2023-04-26, 09:23
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Enligt Lamotte, som gjort en intervju med en av kvinnorna, så säger hon att hennes konto var kapat. Av vem, kan man fråga sig. Jag lutar åt att allt är ett iscensatt jippo.

Och självklart går svenskar in full-retard med masspsykos och köper mer majblommor för att godhetssignalera efter de förblindats av ännu en hoax. I vanlig ordning. Mycket lyckad guerillamarknadsföring.
Citera
2023-04-26, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja. hon påstår kontot var kapat..
utredning behövs av polis.
Är hon åtalad för hmf? Bra isåfall att de går till botten med det hela så att sanningen kommer fram.
Senast redigerad av Pripps3.5 2023-04-26 kl. 09:48.
Citera
2023-04-26, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du har en väldigt klok son. Och du är en väldigt klok och intuitiv pappa.

Jag hoppas att majblommeföreningen sätter stopp för fuskinköp där man bara bidrar pengar men inte köper en riktig majblomma.

Det kanske inte riktigt har med saken att göra, men jag kommer ihåg när skolkamrater sålde jultidningar. Jag har själv gjort det. Det var väldigt svårt att tjäna pengar på det. Sålde man 300 tidningar fick man kanske en hundring. Jag minns ett system där den som sålde mest i länet fick prylar, t ex en ny tv eller en moped eller så. Det var de grejerna som drog mer än någon hundring.

Kanske finns en anledning till att systemet fanns.
Alla säljer väl jultidningar någon gång och lär sig att göra försök iallafall? Oftast tog föräldrarna över.

Varför ska de sätta stopp? Fattar ni inte att det är en välgörenhetsorganisation? Jag vill inte ha någon digital blomma utan något jag tycker är fint Gillar inte ens vanliga pin men folk får välja själva.

Jag förstår ärligt talat inte vad det är för fel på er som lägger er i nu.
Citera
2023-04-26, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Men,kan man verkligen köpa
ett uppehållstillstånd?

Tycker det är bra gjort av pojken!
Kanske ska bli försäljare i framtiden.

nä-pojken sa själv att det inte går att köpa ett uppehållstillstånd.
Han visste det och han är tolv år. Han hade velat köpa ett men visste att det inte fungerade så..

Det är jättebra att det säljs så mycket majblommor, andra barn kanske blir uppmuntrade och anstränger sig o vill sälja också.
det säkraste sättet är att köpa via majblommans app, och det har denne pojke gjort.
Majblomman organiserar och sköter utskicket av blmmorna.

Att barn inte går ensamma och knackar på hos folk, som det var förr i tiden
fungerar inte längre
då det finns vuxna som utgör fara för ett ensamt barn.Som vi alla vet finns många vuxna som kränker barn.. i både ord o handling.
Även här i tråden är fullt av kränkande inlägg..
Majblomman är en fin o bra organisation,och barnfamiljer som behöver hjälp har möjlighet att ansöka om fondmedel.
Denne lille pojke har gjort att intresset ökat hos andra barn som också får möjlighet att sälja mer..
Senast redigerad av moshes 2023-04-26 kl. 09:30.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Och självklart går svenskar in full-retard med masspsykos och köper mer majblommor för att godhetssignalera efter de förblindats av ännu en hoax. I vanlig ordning. Mycket lyckad guerillamarknadsföring.
Folk reagerar och agerar instinktivt, ingen tänker efter före, längre. Att Murhaf är ett offer för elaka SD-tanter är ett faktum som inte kan ifrågasättas.

Att en, två(?) Sd-kvinnor i medelåldern inte skulle förstå vad rasistiska inlägg leder till för ramaskri idag, finns inte på kartan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Aldrig hänt i historien innan.

Något är lustigt, men om det är sant så är pojken driftig. Men jag är hälsosamt skeptisk

Bra att pengarna går till något vettigt iallafall
Det har hänt innan att en del sålt för horribla mängder pengar. Förra året var det ju en tjej som sålde för flera hundra tusen.
Spridning på sociala medier skall inte underskattas.
Citera
2023-04-26, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Pöbeln är lättmanipulerad.
Citera
2023-04-26, 09:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Alla säljer väl jultidningar någon gång och lär sig att göra försök iallafall? Oftast tog föräldrarna över.

