2023-04-26, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
jaja, vi får se hur "tacksam" han är om några år
denna fina insats kommer givetvis ha glömts bort den dan han råkar ut för sin förste "svenne-kränkning"
( = får ett nej från nån myndigheta våt slag/ erhåller ett dåligt betyg/ får ett nejsvar på ett frieri osv)

Vi har sett det förr,
den räddande svennen blir ärkefiende
Ni missar att han främst arbetat fram det själv på vis andra gör pengar lagligt. Hans "dricks" är måhända något att vara tacksam över men det inte ämnat att sätta honom i tacksamhetsskuld.

Han är svenskfödd utan medborgarskap och kanske inte får sådant sen. Det vet man inte.

Lever du i tacksamhet?
Citera
2023-04-26, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
"I början gick det trögt. Sedan gjorde en familjevän ett sociala medier-inlägg som blev viralt"

Så någon "familjevän" startade en social kampanj och "succen" blev ett faktum.

Vad är ens en "familjevän"? I sverige har vå något som heter "vän till familjen" men vederbörande kvalificerade sig inte ens för det så journalisten fick hitta på ett nyord.

"Majblommor mot racism" och succen blev ett faktum.

Hela kampanjen stinker. Likaså artikeln.
SD kvinnor bidrog med sina inlägg .
Citera
2023-04-26, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du vet väl att de två SD kvinnorna spred sitt hat-budskap på nätet
detta gav sådan uppmärksamhet till den lille Glimåkragrabben,

han fick sälja extra många majblommor pga de där SD-folket fr Lund är de också...
Man kan säga att de två kvinnorna gjorde reklam för lillgrabbens majblommor.
Allt blir inte som man tänker sig..
Enligt Lamotte, som gjort en intervju med en av kvinnorna, så säger hon att hennes konto var kapat. Av vem, kan man fråga sig. Jag lutar åt att allt är ett iscensatt jippo.
Citera
2023-04-26, 08:57
Medlem
Är det något annat barn som får sålt några majblommor?
Citera
2023-04-26, 08:58
Medlem
Soperents avatar
Vad kul att han kunnat sälja så många men då har han väl också tagit en del marknadsandelar från andra barn. Vi kan ju inte ge Murhaf nobelpriset i ekonomi för detta.
Senast redigerad av Soperent 2023-04-26 kl. 09:03.
Citera
2023-04-26, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koping-king
Håller också med. Syrrans unge är helt knäckt för att han inte lyckas sälja för så mycket. Han vill också ha 100k rakt ner i fickan och köpa ny lur. Höj en unge genom att förstöra för andra typ. Jävla vänsterpack.
nja du verkar ha missat hela händelseförloppet
det som ökade försäljningen var de två SD kvinnornas galanta rasism..
Citera
2023-04-26, 08:59
Medlem
Citat:
Exakt . HUr??

Vallfärdades köpare till hans glasslåda, eller "köpte" dom en och printade ut? kanske sket i att ens hämta hem plastblomman
Borde det inte heta ekonomiskt bidrag då, och inte försäljning ?
Jag fattar ärligt talat inte varför ni bryr er. Om jag och andra köper någon majblomma ibland, ska ni som har åsikter om det skita fullständigt i det.

Man har full rätt att förfoga över sin plånbok själv (jag har inte köpt i år men det finns det andra som har). Inte som att man väljer ut vilka ungar man handlar saker för utan man stöttar dem för att de försöker tjäna pengar. Oftast de i ens närhet eller vänners barn. Jag var själv in och kollade i shopen i år. Vill inte ha något digitalt, pin har jag funnit efter att ngt barn tappat en men jag var intresserad av nyckelring vilket inte fanns.

Vad är ditt och andras problem egentligen? Starta ett företag istället för sitt här och gråt. Börja sälj smink eller Tupperware eller annat.
Citera
2023-04-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Enligt Lamotte, som gjort en intervju med en av kvinnorna, så säger hon att hennes konto var kapat. Av vem, kan man fråga sig. Jag lutar åt att allt är ett iscensatt jippo.
och i intervjun så uttryckte hon exakt samma meningar och ord som fanns i hennes inlägg,
polisen kommer att utreda om det var kapning el om hon ljuger
jag lutar åt det sista
Citera
2023-04-26, 09:06
Avslutad
Citat:
Alla, speciellt SDare, vet hur känsligt det är med rasistiska kommentarer och vad det leder till för drev. Vilket gör det oerhört svårt att tro att just en SDare skulle skiva något sådant.
Citat:
och i intervjun så uttryckte hon exakt samma meningar och ord som fanns i hennes inlägg,
polisen kommer att utreda om det var kapning el om hon ljuger
jag lutar åt det sista
Polisen?
Citera
Medlem
Citat:
Det är inte pojken som har sålt,
det är batikhäxor med white-guilt

Nu är ju frågan vart gränsen ska gå - ska alla barn få hjälp med att sälja majblommor via nätet nu, eller är vi inte lika mycket värda längre,, vid vilken hudnyans går gränsen för allas lika värde undrar jag
är SD-kvinnorna batikhäxor,menar du?

tänker mer det handlar om många Häxor- Avundsjuka.
Citera
Medlem
Citat:

Utlösande faktor ja. Men efterföljande galenskap som legat latent står helt andra aktörer för. Ständigt redo att blossa upp vid ”orättvisor”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koping-king
Håller också med. Syrrans unge är helt knäckt för att han inte lyckas sälja för så mycket. Han vill också ha 100k rakt ner i fickan och köpa ny lur. Höj en unge genom att förstöra för andra typ. Jävla vänsterpack.
Vilket är märkligt faktiskt. Idén med majblomman var att många skulle sälja lite, dvs. enligt devisen många bäckar små blir en å. Men nej, nu ska personer helst från en "offer"-/minoritetsgrupp få idol-/hjältestatus som faktiskt för tankarna till tider och platser som inte har så mycket gemensamt med klassiska vänsteridéer innan flumvänstern tog över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in