2023-04-26, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Alla, speciellt SDare, vet hur känsligt det är med rasistiska kommentarer och vad det leder till för drev. Vilket gör det oerhört svårt att tro att just en SDare skulle skiva något sådant.

Polisen?
ja. hon påstår kontot var kapat..
utredning behövs av polis.
Citera
2023-04-26, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Ok men utslagsfrågan då:

Hade du köpt av en vit pojk ?

svara ärligt nu, du rasist
Hahahaha 🤣
Jag har aldrig gjort någon skillnad lika lite som jag betalat när ungar saknat pengar någon gång i affärer. Det råkar vara som så att jag endast handlat av svenska barn när de sålt saker och att jag gett några kronor fler gånger till barn av invandrarursprung. Det betyder ingenting mer än att det är vad jag haft i närheten.

Jag är typ sista ni ens ska käfta med för det ni gör är att bevisa att ni är rasister som inte kan hantera att något går andra väl någon gång.

Är grabben smart pluggar han ordentligt hårt och filar på olika företagsideer framt till han är 16-22 (det är väl från 16 man får starta företag) och investerar pengarna i hållbara koncept eller tar det som startkapital.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Om man tänker ringar på vattnet från denna gosse, Murhaf, så måste det vara väldigt många barn i Sverige som tyvärr inte får sälja någon majblomma över huvud taget, eller iaf väldigt mycket färre än tidigare år...

Citat:
Ursprungligen postat av Soperent
Vad kul att han kunnat sälja så många men då har han väl också tagit en del marknadsandelar från andra barn. Vi kan ju inte ge Murhaf nobelpriset i ekonomi för detta.

Ah, great minds think alike.
Fö. Fy fan vilket asfult namn. Murhaf. Får mig att tänka på mudshark. Eller hafsigt murverk.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2023-04-26 kl. 09:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag respekterar den person som drar in pengarna i denna kampanj. Han vet hur man gör, och det är inte alls enkelt.

Jag kanske borde kopiera konceptet till min hemsida.

Massor med reklam på TV som använder barn, det fungerar ibland.

Motsatsen skulle vara att jag inte respekterade honom, och det är ju helt ologiskt. Pengar och Intresse ger alltid respekt.

Han vet hur man gör? Om du har såna problem med din hemsida så du tycker att detta spektakel är något att ta efter så tror jag det är fröken Asylsamordnare på Studiefrämjandet Leia du ska prata med om tips. Hon vet hur man gör!
Citera
2023-04-26, 09:11
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Alla, speciellt SDare, vet hur känsligt det är med rasistiska kommentarer och vad det leder till för drev. Vilket gör det oerhört svårt att tro att just en SDare skulle skiva något sådant.

Polisen?

Stor humor!!
Citera
2023-04-26, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Kan någon med insyn på vilket konto nr QR koden är knuten till ?
Är det offentlig handling vilka som lastat in pengar på kontot.
En fågel viskade att SSU i Uppsala har "köpt" massor .
kopierat från tråden

Swish mottagare är
MAJBLOMMANS
RIKSFÖRBUND

Att tro att det skulle vara grabbens kusins konto är lika lost som att tro att han gått runt och sålt.
Men klart, som media rapporterar så kanske det inte är så lustigt.

Edit:
Har han inte skäl att vara här ska han utvisas, denna vidriga kampanj ska inte funka.
Citera
2023-04-26, 09:13
Medlem
Igår kom tioåringen hem från skolan och berättade om att lärarna pratat om en kille som sålt majblommor för 400K och tjänat mer än 40K själv och även dragit in pengar till klassen.
Nästa år skulle det vara deras tur att sälja.

Barnen blev eld och lågor och började fantisera om att bli rika på majblommor. Sonen kände sig skeptisk till berättelsen men sade inget. Han räknade fram att han skulle behöva sälja till alla i vårt samhälle för att komma upp i en sådan summa, och det skulle han ju inte hinna eller kunna.

När han kom hem frågade han mig om jag trodde på historien, lärarna kunde ju inte ljuga.