Varför ska de sätta stopp? Fattar ni inte att det är en välgörenhetsorganisation? Jag vill inte ha någon digital blomma utan något jag tycker är fint Gillar inte ens vanliga pin men folk får välja själva.

Jag förstår ärligt talat inte vad det är för fel på er som lägger er i nu.
Nu skrev inte jag till dig, eller hur?

Men vill man ge bidrag, ge bidrag, på ett 90-konto. Vill man köpa blomma, köp en blomma.

Dessutom, föräldrar tog över jultidningarna? Nej knappast! De ville att man skulle lära slg företagsamhet.
(på min tid dörrknackning i villaområden och besök på äldreboenden, gruppboenden etc)
Citera
2023-04-26, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nä-pojken sa själv att det inte går att köpa ett uppehållstillstånd.
Han visste det och han är tolv år. Han hade velat köpa ett men visste att det inte fungerade så..

Det är jättebra att det säljs så mycket majblommor, andra barn kanske blir uppmuntrade och anstränger sig o vill sälja också.
det säkraste sättet är att köpa via majblommans app, och det har denne pojke gjort.Mahblomman organiserar och sköter utskicket av blmmorna.

Att barn inte går ensamma och knackar på hos folk, som det var förr i tiden
fungerar inte längre
då det finns vuxna som utgör fara för ett ensamt barn.Som vi alla vet finns många vuxna som kränker barn.. i både ord o handling.
Majblomman är en fin o bra organisation,och barnfamiljer som behöver hjälp har möjlighet att ansöka om fondmedel.
Denne lille pojke har gjort att intresset ökat hos andra barn som också får möjlighet att sälja mer..

Jag tror det kommer att avta. Tappar sugen med denna soppa.
Dessutom gör han inget, pengarna rullar in genom swish till webbshop
Citera
2023-04-26, 09:32
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Folk reagerar och agerar instinktivt, ingen tänker efter före, längre. Att Murhaf är ett offer för elaka SD-tanter är ett faktum som inte kan ifrågasättas.

Att en, två(?) Sd-kvinnor i medelåldern inte skulle förstå vad rasistiska inlägg leder till för ramaskri idag, finns inte på kartan.

Särskilt inte om de är politiskt aktiva medlemmar, som det föreslås. Partipiskan har vinat i luften så otroligt mycket att det helt enkelt är omöjligt att någon är kvar som skulle kalla ett barn för blatte eller "negrar". Det leder mig till att tänka att antingen är kontot kapat, fake, eller så är inte dessa "SD-kvinnor" vilka de utger sig för att vara.
Citera
2023-04-26, 09:34
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Pöbeln är lättmanipulerad.

Ja tyvärr verkar det så, alltid dessa magreaktioner innan kallare sinnen har fått analysera situationen. Men när sanningen kommit fram har pöbeln redan gått vidare till någon annan meningslös kontrovers.
Citera
2023-04-26, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
Igår kom tioåringen hem från skolan och berättade om att lärarna pratat om en kille som sålt majblommor för 400K och tjänat mer än 40K själv och även dragit in pengar till klassen.
Nästa år skulle det vara deras tur att sälja.

Barnen blev eld och lågor och började fantisera om att bli rika på majblommor. Sonen kände sig skeptisk till berättelsen men sade inget. Han räknade fram att han skulle behöva sälja till alla i vårt samhälle för att komma upp i en sådan summa, och det skulle han ju inte hinna eller kunna.

När han kom hem frågade han mig om jag trodde på historien, lärarna kunde ju inte ljuga.

Jag gav honom vuxenversionen av det inträffade. Att pojken hade en besvärlig livssituation och att en vän till familjen spridit historien om honom i olika stora grupper på Facebook, med uppdateringar flera gånger om dagen. Att han misslyckats att sälja fysiskt på egen hand och även blivit taskigt bemött. Nu tyckte många synd om honom och ville visa sitt stöd genom att köpa majblommor från hans webshop.

Sonen blev något förargad över lärarens förljugna version om en ung stjärnsäljare.

Vilka obehagliga lärare! De ska absolut inte glorifiera en sån här historia! Det är helt verklighetsfrånvänt
Sätter stress i barnrn eller ska de bli giriga kapitalister som slåss med varandra?

Jag hade tagit ett snack med läraren, hör med andra föräldrar.

Tur din son har en vettig förälder😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in