2023-04-26, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Skulle alla unga vuxna bo kvar hemma hos sina föräldrar menar du och väntat 20 år på en hyreslägenhet?

Det här sammanfattar problemet, i alla fall i Stockholm. Men att trissa priserna uppåt har de facto inte gynnat någon annan än de som sålt och flyttat till mindre/billigare boende. Alla andra har endast bytt kapital mot risk på nästintill spekulativa nivåer. Krasst kan man konstatera att det byggts för lite av allt och nu sitter många i en rävsax man frivilligt vandrat in i. Någon kollaps som vissa verkar hoppas på kommer vi inte se, men ett gäng hushåll kommer få en ordentlig minskning av likvida medel vilket kommer få konsekvenser på konsumtionen i övrigt.
Citera
2023-04-26, 10:41
Medlem
Är det dags att måla sig svart och dra till med snyfthistorier att man blivit våldtagen och trakasserad hela livet? Kanske då kan man få sälja lite majblommor för att komma någonstans i livet.

Skämt och sido, de vanliga människorna nu kommer gå till kronkalle hela bunten. Fyfan vad långt ner skiten folk kommer hamna.
Citera
2023-04-26, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Låter som tråkig avundsjuka. Men du är ju inte ensam om att vara avundsjuk på de med pengar.

Avundsjuka?!?

De har glasat på oss som inte har lån genom sina ränteavdrag och lyxiga konsumtionsliv

Medan arbetarklassen bor i trånga hyresrätter med höga hyror så står medelklassen och pissar oss rakt i ansiktet

Nä, jag bara njuter av medelklassens elände som kommer att hålla i sig en lång tid framöver!
Citera
2023-04-26, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Är det dags att måla sig svart och dra till med snyfthistorier att man blivit våldtagen och trakasserad hela livet? Kanske då kan man få sälja lite majblommor för att komma någonstans i livet.

Skämt och sido, de vanliga människorna nu kommer gå till kronkalle hela bunten. Fyfan vad långt ner skiten folk kommer hamna.

Jag bara njuter av det här! Äntligen får medelklassen lida sönder och förhoppningsvis ryker deras bostäder också
Citera
2023-04-26, 10:44
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised

Om du inte sett så har det varit ett folkutbyte i Sverige ganska länge. Dessa skall nu få de bostäder som den tidigare befolkningen ägt.

Detta såg jag komma för 20 år sedan och har varnat alla typ. Det blir slakt på den fina befolkningen nu. Och glöm att ni kommer få den pension som ni betalat in. Den skall gå till nyadeln.
Citera
2023-04-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja
Teden är mycket vettigare

Jag hävdar att det äro upp till varje enskild låntagare att ansvara över sina bankaffärer.
Citera
2023-04-26, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Om du inte sett så har det varit ett folkutbyte i Sverige ganska länge. Dessa skall nu få de bostäder som den tidigare befolkningen ägt.

Detta såg jag komma för 20 år sedan och har varnat alla typ. Det blir slakt på den fina befolkningen nu. Och glöm att ni kommer få den pension som ni betalat in. Den skall gå till nyadeln.

Precis, den nya adeln kommer från Mogadishu etc och kommer casha in flerbarnstillägg på 10+ barn. Det går bra nu
Citera
2023-04-26, 10:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Helt riktigt. I det nya mer spännande globala sverige, så skall sjuttio procent av befolkningen bo i ett skjul i en kåkstad.
Byggmaterialet hittar man på soptippen, där barnen letar mat på dagarna.
Varför då?
Tror att jag sällar mig till den gruppen på trettio procent som inte väljer att leva så.
Citera
2023-04-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Dom hinta om 1 till höjning i sommar eller höst på 25punkter. Då är vi nära toppen.

Toppen av vad
2013 va rönta 7%
Löjligt lågt detta
Jag klarar lätt 10% ränta
Citera
2023-04-26, 10:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hur lång tid skulle det ta för gemene man att spara ihop till låt säga 2,5 - 3 miljoner?
Har man inte råd att att köpa en bostad för 3 miljoner så får man köpa en billigare.
Hur många har råd att köpa sig en splitterny helikopter, en virkesbil och en egen fabrik som tillverkar rutschkanor?
Citera
2023-04-26, 10:59
Medlem
Visst appsolut vill man med högre ränta bromsa den inflation vi I dag lider av så tror jag vi får se upp mot 6,5% kanske 7%. Detta skulle förmodligen dräpa landets konsumtion och leda Sverige in I depression.

Inflationen vi lider av drivs på kostnadssidan till största del och inte på konsumtionssidan.
Dvs det regimstyre vi haft senaste åtta åren som låtit den gröna cancern få ordentligt fäste har drivit upp priserna på bl.a energi och drivmedel som därigenom ökat produktionskostnaderna.
Detta är roten till vår inflation och inte som
80-talet då konsumtionen blåste upp inflationen.
Men dagens politiker är dom mest inkompintenta vi någonsin haft och tror att dagens inflation bäst bekämpas med att släcka landet.
Ytterst är det maktgalna zåzzar tillsammans med extremistpartiet mp som bär skulden till den situation vi har, Tyskland som är djupt infekterad av den gröna cancern har också en stor del I detta.
Putins krig påverkar endast på marginalen om än journalistpacket gör allt för att trumma ut budskapet för att skydda de tidigare regimstyret..
Citera
2023-04-26, 11:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
I en kartong på gatan tills priserna kommit ner, alternativt tränga ihop sig till trångboddhet. Det är så det funkar tyvärr. Har man inte ekonomi att köpa bostad för miljoner så har man inte.

Härligt tänk :-) Kronan försvagades direkt efter riksbankens besked. Inflationsdrivande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in