Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-25, 21:57
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Är det någon som vet om vinstsumman betalas ut direkt vid vinsten eller om den betalas ut när vinnaren offentliggörs? Jag tänker att det är svårt som vinnare att mörka att man fått en halv miljon, för sin omgivning.
Pengarna betalas ut efter att finalen visats på tv'n, detta pga av att ingen ska kunna kolla upp innan vem som vann.
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Vackert!
Haha 😃
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Känns rätt säkert att de kommer att få ut henne om det inte blir tvära kast i allianserna och inget tyder på det.

Jomen precis..
Det ser verkligen inte bra ut om de lägger sig nästa Robinson-tävling, alltså. Att Erik inte är ett lika stort hot efter sammanslagningen som Amanda, är uppenbart.
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Är det någon som vet om vinstsumman betalas ut direkt vid vinsten eller om den betalas ut när vinnaren offentliggörs? Jag tänker att det är svårt som vinnare att mörka att man fått en halv miljon, för sin omgivning.

Kanske har ändrats, men Klas Beyer (2019) sa i någon podd, nästan ett år efter sin medverkan, att han fortfarande inte fått sina pengar då.

Känner även en person som vunnit ett liknande program (med en hög prissumma) på TV4. Även då tog det flera månader innan pengarna sattes in på kontot.
2023-04-25, 21:58
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Det är noll fel på Carro. Hon verkar snäll och trevlig och vem gillar inte att knulla? Även trådens incels kan nog minnas, att det kan vara ganska trevligt, om de tänker tillbaka på senaste gången för 17 år sen.

Rofl. Tveksamt
2023-04-25, 22:00
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Varför är könsfrågan så förbannat viktig för tjejerna?? Stör mig som fan på detta tjej-paktande.
Det enda det är viktigt för - är alla bittra incels i tråden.

Inget konstigt alls. Några i samma ålder som klickar och voila så fixar man en pakt. Tyvärr ingår ju Lill-Dennis och Chris med.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-25 kl. 22:03.
2023-04-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vad är anledningen till omröstningen?
För som jag ser på resultatet så är det dags att slopa spoilers i huvudtråden och istället göra en egen tråd för de få som kollar linjär tv
Handlar ju bara inte om dom som kollar linjär-tv. Är ju inte sååå många procent av alla som orkar sitta uppe kl 02.00 och kolla tv i 20 min. Jobb vet du...
2023-04-25, 22:04
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Haha 😃

Jomen precis..
Det ser verkligen inte bra ut om de lägger sig nästa Robinson-tävling, alltså. Att Erik inte är ett lika stort hot efter sammanslagningen som Amanda, är uppenbart.
Om de lägger sig två tävlingsdagar kan de ju rösta ut båda. Vi får se .
2023-04-25, 22:48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Efter att halva Robinson nu gått, så finns det tre personer jag fastnat lite extra för. Jag tror det beror på att det är spelare som hamnat i tuffa situationer som de inte kunnat rå på som gör att mitt hjärta dunkar lite mer för dem.

Elin: Den goda Elin som råkade få solsting första dagen och genast blev utröstad, men efter det behållit sitt goda humör, visat på ett stort hjärta och vilja att kämpa. Verkar så genuint god och inte den som spelar falskspel

Marcus: Kom in som en stark vildmarksperson till ett gäng som redan börjat etablera sig. Fick en del konkurrens med Oskar som jag i dåläget kände var irriterad över att inte vara den enda med dessa talanger. Även han kör ärligt spel, har gott hjärta och är duktig och stark. Sen blev han direkt utröstad för att han var ny. Han har fått kämpa sig tillbaks och får aldrig riktigt tillhöra något sammansvetsat gäng. Men nu är han ju iaf accepterad.

Oskar: När han blev inröstad i Dennis gäng där 4 av tjejerna i tjejpakten ingick så satte Dennis honom direkt i en fälla. Dennis valde själv att lätt bli utröstad, men det gjorde inte Oskar. Han hade inget val egentligen.
Han sa i början att han och Markus inte kom överens, trots att Markus trodde det. Då var jag på Markus sida, men nu börjar jag förstå att Oskar var den som var intresserad av att lära ut saker, medan Markus nog mer bara ville fixa saker utan att tänka på alla viktiga omständigheter (som detta med att plocka bort farliga stingrock-taggar och bjuda på giftig mat). Sen är ju Oskar bara så himla gullig som person.
Jag upplever Oskar precis som du. Han växer med sina kunskaper och logiska tänkande. Har inget emot Marcus men hans röst och dialekt gör att jag kanske sätter honom lite för högt.
Jag vet, är svag för och älskar dialekt
2023-04-25, 23:07
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Plågsamt med Pernilla och Chris när de beskyller Amanda och Erik för sådant de själva gör sig skyldiga till, lathet och prata illa om folk. Det enda Chris gör är att baktala övriga deltagare. Inte kan han svenska ordentligt heller. Har ”gått teater fyra år”.

Hittar inte casting-gänget några trevliga homosexuella? Någon vettig borde finnas att få tag på.
Chris är sjukt obehaglig. Snackar så mycket skit om Amanda och Erik. Inser han inte att han får leva med hur han själv framstår nu? Vem vågar vara vän med honom efter det här? Så jävla falsk.
2023-04-25, 23:12
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Handlar ju bara inte om dom som kollar linjär-tv. Är ju inte sååå många procent av alla som orkar sitta uppe kl 02.00 och kolla tv i 20 min. Jobb vet du...

Men man är väl inte så dum att man går in i tråden innan man sett avsnitten?
2023-04-25, 23:15
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Blev lite diskussion igår efter Gränslandet-avsnittet där...
Stora rubriker i kvällstidningarna, samtidigt som man måste använda spoilertag i 5 dagar till här på Flashback. Lite fånigt.

Inte ens Facebook-grupperna som diskuterar Robinson - där drygt 80% av användarna är pensionärer - har detta upplägg.

Men herregud. Som du säger så är alltså Facebook före Flashback haha. Är ju hela meningen men Flashback att få diskutera vilt och vara först med tips.
2023-04-25, 23:16
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Chris är sjukt obehaglig. Snackar så mycket skit om Amanda och Erik. Inser han inte att han får leva med hur han själv framstår nu? Vem vågar vara vän med honom efter det här? Så jävla falsk.

Ja falskheten personifierad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in