2023-04-26, 10:00
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Helt rätt, ensam unge får inte gå runt o knacka dörr
det finns för många onda vuxna som skadar ensamma barn, ska barn sälja så så ska de vistas två o två och aldrig gå in och hem till någons bostad.
Majblomman har ordnat en app
som gör att ungarna slipper utsättas för rasister el pedofiler o sådana otäcka vuxna typer..
Va? En app?

Hur skyddar den från jasister tex? Är det fråga om åsiktsregistrering?
Citera
2023-04-26, 10:01
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ja hela förfarandet är minst sagt märkligt....

Hur en grabb som väntar på asyl tillsammans med familjen lyckats sälja majblommor för över 2MILJONER!!

På TV4 skriver nästan uteslutande kvinnor (många aktiva inom kulturen) hur fantastisk denna grabb är.. och hur förfärade de är över SD....

INGEN frågar sig hur detta kunde gå till..

Detta är inget annat än en konspiration av vänsterfolk.
Fy faan för dessa kräk!!

Och så frågar sig våra barn hur just HAN kunde sälja så otroligt mycket blommor..

Sverige har blivit ett mycket mycket sjukt land.
Ja hur kan en asylsökare ens förstå hur man gör affärer i Sverige, jag har öppnat bolag i andra länder och det är rätt så komplicerat, så hur skall någon pojk från främmande land utan erfarenhet av driva bolag ens få igång ett bolag i Sverige, skatte är inte lätta att ha o göra med ens för en 100% Svensk.

Så 100% någon annan är bakom, han är bara en front.
Citera
2023-04-26, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vad vet vi om organisationen, egentligen?
Var kan man hitta redovisningar om vad pengarna går/gått till?
Googla Majblomman.
jag har själv i tidigare tjänst
hjälpt föräldrar att ansöka om fondmedel, och de som erhållit fondmedel har verkligen varit i behov.
Majblomman fungerar bra, och många fått välbehövlig hjälp.
Den summa som denne grabb dragit in kommer hjälpa många barn ,ska du veta.
Det är fakta.
Under många år har barn inte velat sälja majblommor,för besvärligt tycker många svenska ungar..

ett annat sätt för barn att tjäna pengar är att sälja för Wärldsnaturfonden.. de kan tjäna rätt bra att sälja pandamuggar skrivpapper osv..
och så jultidningar förståss-det kan också bli rejäl slant.
Bära ut reklam likaså.
Dessutom kan barn med ögona på skaft panta burkar.. det brukar skolklasser göra.
För pengarna festar man el gör något gemensamt.
Finns att göra om ungar vill tjäna egna pengar-svenska ungar är för bekväma..
Senast redigerad av moshes 2023-04-26 kl. 10:25.
Citera
2023-04-26, 10:08
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Skickas med post från Majblomman. Inte så att killen har ett lager hemma i pojkrummet.

Tackar, ja då är ju allt möjligt via digitala kanaler om man trendar och blir viral.

Vi gamlingar lever dock kvar i bilden av att majblommor säljs på gator och torg av ambuletande försäljare, då blir det svårt att komma upp i ens 100.000 kr!
Citera
2023-04-26, 10:15
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Ja hur kan en asylsökare ens förstå hur man gör affärer i Sverige, jag har öppnat bolag i andra länder och det är rätt så komplicerat, så hur skall någon pojk från främmande land utan erfarenhet av driva bolag ens få igång ett bolag i Sverige, skatte är inte lätta att ha o göra med ens för en 100% Svensk.

Så 100% någon annan är bakom, han är bara en front.
Här finns många dolda egenintressen i detta,men begär inte att dumsvenne ska se dem.
Citera
2023-04-26, 10:16
Medlem
Rimligen skall väl inkomsten beskattas, så cirkusen har nu dragit in ca 200k till statskassan. And counting.

Vore bättre om arvodespengarna fördelats till fler barn som alla landat under skattegränsen, istället för att staten tar en bit av kakan.
Citera
2023-04-26, 10:18
Medlem
Smiling-Fathers avatar
Citat:
När SVT träffade Murhaf på måndagseftermiddagen hade han sålt majblommor för 245 000 kronor. Senare på kvällen var siffran uppe i 360 000 kronor. Hör mer i videoklippet/QUOTE]

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/murhaf-i-glimakra-har-salt-majblommor-for-200-000-kronor
Sålt till hela släkten
Citera
2023-04-26, 10:18
Avslutad
Citat:
Googla Majblomman.
hjälpt föräldrar att ansöka om fondmedel, och de som erhållit fondmedel har verkligen varit i behov.
Det är fakta.
Under många år har barn inte velat sälja majblommor,för besvärligt tycker många svenska ungar..

ett annat sätt för barn att tjäna pengar är att sälja för Wärldsnaturfonden.. de kan tjäna rätt bra att sälja pandamuggar skrivpapper osv..
Bära ut reklam likaså.
Dessutom kan barn med ögona på skaft panta burkar.. det brukar skolklasser göra.

Nä, jag vill inte se vad de promotar utåt, jag vill se hur det fungerar i realiteten. Hur organisationen är uppbyggd, vad de har i lön, vad pengarna gått till krona för krona.

Att man behöver hjälp för att göra en ansökan är märkligt, sådan klarar man enkelt själv när det gäller andra stiftelser.

Det är besvärligt för alla barn oavsett ursprung (din rasist), pga. att de blir rånade nuförtiden.
Citera
2023-04-26, 10:26
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Jaha och så var det politiskt ändå:

https://twitter.com/plainviewlegacy/status/1651114035536953344?s=46&t=4Q9UMEcW8AvWkCn-mlk7Pg
Senast redigerad av CHALLETVAERVIGG 2023-04-26 kl. 10:30.
Citera
2023-04-26, 10:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Googla Majblomman.
Det är fakta.

Bära ut reklam likaså.

Jag köper nästan varje år. Glad att det går att köpa på det här viset numera. Inte varje år jag har kommit i kontakt med någon som säljer.
Citera
2023-04-26, 10:27
Medlem
”Helst av allt vill jag köpa ett uppehållstillstånd!”

Bra kuppat av PK-maffian… tog en minut efter att jag läst artikeln till att förstå att det var bara ”rök och speglar”

https://www.svd.se/a/698lb0/har-salt-majblommor-for-over-360000-kronor

😢😪
Citera
2023-04-26, 10:28
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nä, jag vill inte se vad de promotar utåt, jag vill se hur det fungerar i realiteten. Hur organisationen är uppbyggd, vad de har i lön, vad pengarna gått till krona för krona.

Att man behöver hjälp för att göra en ansökan är märkligt, sådan klarar man enkelt själv när det gäller andra stiftelser.

Det är besvärligt för alla barn oavsett ursprung (din rasist), pga. att de blir rånade nuförtiden.

Majblomsförsäljare tycks ägna sig åt näthandel numera, det är ju inte så att denna gosse sprungit runt på gator och torg och nasat från miljoner.

Antar att stiftelsen Majblomman är som alla andra stora ädla hjälorganisationer, tungrodda med miljonlöner och tjänstebilar som de envist hävdar inte betalas av de insamlade medlen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in