2023-04-26, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
"Svenskar" generellt är nog en något felaktig benämning. Det handlar i första hand om (gissar 99,9%) om yngre fruntimmer som tillbringar sin största vakna tid på facebook och hänger på all idioti som uppmanas till där. Tankeverksamhet existerar inte hos dessa.
Ärligt talat måste detta vara en egen värld. Intressant om nån kan lämna vittnesmål därifrån
Måste vara ett enormt tryck att agera och GE. Folk (kvinnor) kanske behöver nåt diktatoriskt i sina liv
Citera
2023-04-26, 09:49
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Ingen av er här inne verkar följa nyheter.

Någon tidning skrev om en grabb som sålt för 200.000 och rasisterna satte igång och en SD kvinna gick fullt ut Nazi och då började människor stödköpa.

Ingen hoax, ingen agenda och inget annat än att svenska folket visar avsky mot rasism.

Jag tror det började ifrågasättas när en ensam unge kunde dra in 360k bara sådär. Men i grunden är det inget konstigt. Asyltanten delade Murhafs Livsbutik och det blev väl antagligen viralt på Facebook först innan skabbkvinnorna började gå all in ala Auschwitz och sedan började svenska folket runka av varandra.
Citera
2023-04-26, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Ingen av er här inne verkar följa nyheter.

Någon tidning skrev om en grabb som sålt för 200.000 och rasisterna satte igång och en SD kvinna gick fullt ut Nazi och då började människor stödköpa.

Ingen hoax, ingen agenda och inget annat än att svenska folket visar avsky mot rasism.
Du är ca två dygn försent😄
Citera
2023-04-26, 09:50
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Är det någon form av skattefusk eller fiffel det rör sig om, eller är det en genomtänkt propagandakampanj? Lillkillen har ju inte knackat dörr eller på annat sätt varit bakom denna försäljning. Något verkar riktigt lurt.
Hur svårt är det att kolla upp hur systemet fungerar innan du gör ett inlägg? Folk kan beställa blommorna direkt via majblommans sajt genom att använda pojkens QR-kod, och denna kod kan enkelt delas över internet via en bild.

Dessutom verkar du finnas på nätet utan att ha hört talas om detta med att något "går viralt". Hur man nu lyckas undvika det. Men i ett nötskal - ibland blir saker omtalade och delade i sådan omfattning att de blir omtalade och delade av just den anledningen. Idag finns det på svt.se, expressen.se, dn.se, svd.se och förmodligen hundratals andra sajter lättåtkomliga artiklar om pojken som säljer majblommor för miljoner. Vilket lockar ännu fler köpare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Viral_phenomenon
Citera
2023-04-26, 09:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GulfLundell
Hur fan säljer man saker och tar betalt via nätshop när man är papperslös?
Ja hela förfarandet är minst sagt märkligt....

Hur en grabb som väntar på asyl tillsammans med familjen lyckats sälja majblommor för över 2MILJONER!!

På TV4 skriver nästan uteslutande kvinnor (många aktiva inom kulturen) hur fantastisk denna grabb är.. och hur förfärade de är över SD....

INGEN frågar sig hur detta kunde gå till..

Detta är inget annat än en konspiration av vänsterfolk.
Fy faan för dessa kräk!!

Och så frågar sig våra barn hur just HAN kunde sälja så otroligt mycket blommor..

Sverige har blivit ett mycket mycket sjukt land.
Citera
2023-04-26, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Särskilt inte om de är politiskt aktiva medlemmar, som det föreslås. Partipiskan har vinat i luften så otroligt mycket att det helt enkelt är omöjligt att någon är kvar som skulle kalla ett barn för blatte eller "negrar". Det leder mig till att tänka att antingen är kontot kapat, fake, eller så är inte dessa "SD-kvinnor" vilka de utger sig för att vara.
lyssna på Lamotts intervju
då får du svart påvitt
Citera
2023-04-26, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nä-pojken sa själv att det inte går att köpa ett uppehållstillstånd.
Han visste det och han är tolv år. Han hade velat köpa ett men visste att det inte fungerade så..

