2023-04-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fisnils
Provade Ypsilos Amnesy 85% igår o shit vilken tripp. Så van vejpare så tog ja 5djupa bloss, ca 20min senare kom effekten. Påminde en hel del om en lsd tripp o inte alls som den man får av hasch o gräs. Inge fel i de dock, va rätt najs. Roligast var nog att ljudet lagga. Asså knäppte ja med fingrarna så kom ljudet 1sek efter 😅. Ruset höll i sig ca 6tim o hade en peak på ca 40-50min. Nästa gång tror ja att ja bara tar 2puffar 🤪

Detta låter bullshit. Finns inte en chans att hhc är som en lsd trip
Citera
2023-04-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gidrobot

Haha det är bullshit, jag själv har rökt en hhc vape från Ypsilós och det är likt THC. Jag skulle beskriva det som en lite längre bänga men inte lika intensiv.
Citera
2023-04-26, 16:43
Medlem
Jaggermeisters avatar
Har själv köpt en Ypsilos mini idag.
55% HHC
30% CBG
5% CBC
10% terpener

Valde hasch smak. Har tidigare bara rökt 98% HHC distillate. Återkommer ikväll med resultat
Citera
2023-04-26, 16:52
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodensEnergiii
Vet inget om oväntad bieffekt, väldigt svårt å säga men kollar man den kemiska strukturen på HHC jämfört med THC är den enda skillnaden att två kolatomer bytts ut mot två väte. ( Samma process som olja till margarin) Det man oftast ska kolla är hur saker metaboliseras å i detta fall så metaboliseras HHC till samma sak som THC, nämligen THC-COOH som även det är psykoaktivt. Därav ger HHC utslag på THC på stickor. Finns även vissa artiklar som säger att HHC blir till delta 8 THC vilket är en klenare version av delta 9 THC som då är vanligt röka, men har inte fått det bekräftat. Kollar man spice sorter som JWH 018 så är kemiska strukturen inte ens nära THC eller HHC, och metaboliterna där i många spice sorter blir bland annat pentyler, spice är cirka 4 gånger starkare än THC och om minnet inte sviker är spice mycket tung agonist på CB1 receptorerna. Så kollar kemin så ser HHC relativt ofarligt ut men som sagt ingen vet bieffekter av långvarigt bruk och jag skulle inte vilja kalla någon drog som "säker" då det finns mycket skit i allt möjligt.
Pentyler?
Går det att vara mer luddig och ospecificerad? 😂
Som att säga att alla katinoner metaboliseras till alkylerade beta-ketoner 😂

Och HHC metaboliseras mest troligtvis INTE till THC-COOH.

Mer troligt att HHC undergår hydroxylation och metaboliseras till 11-Oh-HHC och karboxy-HHC (HHC-COOH)

Med det sagt så innehåller HHC fortfarande spårmängder av just THC från hampan.
Senast redigerad av Jaggermeister 2023-04-26 kl. 16:58.
Citera
2023-04-26, 16:54
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Har själv köpt en Ypsilos mini idag.
55% HHC
30% CBG
5% CBC
10% terpener

Valde hasch smak. Har tidigare bara rökt 98% HHC distillate. Återkommer ikväll med resultat

Trevlig åktur!
Citera
2023-04-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Pentyler?
Går det att vara mer luddig och ospecificerad? 😂
Som att säga att alla katinoner metaboliseras till alkylerade beta-ketoner 😂

Och HHC metaboliseras mest troligtvis INTE till THC-COOH.

Mer troligt att HHC undergår hydroxylation och metaboliseras till 11-Oh-HHC och karboxy-HHC (HHC-COOH)

Var mer en enklare förklaring att HHC och Spice inte är i närheten av samma sak, varken i kemisk förening eller metabolisering. Förmodligen har du mer rätt i att HHC metaboliseras till 11-Oh-HHC och karboxy-HHC. Men att det ger så starka utslag på THC 20ng stickor måste ju betyda att det finns THC metaboliter eller är dom så pass snarlika att det ger alltså falskpositiva? Är absolut ingen expert på något område inom organisk kemi så infon jag har är från den infon jag lyckats läsa mig till. MVH
Citera
2023-04-26, 17:11
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Har kört HHC nu rätt länge, började med HHC cirka 3 månader efter jag slutat med THC. Det är inte i närheten av nå svamp eller lsd. Det låter som riktigt svammel. Det känns exakt som ett svagare thc rus fast jag slapp vara paranoid, kunde gå till affären utan problem som jag annars aldrig kan på thc för jag nojar ihjäl mig. Har en kompis som blir helt jävla manisk på THC dock, han blev likadan på HHC, babblar som fan å garvar åt inget, han drog i sig 0.5ml 85% vape på 48 timmar å han upplevde då inga hallisar eller dylikt.
Okej, får hoppas jag har en liknande upplevelse om jag provar , menar du att han drog i sig en hel på 48 timmar? Det låter ju otroligt mycket
Tackar för svaret!
Citera
2023-04-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gidrobot

Har hen en underliggande psykos kan Cannabis och förmodligen HHC vara som LSD...
Så personen borde nog inte hålla på med psykoaktiva substanser om hen inte vill få en psykos...
Citera
2023-04-26, 18:52
Medlem
Funderar på att testa HHC men är osäker på om det innehåller massa skit. T.ex tungmetaller eller olika ämnen som t.ex diacetyl. :s

Är alltid väldigt noga med att bara köpa e-cigaretter som är tillverkade i EU eftersom vi har mycket strängare lagar än t.ex USA.

Men är även HHC säkert i EU?
Citera
2023-04-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Har hen en underliggande psykos kan Cannabis och förmodligen HHC vara som LSD...
Så personen borde nog inte hålla på med psykoaktiva substanser om hen inte vill få en psykos...

Har ADHD o Autism, käkar concerta för de. Kan va de som gör de 😕
Citera
2023-04-26, 20:53
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Var mer en enklare förklaring att HHC och Spice inte är i närheten av samma sak, varken i kemisk förening eller metabolisering. Förmodligen har du mer rätt i att HHC metaboliseras till 11-Oh-HHC och karboxy-HHC. Men att det ger så starka utslag på THC 20ng stickor måste ju betyda att det finns THC metaboliter eller är dom så pass snarlika att det ger alltså falskpositiva? Är absolut ingen expert på något område inom organisk kemi så infon jag har är från den infon jag lyckats läsa mig till. MVH
Jag kommer veta mycket mer snart. Kommer skicka in mitt urin på analys så jag kan se exakt. Jag tror det handlar om spårmängder THC från hampan och att den ger falskt positiv pga metaboliterna är såpass lika. Men återstår att se. Får svar om 1-2 veckor.
Citera
2023-04-26, 21:34
Medlem
Alltså jag har tyckt att jag inte vänjer mig på samma sätt vid hhc som thc, dvs blir ”hög” av hhc varje gång men rökat är ofta bara första feta jag blir hög på om man inte rökt på ett tag.
Tycker dock fortfarande att sativa hhc är likt thc men blandat med en svag variant av LSD/svamptripp i det anseende att det blir som en insiktsfull resa när jag blir hög av det. Vilket jag aldrig upplevt med cannabis varken Weed eller hasch oavsett om de varit sativa eller indica.

Den andra indica hhc jag testa reta så för jävligt i halsen så jag får hostattack och då är jag ändå van att röka weed rent och hasch. Indica hhc blir inte samma trippupplevelse utan mer röka-bäng och trött så har rökt den innan jag ska sova

Har inte mått dåligt av de hittills som jag kan göra på vanligt röka
Senast redigerad av Ankatstojo 2023-04-26 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in