2023-04-26, 05:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
On killen varit en driftig smart säljartyp som kämpat hård för egen hand både på nätet, över telefon eller ute på gator, torg eller på köpcentrum och lyckats bra hade det funnits en god anledning att göra ett reportage och lyfta fram honom som ett föredöme.
Nu verkar han ju endast ha sålt mycket för att andra har skrivit om honom på sociala medier och själv sitter han därhemma och gör inte ett skvatt. Ska detta verkligen premieras?

Hur många majblommor har du själv sålt i år? Som barn sålde jag två år i rad och det gick otroligt bra.

Den svenska avundsjukan var stark då också

Det är otroligt vad man får till bara man tar i lite. Svenska barn är alldeles för socialt handikappade för att lyckas verkar det som
Citera
2023-04-26, 05:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunabengt
Några frågor:
När jag sålde majblommor fick man dela ut blommorna själv. Hade ungen 100.000 majblommor hemma? Eller funkar det annorlunda idag?
Hur betalar folk ungen för majblomman?

Det finns en fantastisk uppfinning nu för tiden som kallas internet, det innebär att vid tex försäljning av majblommor (eller newbody, jultidningar mm) så går köparna in på nätet på barnets egen "shop" och beställer och sedan skickas majblommorna med posten hem till kunden. Viss försäljning sker även rent fysiskt men det har minskat drastiskt, särskilt sedan covid.
Man kan även köpa virituella majblommor, dvs man slipper plastskiten som ändå aldrig gör någon nytta mer än vara i vägen.
Citera
2023-04-26, 05:51
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Det finns en fantastisk uppfinning nu för tiden som kallas internet, det innebär att vid tex försäljning av majblommor (eller newbody, jultidningar mm) så går köparna in på nätet på barnets egen "shop" och beställer och sedan skickas majblommorna med posten hem till kunden. Viss försäljning sker även rent fysiskt men det har minskat drastiskt, särskilt sedan covid.
Man kan även köpa virituella majblommor, dvs man slipper plastskiten som ändå aldrig gör någon nytta mer än vara i vägen.

Majblomme-NFC inom kort?
Citera
2023-04-26, 05:57
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Kan man inte använda detta för att tvätta pengar?

Jo svarta pengar. Stämmer det att Uffe har bjudit in honom till rikstan?
Citera
2023-04-26, 06:37
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Är det helt plötsligt 2 miljoner han sålt för nu? 200 plus 112 000 i dricks var det ju.

HAN har inte sålt något. Hans ansikte och namn har triggat en woke manifestation som påhejats av media och mängder av högprofilerade individer med en politisk agenda. Det har godhetssignalerats mot "rasism".
Citera
2023-04-26, 06:47
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
HAN har inte sålt något. Hans ansikte och namn har triggat en woke manifestation som påhejats av media och mängder av högprofilerade individer med en politisk agenda. Det har godhetssignalerats mot "rasism".
Ja jag har förstått det nu. Så jävla dumt. Alla andra säljer blommor åt han och säger att han har sålt dom.
Citera
2023-04-26, 06:48
Medlem
ENTPs avatar
Det är väl en fin historia tänker jag, grattis till grabben som är smart nog att öppna webshop liksom. Fick säkert hjälp men spelar det någon större roll, alla får ju det i någon utsträckning.

PK-dräggen som försöker parasitera på det här kan fortfarande dra åt helvete dock.
Citera
2023-04-26, 06:54
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
On killen varit en driftig smart säljartyp som kämpat hård för egen hand både på nätet, över telefon eller ute på gator, torg eller på köpcentrum och lyckats bra hade det funnits en god anledning att göra ett reportage och lyfta fram honom som ett föredöme.
Nu verkar han ju endast ha sålt mycket för att andra har skrivit om honom på sociala medier och själv sitter han därhemma och gör inte ett skvatt. Ska detta verkligen premieras?

Grejen var väl att först sålde han i princip ingenting för att folk vill köpa av gulliga blonda barn. Men jag håller med om att det blivit en knepig situation nu. Hemskt vad den där Sd:arna kommenterade på Twitter och bra med en motreaktion mot det. Men det blir ändå konstigt när han får vara med i media, hyllas som hjälte som sålt för över 2 miljoner, får frågan ”Varför tror du folk vill köpa av just dig?” (SVT). Jag får lite Flashback till min egen barndom där jag fick pryda framsidan av lokaltidning två gånger för egentligen ingenting, min mamma som ville det skulle göras ett reportage, och jag skämdes för jag kände att jag inte förtjänade det 😅.

Sen var det ju här om dagen en liten flicka också sålde för fantasisummor ”tack vare” att hennes pappa hängt ut henne som gråtande mobboffer utan vänner på Twitter.

Bra dock att det sälja majblommor, det behövs verkligen nu, men det skulle vara intressant att se hur försäljningen i stort ser ut jämfört med tidigare år. Säljer andra barn färre blommor pga det här, eller köper folk som annars inte skulle ha köpt?
Citera
2023-04-26, 07:03
Medlem
Ni vet alla dom som ger pengar till världens barn? Det är väl dom som köper majblommor av det här barnet.

Och ni som retar er på det: Ju mer ni visar hur arga ni blir, ju mer kommer Världens barn-köparna att köpa.
Citera
2023-04-26, 07:12
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Uppe i 3,2 miljoner nu.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/murhaf-i-glimakra-har-salt-majblommor-for-1-6-miljoner-kronor

Det här kommer att bli skyhögt innan insamlingen är över 2 maj.

Hoppas verkligen inte grabben p g a något tråkigt bakslag blir av med sitt goda självförtroende som han säger sig ha fått. Bra att det händer något riktigt roligt.
Roligt att en kolhudad pojke bedrar alla batikhäxor, rymdkramare, o wokeare.

Det är roligt
Citera
2023-04-26, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Istället för att kladda ner tråden med era fantasier och spekulationer så vore det på sin plats att ni presenterade trovärdiga källor som styrker era fantasier. För annars förblir det just fantasier.

Varför menar ni att det skulle vara osannolikt att Murhaf är en duktig majblommeförsäljare? Är det på grund av hans hudfärg? Eller hans etniska bakgrund?

Något säger mig nämligen att ni inte hade klankat ner på detta om pojken vore etniskt svensk.

Edit: Ok, nu såg jag att Murhaf inte har uppehållstillstånd. Men det innebär inte att pojkens prestation blir mindre imponerande för den sakens skull.
Det beror väl på hur pojkens prestation har uppkommit, om han har gjort prestationen själv eller om andra har utfört den åt honom.
Citera
2023-04-26, 07:16
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Eftersom pojken med familj vistas här olagligt, hur hanteras inkomsterna av detta då det vida överstiger "hobbyintäkter"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in