsadvokat i en Hollywood-produktion.

Men det är hundratals incidenter dagligen i området. Det är inte som en byhåla där det snackas om det i åratal, möjligtvis tills nästa pundare vill snitta upp någon tio minuter senare.
Men hårlösa och hålögda Flashback-emos screenar verkligheten genom FUP och textväggar de själva skapat från pubertetsskrubben i en byhåla i västernorrland.

Media och FUP räknas inte i det här fallet. Det enda vi vet är att BO hadde hair-extensions och saknade luftspalt i stringtrosan. Ett svårt fall. Rent juridiskt.
Citera
2023-04-26, 21:15
Avslutad
Citat:
Du käftar inte mot mig.

Du käftar mot sakfakta i FUP och det påminner mer om din frenesi att MJ minsann skulle vara psykotisk och ha vanföreställningar.

A*ngelica har koll på vilka som är hans närmsta krets, hon har nämligen träffat dem och har även FR som gemensam vän ang MJ.

Så uppger hon att det är främlingar så är det nog bättre att du - som har noll koll - tar till dig uppgiften.

Ditt försök att framställa hans kompisar som medvetna ang hot mot en kvinna misslyckades helt enkelt.
Vet du om ljudfilerna från tingsrätten finns upplagda någonstans?
Citera
2023-04-26, 21:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vet du om ljudfilerna från tingsrätten finns upplagda någonstans?
Ingen aning faktiskt, men hade varit intressant att lyssna på. Länka gärna om du ser nåt.
Crimpodd? YT?
Har bara läst domarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in