Det är jättebra att det säljs så mycket majblommor, andra barn kanske blir uppmuntrade och anstränger sig o vill sälja också.
det säkraste sättet är att köpa via majblommans app, och det har denne pojke gjort.
Majblomman organiserar och sköter utskicket av blmmorna.

Att barn inte går ensamma och knackar på hos folk, som det var förr i tiden
fungerar inte längre
då det finns vuxna som utgör fara för ett ensamt barn.Som vi alla vet finns många vuxna som kränker barn.. i både ord o handling.
Även här i tråden är fullt av kränkande inlägg..
Majblomman är en fin o bra organisation,och barnfamiljer som behöver hjälp har möjlighet att ansöka om fondmedel.
Denne lille pojke har gjort att intresset ökat hos andra barn som också får möjlighet att sälja mer..
Vad vet vi om organisationen, egentligen?
Var kan man hitta redovisningar om vad pengarna går/gått till?
Citera
2023-04-26, 09:53
Medlem
Detta var veckan då VÄNSTERN blev KAPITALISTER
Förr hade de sagt dela med er och visa solidaritet!
NU, heja heja du säljer för miljoner. Strunta i din kompis som gråter brevid!
Skål
Citera
2023-04-26, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Det går ju visst att tvätta svarta pengar genom honom. Är det han eller organisation som blir skyldiga?
det här handlar inte om penningtvätt, ta först reda på vad det ordet betyder
Citera
2023-04-26, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vad vet vi om organisationen, egentligen?
Var kan man hitta redovisningar om vad pengarna går/gått till?
Ja det är dags att undersöka. Vem och hur många FÅR något egentligen? Hur mycket?
Ska luska lite
Citera
2023-04-26, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nu skrev inte jag till dig, eller hur?

Men vill man ge bidrag, ge bidrag, på ett 90-konto. Vill man köpa blomma, köp en blomma.

Dessutom, föräldrar tog över jultidningarna? Nej knappast! De ville att man skulle lära slg företagsamhet.
(på min tid dörrknackning i villaområden och besök på äldreboenden, gruppboenden etc)
Okay så gjorde inte min mamma med oss syskon och de barn jag har handlat av är det också föräldrarna som frågat först. Det gick till som så ofta att förälder el min mamma som exempel, tog med sig tidningen hem till folk eller hämtade fram den när släkt och liknande var över. Jag var företagsam tidigt. Jag köpte en massa tidningar på överskott för några ören och gjorde egna lotter och sålde runt liksom sålde tidningar överallt där jag bodde, köpte billiga loppisfynd osv. Jultidningar handlade om att man ville ha någon sak. Hade knappast Sveriges enda förälder som hjälpte till och så verkar det inte idag heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ge mig ett exempel på när offerkoftan gynnat någon SDare?
Deras valsiffror har gått bättre för varje val.
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
[/b]
grabben har inget personnr. ,ingen skolplikt i Sverige.I detta fall utnyttjas barn i politisk propaganda på ett cyniskt vis.Gillas inte av anti-liberaler,som "inte vilar på hanen i dessa fall".
Nej han slog rekord först. Sedan kom uppmärksamheten med skenande försäljning. Kan likaväl vara enskilda individer med mycket pengar som lagt in större köp av sympati. Kan vara en massa invandrare också. Det finns inte bara svenska medelinkomsttagare i landet.
Citera
2023-04-26, 09:58
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Gissar att den här tråden mest består av män(niskor) som försökt sig på att sälja Majblommor i yngre ålder. Jösses vad här stinker avundsjuka

Sedan i övrigt att vuxna (journalister, politiker, rasister, etc) använder barnet och hans försäljning som slagträ för att dels uppvigla, dels smörja egna politiska agendor ... det stinker skit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in