2023-04-24, 21:28
Moderator
Mr.Woodss avatar
Frågor om huruvida HHC syns vid drogtestning hänvisar vi till (FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest! #2/LÄS 1:a inlägget

/Moderator
Citera
2023-04-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drugglarn
Okej tack, jag har egentligen ingen som helst vilja att bruka droger. Dricker inte ens alkohol, men kul att testa nu när det ändå är lagligt? Skulle du likna HHC med THC? Inte för att jag har någon referens utan mer kul att veta vad man har att förvänta sig

Tänkte att godisar är lättare att få i sig, röka håller jag mig långt bort ifrån. Kanske håller i sig längre när man förtär det t.om
Skulle säga att dom e väldigt lika, däremot känner jag mig bäng lite längre fast mildare så rekommenderar att inte vara allt för hög om du ska sova för att inte vakna helt såsig. Att äta både HHC och THC är för mig extremt mycket mer potent än att röka.
Citera
2023-04-25, 01:22
Avstängd
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad87
Beställde nyss HHC vape (märket DOD, smoketowers egna, indica). Återkommer

Finns inga strains gällande hhc. Man framställer det från isolat från cbd/thc. Sluta gå på gimmicks. Förövrigt suger smoketower röv, aldrig rökt nåt rivigare skräp i mitt liv
Citera
2023-04-25, 04:59
Medlem
Finns det idag något HHC-märke som man vågar lita på till 100%?

Alltså kunna lita på att man får en ren produkt, utan massa tungmetaller och skit.

Det är allt jag vill veta.
Citera
2023-04-25, 09:27
Medlem
Provade Ypsilos Amnesy 85% igår o shit vilken tripp. Så van vejpare så tog ja 5djupa bloss, ca 20min senare kom effekten. Påminde en hel del om en lsd tripp o inte alls som den man får av hasch o gräs. Inge fel i de dock, va rätt najs. Roligast var nog att ljudet lagga. Asså knäppte ja med fingrarna så kom ljudet 1sek efter 😅. Ruset höll i sig ca 6tim o hade en peak på ca 40-50min. Nästa gång tror ja att ja bara tar 2puffar 🤪
Citera
2023-04-25, 10:31
Medlem
tjallepetters avatar
Kan man likna HHC vid Spice och allt skit som det förde med sig?

Kam mam va säker på att HHC inte ger nån oväntad biverkning?
Citera
2023-04-25, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fisnils
Provade Ypsilos Amnesy 85% igår o shit vilken tripp. Så van vejpare så tog ja 5djupa bloss, ca 20min senare kom effekten. Påminde en hel del om en lsd tripp o inte alls som den man får av hasch o gräs. Inge fel i de dock, va rätt najs. Roligast var nog att ljudet lagga. Asså knäppte ja med fingrarna så kom ljudet 1sek efter 😅. Ruset höll i sig ca 6tim o hade en peak på ca 40-50min. Nästa gång tror ja att ja bara tar 2puffar 🤪

Har rökt gräs och hash en gång vardera för 20 år sedan så har noll koll, men jag söker något som kan lindra mina sömnproblem. Har extremt svårt att stänga av hjärnan och beställde en Ypsilos we/ed. Försökte läsa vilken av deras varianter som lämpar.sig för vad men hittade inget. Den jag köpte innehåller följande WE/ED - HHC 45%, CBG 40%, CBC 5%, Terpenen 10%, alltså mindre HHC men mer CBG än deras övriga varianter. Vad lämpar sig låg HHC/hög CBG till kontra hög HHC/låg CBG? Min killgissning som agerade underlag för beställningen sa att den jag beställde bör lämpa sig för sömn, men jag har haft fel förr, rätt ofta.
Citera
2023-04-25, 12:13
Medlem
freejackiearklovs avatar
Känns som att carts oftast (typ alltid) är effektivare och mer potent till skillnad från engångsvapes🤔 Är det ett säkrare kort att köpa cart eller vad tror ni?
Citera
2023-04-25, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Kan man likna HHC vid Spice och allt skit som det förde med sig?

Kam mam va säker på att HHC inte ger nån oväntad biverkning?
Vet inget om oväntad bieffekt, väldigt svårt å säga men kollar man den kemiska strukturen på HHC jämfört med THC är den enda skillnaden att två kolatomer bytts ut mot två väte. ( Samma process som olja till margarin) Det man oftast ska kolla är hur saker metaboliseras å i detta fall så metaboliseras HHC till samma sak som THC, nämligen THC-COOH som även det är psykoaktivt. Därav ger HHC utslag på THC på stickor. Finns även vissa artiklar som säger att HHC blir till delta 8 THC vilket är en klenare version av delta 9 THC som då är vanligt röka, men har inte fått det bekräftat. Kollar man spice sorter som JWH 018 så är kemiska strukturen inte ens nära THC eller HHC, och metaboliterna där i många spice sorter blir bland annat pentyler, spice är cirka 4 gånger starkare än THC och om minnet inte sviker är spice mycket tung agonist på CB1 receptorerna. Så kollar kemin så ser HHC relativt ofarligt ut men som sagt ingen vet bieffekter av långvarigt bruk och jag skulle inte vilja kalla någon drog som "säker" då det finns mycket skit i allt möjligt.
Citera
2023-04-25, 16:23
Medlem
Surcitrons avatar
Någon som vet fysisk butik i Malmö?
Citera
2023-04-25, 20:12
Medlem
Någon fysisk butik i karlstad som säljer?
Citera
2023-04-26, 06:41
Medlem
Tänker ni bunkra upp med hhc-lager innan det blir olagligt förr eller senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in