2023-04-26, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tycker det är jäkligt trist samt orättvist mot alla de unga majblomme-försäljare som just nu kämpar utanför butiker etc, och så går all cred till någon som inte säljer själv.

Usel journalistik att ens lyfta fram honom från början och organisationen borde självklart se över sina rutiner. Borde inte gå att nätshoppa majblommor från en enskild försäljare utan någon form av kontakt med denne.

Håller med.
Efterspelet av den här ”politiska” cirkusen kommer nog inte vara speciellt positiv. Majblomman som organisation kommer bli förknippad med SD-utspel, Magdalena Andersson och Annie Lööf. Risken är nog stor för att många kommer att bojkotta majblommor i framtiden och att organisationen dör ut.
Citera
2023-04-26, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Sånna här jippon är det alltid vänsterextrema som står bakom,samma med hon asbergerflickan Greta Thunberg.
De vill visa att svarta minsann också kan! Dock genom att vita gör jobbet åt dem...
Ganska komiskt.
Citera
2023-04-26, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Håller med.
Efterspelet av den här ”politiska” cirkusen kommer nog inte vara speciellt positiv. Majblomman som organisation kommer bli förknippad med SD-utspel, Magdalena Andersson och Annie Lööf. Risken är nog stor för att många kommer att bojkotta majblommor i framtiden och att organisationen dör ut.
Håller också med. Syrrans unge är helt knäckt för att han inte lyckas sälja för så mycket. Han vill också ha 100k rakt ner i fickan och köpa ny lur. Höj en unge genom att förstöra för andra typ. Jävla vänsterpack.
Citera
2023-04-26, 08:36
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Jag har inte tillstymmelse till guilt och inte är jag vänster. Men jag jag skulle absolut kunna köpa av honom. Pengarna går till en god sak, och killen blir motiverad till att bli en produktiv samhällsmedborgare som inte "lever i utanförskap". Det är väl utmärkt. Att folk gillar en hjärtevärmande historia är heller inget att skita på sig över.

jaja, vi får se hur "tacksam" han är om några år
denna fina insats kommer givetvis ha glömts bort den dan han råkar ut för sin förste "svenne-kränkning"
( = får ett nej från nån myndigheta våt slag/ erhåller ett dåligt betyg/ får ett nejsvar på ett frieri osv)

Vi har sett det förr,
den räddande svennen blir ärkefiende
Senast redigerad av StigHelmutt 2023-04-26 kl. 08:40.
Citera
2023-04-26, 08:42
Medlem
Eller så blir det som det gick med SAS,
majblomman blir förknippade med folkutbytet istället för med vår och blommande körsbärsträd.
Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Håller med.
Citera
2023-04-26, 08:43
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Är det någon form av skattefusk eller fiffel det rör sig om, eller är det en genomtänkt propagandakampanj? Lillkillen har ju inte knackat dörr eller på annat sätt varit bakom denna försäljning. Något verkar riktigt lurt.

Är det bekräftat att de så kallade "SD-kvinnorna" är riktiga användare? Om de var fake redan från början så är ju det här en rätt lyckad viral marknadsföring. Typ som Gretas "skolstrejk" fick internationellt genomslag.
Citera
2023-04-26, 08:44
Medlem
Citat:
Jag skrev såklart delvis på skämt. Men på ”min tid” sålde vi t ex jultidningar på beställning och cyklade sedan runt och levererade när lasset kom. Vi genomförde hela processen, lärde oss massor, och fick en välförtjänt belöning. Majblommor såldes enbart som direktförsäljning, om jag minns rätt.

Jo, visst att 10-20 proc egentligen såldes av föräldrarna på deras arbetsplatser, men det mesta kämpade vi själva ihop.
Även det, svårt att nyttja direktförsäljning när killen i artikeln sålde från en webbshop.
Det vi (antagligen är vi hyfsat lika i ålder) upplevde från sådan försäljning och hur dagens försäljning går till är antagligen som natt och dag.
Citera
2023-04-26, 08:48
Medlem
Intressant tanke. Fick de rasistiska tanterna provision? Var de en del av PR-tricket?
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Är det någon form av skattefusk eller fiffel det rör sig om, eller är det en genomtänkt propagandakampanj? Lillkillen har ju inte knackat dörr eller på annat sätt varit bakom denna försäljning. Något verkar riktigt lurt.

Är det bekräftat att de så kallade "SD-kvinnorna" är riktiga användare? Om de var fake redan från början så är ju det här en rätt lyckad viral marknadsföring. Typ som Gretas "skolstrejk" fick internationellt genomslag.
Citera
2023-04-26, 08:48
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Jag har inte tillstymmelse till guilt och inte är jag vänster. Men jag jag skulle absolut kunna köpa av honom. Pengarna går till en god sak, och killen blir motiverad till att bli en produktiv samhällsmedborgare som inte "lever i utanförskap". Det är väl utmärkt. Att folk gillar en hjärtevärmande historia är heller inget att skita på sig över.

Men du svarade inte vart gränsen ska gå

Vi har ca 2 miljoner barn i sverige som säljer Majblommor.
Vem och vad avgör vem som ska hjälpas?

Räcker det med att jag ber en klasskamrat skriva nåt dumt om mig, så ser nån till att jag får biljoner köpare?

"Amalia Är tjock.." Paff en miljon stöd-köpare
"Linus rimmar på anus" ..Poff 15 miljoner sålda majblommor
Citera
2023-04-26, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SockAccount
Dvs en arrangerad PR kampanj där vuxna gör arbetet och han sitter som greta och ler som sköld att gömma sig bakom.
Helt ärligt. Jag tycker att det låter troligt..
För annars HUR
Citera
2023-04-26, 08:50
Avslutad
Citat:
Jag skrev såklart delvis på skämt. Men på ”min tid” sålde vi t ex jultidningar på beställning och cyklade sedan runt och levererade när lasset kom. Vi genomförde hela processen, lärde oss massor, och fick en välförtjänt belöning. Majblommor såldes enbart som direktförsäljning, om jag minns rätt.

Jo, visst att 10-20 proc egentligen såldes av föräldrarna på deras arbetsplatser, men det mesta kämpade vi själva ihop.

Du minns rätt, det finns en anledning till att det inte funkar längre, men den anledningen vill ingen prata om.
Citera
2023-04-26, 08:53
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Helt ärligt. Jag tycker att det låter troligt..
För annars HUR

Exakt . HUr??

Vallfärdades köpare till hans glasslåda, eller "köpte" dom en och printade ut? kanske sket i att ens hämta hem plastblomman
Borde det inte heta ekonomiskt bidrag då, och inte försäljning ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in