Citat:
Ursprungligen postat av
PooSausage
On killen varit en driftig smart säljartyp som kämpat hård för egen hand både på nätet, över telefon eller ute på gator, torg eller på köpcentrum och lyckats bra hade det funnits en god anledning att göra ett reportage och lyfta fram honom som ett föredöme.
Nu verkar han ju endast ha sålt mycket för att andra har skrivit om honom på sociala medier och själv sitter han därhemma och gör inte ett skvatt. Ska detta verkligen premieras?
Grejen var väl att först sålde han i princip ingenting för att folk vill köpa av gulliga blonda barn. Men jag håller med om att det blivit en knepig situation nu. Hemskt vad den där Sd:arna kommenterade på Twitter och bra med en motreaktion mot det. Men det blir ändå konstigt när han får vara med i media, hyllas som hjälte som sålt för över 2 miljoner, får frågan ”Varför tror du folk vill köpa av just dig?” (SVT). Jag får lite Flashback till min egen barndom där jag fick pryda framsidan av lokaltidning två gånger för egentligen ingenting, min mamma som ville det skulle göras ett reportage, och jag skämdes för jag kände att jag inte förtjänade det 😅.
Sen var det ju här om dagen en liten flicka också sålde för fantasisummor ”tack vare” att hennes pappa hängt ut henne som gråtande mobboffer utan vänner på Twitter.
Bra dock att det sälja majblommor, det behövs verkligen nu, men det skulle vara intressant att se hur försäljningen i stort ser ut jämfört med tidigare år. Säljer andra barn färre blommor pga det här, eller köper folk som annars inte skulle ha köpt?