2023-04-26, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Kan grannen sett fel på 02:40 och 02:04 i telefonen? Jag kan göra det pga har väldigt svårt för siffror. Kan även röra ihop ”tjugo i och tjugo över”.
Men det kanske bara är jag.

Tänker likadant
Citera
2023-04-26, 20:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja och en sådan människa... hundar som är aggressiva avlivas... men en sån människa som drar till med mord som lösning på minsta lilla problem... hon kommer aldrig att bli frisk i huvudet.

Nej, det är inget charmtroll direkt. Direkt livsfarlig.

När jag nu har dig på ”tråden” som har erfarenhet av kampsport så tänker jag upprepa en fråga som jag tidigare ställt i tråden.

”Vilka möjligheter har en person som är 15-20 cm kortare att i ryggläge koppla ett strupgrepp på den längre personen som sitter ovanpå bålen/ bröstkorgen på den samma. Når armarna upp??

Vad anser du om det?
Citera
2023-04-26, 20:48
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Jag undrar med över detta. Fortsätter kroppen att producera urin även när döden inträffat?

Nej.
Njurarna och blodomloppet stannar.
Citera
2023-04-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klommerox
GW Persson blir mindre och mindre trovärdig för varje framträdande/uttalande han gör. Hans tidigare klartänkta analyser lyser nu helt med sin frånvaro. Vi blir alla gamla, dock gäller det att inse när förmågan avtar. Att försöka klänga sig kvar genom oväntade, uppseendeväckande uttalanden, helt utan analytisk underbyggnad, skadar synen på hans gärning både direkt och retroaktivt.

Helt rätt 👍
Citera
2023-04-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vilket inte är helt oviktigt

Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Där var Maja smartare, hon insåg ganska snabbt att det bästa var att stänga av sin mobil från och med att hon gjorde tumme upp till J till och med att hon landade i sin egna säng hemma hos föräldrarna efter att de dumpat T i skogen.
Hur kunde J vara så fatalt korkad att hon missade detaljen med att hennes mobil kan spåras?
Vem att de båda är mest beräknande?

Men frågetecknet då är om M nu vet att mobilen är spårbar och lämnar den av den anledningen, varför hon inte säger åt J att göra detsamma? I det skeendet var ju tanken att båda skulle försöka komma undan.
Citera
2023-04-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Någon som vet när det ska tas upp i hovrätten ?
Till hösten.
Citera
2023-04-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Men frågetecknet då är om M nu vet att mobilen är spårbar och lämnar den av den anledningen, varför hon inte säger åt J att göra detsamma? I det skeendet var ju tanken att båda skulle försöka komma undan.

Det kanske gick lite väl fort efter att hon kom tillbaks från McD. Dom ändrade kurs när dom var en bit norr om Vetlanda och körde istället till Nye, en plats hon varit på många gånger. Kanske kom dom på att mobilen fanns med och därför åkte till Nye.

Eller kanske hon trodde att man behöver ge access eller ha rätt program för att någon ska kunna se vart telefonen varit?
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu tjatar jag igen, men jag tror att grannen kan ha tagit fel på tiden en aning. Helt mänskligt. Dunsen måste ha skett t idigare. Tror inte det påverkar rättegången speciellt, för övriga bevis särskilt mot JJ, är glasklara.

Har svårt att se att JJ skulle åka med grannen till Donken bara ett par minuter efter att hon hade strypt TT.
Tidslinjen kan påverka rättegången i positiv riktning i M:s fall, särskilt gällande 02:43.

GW uttalade sig för någon dag sedan med tillgång till FUP, han med: " ...när det kommer till själva gärningen då, hur gick det här till? Det utspelade sig vid halv 3 på natten, nån gång, då plus-minus 5 minuter.
Det var väldigt många frågor som borde ha ställts som jag saknade, bl a när det gäller tidsaxeln och placeringarna osv."

Lägger in ett tidigare inlägg, här går det att själv bilda sig en uppfattning om tidsaxeln utifrån grannens vittnesmål i rätten:

En uträkning av genomsnittlig tid baserat på förhöret i TR, gav 02:30. Vilket också var Rullmans angivna tid.
Tidigaste tid för dunsen: 02:27
Senaste tid för dunsen: 02:36.
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Till hösten.
Jaså?
Vart kommer den infon ifrån?
Citera
2023-04-26, 21:06
Medlem
[quote=Romper|84276795]Några fakta

Njurarna producerar cirka 30 ml urin varje timme.
De flesta känner att de behöver kissa när det finns cirka en kaffekopp (200 ml) urin i urinblåsan.
En normal urinblåsa rymmer cirka 300–400 ml urin.

https://www.coloplastcare.com/sv-SE/kontinens/allmant/sa-fungerar-urinblasan/b1.2-vad-ar-urin/[/QUOT
Hehe. Du får googla bättre. Prova: Hur mycket urin finns kvar efter tömning. Svar: Upp till 150-200 ml är normalt. Som jag sa, 90 ml är ingenting.
Citera
2023-04-26, 21:14
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej, det är inget charmtroll direkt. Direkt livsfarlig.

När jag nu har dig på ”tråden” som har erfarenhet av kampsport så tänker jag upprepa en fråga som jag tidigare ställt i tråden.

”Vilka möjligheter har en person som är 15-20 cm kortare att i ryggläge koppla ett strupgrepp på den längre personen som sitter ovanpå bålen/ bröstkorgen på den samma. Når armarna upp??

Vad anser du om det?

Det beror ju helt o hållet på hur personen sitter och hur långa armar personen ifråga har... men sitter JLJ framåtböjd så visst då når Tove halsen sitter hon upprätt så når inte Tove men då lär ju inte JLJ få tillräckligt med styrka heller i sitt stryp grepp.
Citera
2023-04-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror att det är mycket möjligt att det är så hon resonerar.

Jag har också funderat över bränderna och skadegörelsen mot bilar, och vad Johanna skulle kunna berätta om Majas delaktighet om hon ville. Nu är inte Johanna "fri" att berätta eftersom hon då sätter dit sig själv. Men om hon kunde berätta utan att drabbas själv, då undrar jag om inte Johanna och Maja skulle ha lite olika uppgifter om Majas delaktighet

Så vitt jag förstår har alla Johannas aggressiva handlingar begåtts efter att hon lärde känna Maja..? Det kan man fundera över. Har Johanna fått stöd i destruktiva tankar av Maja, angelägen att vara Johannas bästis? Har Maja varit delaktig i mer än sprayningen av bilen, för den är väl i princip klarlagd att hon var med på.

Nedan Majas berättelse om branden hos Hampus. Varför skulle hon stanna kvar i skogen? Låter ju helt koko. Klart hon var med in till stan, även om mobilerna låg i tältet (om det nu ens fanns nåt tält, dessa tjejer slår inte mig som campartypen).

Ja det låter verkligen koko allting . Har oxå svårt att se mej dessa partybrudar slå upp ett tält för att campa i skogen Ok om de hade slagit upp ett tält vid en sjö eller på en festival . Och där satt Maja alltså själv i ett tält ute i skogen ..
Och inte varnade hon eller larmade . Tänk om H hade somnat och brunnit inne !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in