2023-04-26, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Majblomsförsäljare tycks ägna sig åt näthandel numera, det är ju inte så att denna gosse sprungit runt på gator och torg och nasat från miljoner.

Antar att stiftelsen Majblomman är som alla andra stora ädla hjälorganisationer, tungrodda med miljonlöner och tjänstebilar som de envist hävdar inte betalas av de insamlade medlen.

Det tror jag alla förstår.

Så är det nog, men det hade varit intressant att se siffror.
Citera
2023-04-26, 10:30
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Mitt i allt står ett barn som exploaterats av nära, vuxna & partier. Men vinsten är värd det, ty efter all PR kommer ingen på Migverket vilja vara den som utvisar Pojken Med Majblommorna. Väl spelat, asylsamordnaren.
Väl spelat.
Och Grattis till Murhaf, får man ju ändå säga...!

Saxat från PlainView Twitter
Senast redigerad av CHALLETVAERVIGG 2023-04-26 kl. 10:32.
Citera
2023-04-26, 10:32
Medlem
Citat:
En flicka har sålt för 360 000 i måndags. Förra året låg rekordet på 100 000 för en pojke.

Menar du flickan vars pappa marknadsförde henne som mobboffer på twitter? Ingen stjärnsäljare där heller.
Fast den där 134K Sixten verkar ha gjort det på egen hand, den hårda och arbetande vägen.

Leila är årets (vuxna) stjärnsäljare, men hon är inte lika gullig att lyfta fram. Hon har sålt Murhafs historia i precis rätt SOME grupper och presenterat majblomman för helt nya grupper av köpare tex unga mellanösternkvinnor med egentjänade pengar att bränna.
Senast redigerad av 5150-5157 2023-04-26 kl. 10:39.
Citera
2023-04-26, 10:32
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det tror jag alla förstår.

Så är det nog, men det hade varit intressant att se siffror.

66.000 i månadslön har hon.
Citera
2023-04-26, 10:33
Medlem
Citat:
Nä, jag vill inte se vad de promotar utåt, jag vill se hur det fungerar i realiteten. Hur organisationen är uppbyggd, vad de har i lön, vad pengarna gått till krona för krona.

Att man behöver hjälp för att göra en ansökan är märkligt, sådan klarar man enkelt själv när det gäller andra stiftelser.

Det är besvärligt för alla barn oavsett ursprung (din rasist), pga. att de blir rånade nuförtiden.
Du får googla-varför gör du inte det,med enkelt knapptryck får du full insyn..o svar på dina frågor.
jag har alltså hjälpt föräldrar att söka o fylla i, många föräldrar vet inget om Majblomman-tex du själv verkar inte ha en susning.
om du tror att detta gällde enbart utländska familjer så har du fel, många svenska familjer har det lika besvärligt.Jag gör ingen skillnad på folk o folk,
och rasistomdöme är inte aktuellt för min del
Citera
2023-04-26, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Googla Majblomman.
jag har själv i tidigare tjänst
hjälpt föräldrar att ansöka om fondmedel, och de som erhållit fondmedel har verkligen varit i behov.
Majblomman fungerar bra, och många fått välbehövlig hjälp.
Den summa som denne grabb dragit in kommer hjälpa många barn ,ska du veta.
Det är fakta.
Under många år har barn inte velat sälja majblommor,för besvärligt tycker många svenska ungar..

ett annat sätt för barn att tjäna pengar är att sälja för Wärldsnaturfonden.. de kan tjäna rätt bra att sälja pandamuggar skrivpapper osv..
och så jultidningar förståss-det kan också bli rejäl slant.
Bära ut reklam likaså.
Dessutom kan barn med ögona på skaft panta burkar.. det brukar skolklasser göra.
För pengarna festar man el gör något gemensamt.
Finns att göra om ungar vill tjäna egna pengar-svenska ungar är för bekväma..

Citat:
Du får googla-varför gör du inte det,med enkelt knapptryck får du full insyn..o svar på dina frågor.
jag har alltså hjälpt föräldrar att söka o fylla i, många föräldrar vet inget om Majblomman-tex du själv verkar inte ha en susning.
om du tror att detta gällde enbart utländska familjer så har du fel, många svenska familjer har det lika besvärligt.Jag gör ingen skillnad på folk o folk,
och rasistomdöme är inte aktuellt för min del
Inte? Se fetade ovan om minnet är kort.

Jag vill inte titta på deras hemsida, jag vill se deras redovisning. Vet tyvärr inte var jag hittar den.

Var själv i behov av hjälp en gång i tiden och sökte fonder. Att söka hjälp från Majblomman är omständligt och stigmatiserande, då man ska bifoga intyg från läkare, skola och/eller någon som kan intyga ens eländiga situation. Så funkar det inte vid ansökan från andra stiftelser.
Citera
2023-04-26, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
66.000 i månadslön har hon.
Rätt "modest lön" i sammanhanget ändå. Någon altruistisk verksamhet är det ju dock inte.
Citera
2023-04-26, 10:47
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Rätt "modest lön" i sammanhanget ändå. Någon altruistisk verksamhet är det ju dock inte.

Ja 66k är väl inget att reagera över men så har ju majblomman rätt låg status!
Överklassen har ju Röda Korset, där är det snarare 266k i månaden!
Citera
2023-04-26, 10:47
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blouskall
Han vet hur man gör? Om du har såna problem med din hemsida så du tycker att detta spektakel är något att ta efter så tror jag det är fröken Asylsamordnare på Studiefrämjandet Leia du ska prata med om tips. Hon vet hur man gör!
Det finns de som pratar om att de vet hur man tjänar pengar. Och de som vet hur man tjänar pengar. Det vet alla som provat. Money talks.
Citera
2023-04-26, 10:48
Avslutad
Murhaf kommer iallafall få många nya "kompisar", hoppas att han har vettiga vuxna runt sig nu när alla vet vem han är och har på kontot.
Senast redigerad av Pripps3.5 2023-04-26 kl. 10:50.
Citera
2023-04-26, 10:49
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
verkligen bra unge, det är bara att gratulera lilla Glimåkra.
Men avundsjukan lär slå till bland yngre barn- och deras föräldrar blir väl fnoskiga att en liten utsocknes grabb visar sig ha tåga som få ungar har idag.
Rasistdrevet morrar ilsket, som väntat
Just det här drevet är lustigt eftersom det inte bygger på fakta t.ex skjutningar utan på avundsjuka på ett litet barn, eller hans vuxna/föräldrar som kom på ett bra upplägg.

Alla som uttalar sig negativt i tråden är generande för mig. Då är jag ändå SD-röstare och totalt emot dålig invandring till Sverige. Men detta är tvärtom bra invandring, folk som gör något och tjänar pengar. man kan ju inte både ha åsikten De lever på bidrag och De ska inte tjäna pengar.

Kanske är det fattiga svenskar utan pengar som även har närmast till rasism?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-04-26 kl. 11:04.
Citera
2023-04-26, 10:50
Medlem
Var går förresten gränsen för barnarbete? Är de lagligt ok för en 12-åring att arbeta ihop över en halv miljon kronor? Vad säger EU?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in