Jag gav honom vuxenversionen av det inträffade. Att pojken hade en besvärlig livssituation och att en vän till familjen spridit historien om honom i olika stora grupper på Facebook, med uppdateringar flera gånger om dagen. Att han misslyckats att sälja fysiskt på egen hand och även blivit taskigt bemött. Nu tyckte många synd om honom och ville visa sitt stöd genom att köpa majblommor från hans webshop.

Sonen blev något förargad över lärarens förljugna version om en ung stjärnsäljare.
Citera
2023-04-26, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Du har verkligen inte fattat någonting, tror du folk blir upprörda över en liten pojke som säljer majblommor?
Det är asen, journalisterna och hycklarna som får oss att bli förbannade.
Murhaf har inte gjort nåt fel.
Håller med, det är politiker styrd systemmedia som är det äckliga i detta.

Och
Har han inte skäl att vara här ska han utvisas, denna vidriga kampanj ska inte funka.
Citera
2023-04-26, 09:15
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Väldigt bra jobbat av grabben! Det kommer gå bra för honom.
Beror på om han fortsatt kan odla bilden av ett offer när han blir vuxen.

En sak är säker. De ömmande etniska svenskar som köpt majblommorna kommer inte vilja ha honom på nära håll, som anställd eller som granne. Där är statistiken glasklar.
Citera
2023-04-26, 09:18
Medlem
Citat:

Polisen?
SD:are och omgivning till sådana är snarare skickliga på att säga saker och sedan dra offer kort av att de är oskyldiga eller missförstådda.
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Är det något annat barn som får sålt några majblommor?
Ja. En flicka hade sålt för 360 000 i måndags enligt ngn artikel. Det är rekordår för Majblomman. Det är alltså fler som köper.

Barn har varit ute och sålt blommor.
Citera
2023-04-26, 09:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
Igår kom tioåringen hem från skolan och berättade om att lärarna pratat om en kille som sålt majblommor för 400K och tjänat mer än 40K själv och även dragit in pengar till klassen.

Barnen blev eld och lågor och började fantisera om att bli rika på majblommor. Sonen kände sig skeptisk till berättelsen men sade inget. Han räknade fram att han skulle behöva sälja till alla i vårt samhälle för att komma upp i en sådan summa, och det skulle han ju inte hinna eller kunna.

När han kom hem frågade han mig om jag trodde på historien, lärarna kunde ju inte ljuga.

Jag gav honom vuxenversionen av det inträffade. Att pojken hade en besvärlig livssituation och att en vän till familjen spridit historien om honom i olika stora grupper på Facebook, med uppdateringar flera gånger om dagen. Att han misslyckats att sälja fysiskt på egen hand och även blivit taskigt bemött. Nu tyckte många synd om honom och ville visa sitt stöd genom att köpa majblommor från hans webshop.

Sonen blev något förargad över lärarens förljugna version om en ung stjärnsäljare.

Du har en väldigt klok son. Och du är en väldigt klok och intuitiv pappa.

Jag hoppas att majblommeföreningen sätter stopp för fuskinköp där man bara bidrar pengar men inte köper en riktig majblomma.

Det kanske inte riktigt har med saken att göra, men jag kommer ihåg när skolkamrater sålde jultidningar. Jag har själv gjort det. Det var väldigt svårt att tjäna pengar på det. Sålde man 300 tidningar fick man kanske en hundring. Jag minns ett system där den som sålde mest i länet fick prylar, t ex en ny tv eller en moped eller så. Det var de grejerna som drog mer än någon hundring.

Kanske finns en anledning till att systemet fanns.
Citera
2023-04-26, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157

En flicka har sålt för 360 000 i måndags. Förra året låg rekordet på 100 000 för en pojke.

Det kan liksom vara en massa som köper fler saker. Det vill säga några som köper mycket och även att ungarna ligger i ordentligt och är ute och tar kontakt som försäljare samtidigt som de säljer online.

Vad jag förstår säljer barn antingen för en grupp eller på egen hand. Inte både och?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in