Citat:
Ursprungligen postat av
blobben!!!
Svaret är ränteavdrag. Sverige måste höja räntan mycket mer för att få samma effekt som andra länder.
Ja
Jag anser det skulle behövas också mycket högre räntor och förbud mot sms-lån med mera för det här är saker som svenskarna måste få hjälp med.
Att Aftonbladet skriver rubriker hur detta kommer knäcka barnfamiljerna gör bara jag blir mer och mer övertygad om att räntorna måste upp ännu mer.
Tidningen idag så framkom det svenskarna var Europas 3 mest skuldsatta folk. Den yngre medelålders mannen var den som lånade mest pengar till ren och skär lyxkonsumption. Då tycker jag det är dags det är slut med elbidrag och daltande för svenskarna.
Har man inte råd med 5-7 procent ränta på huset så skall maan ju så klart inte bo i hus.
Jagvill gärna köra Ferrari men har inte råd. Då kan ju inte jag börja låna för jag tycker jag "förtjänar det" (någon som alltid de i lyxfällan brukar nämna - "de förtjänar").
Medelklass svensson kan inte bo i Stockholms innerstad och leka miljonär med en vanlig fjantlön runt 30 000 kr. Samtidigt som familjen kör med två bilar och helst Tesla för det är häftigt och de vill tänka på miljön.
Samma med Iphånnes. Svenssons får köpa något billigare och sluta med sitt borgliga beteende.