2023-04-25, 20:33
Avslutad
Vad fan, Lina kör ju nån gaslighting..! Först är Alex på väg att lägga upp maten på tallriken men då protesterar hon; ”Neej, ät den i boxen! Gör det!” Han tvekade verkligen men gjorde det för att hon sa det. Sen när han börjat äta skrattar hon utstuderat och pratar passivt aggressivt om det in i kameran. Jag tror att hon försöker hitta fel att peka ut för att inte känna sig dålig i jämförelse. Han är enhetschef, hon har ingen utbildning (?) och är sjukskriven för livet låter det som. Känns som att hon greppade efter halmstrån att mobba honom för.
Citera
2023-04-25, 20:51
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Agust och carro
Jag reagerade direkt på att carro såg sliten ut - jag tror definitivt att hon har missbrukarbakgrund. Inte bara att kroppen är i ruggigt dåligt skick; skinnyfat och blek, hon har den där missbrukartypiska urholkade blicken. August bör hantera situationen med silkesvantar och sedan klippa kontakten helt.

Arvid och Ida
Jag tycker att båda två är osympatiska. De är redan kära, i sig själva.

Alexander och Lina
Man borde inte ha med en person som Lina, som direkt kommer ge ett förmodligen livslångt medberoende pga sjukdom och arbetslöshet.
Sen var Alex skum det där med maten. Hon dukar och tänder ljus, medan han slukar sin hämtmat direkt från lådan. Det var som en parodi på någon med autism. Men det kan ju varit något oskyldigt, typ de hade inte ätit på hela dagen och han höll på att svimma av blodtrycksfall. Jag gillar också teorin härifrån att han tappat intresset helt och skiter i alla sociala koder.

Stina och?
Alltså dessa två är så totalt svensson-normies. Gillar att gå på restaurang och resa. Jag har sett individuella myror i skogen med större personlighet.
Det kommer tuffa på men det finns inget som kommer hindra henne sen från att välja att fortsätta swajpa på tinder.

Mycket bra samanfattning!
Citera
2023-04-25, 20:59
Medlem
Kumikamelis avatar
Jag förstår att Carro beter sig som hon gör. Agust var kanske inte den hon hade tänkt sig från början och det kan man ju förstå för han har ganska speciellt liv, still och så vidare. Så för att inte såra honom så säger hon att det är sån hon är som person och att det kan ta ett tag. Jag tycker ändå att hon ger honom en chans mer än vad de flesta nog hade gjort om de blev kastade in i ett sånt liv med utedass och allt annat som skiljer sig från vardagen. Tycker bara att experterna är ganska dåliga på att matcha. Det är trist.
Citera
2023-04-25, 21:00
Medlem
NiccoJs avatar
Arvid red o gick omkring barhuvad utomhus???
Ska väl vara någon smäck till uniformen???
Citera
2023-04-25, 21:02
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Tips från coachen till framtida deltagare: Beskriv motsatsen till er drömpartner för experterna så kommer ni paras ihop med er drömpartner.
Citera
2023-04-25, 21:06
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Kollade upp Arvid's mormors hus. liknande har sålts för närmare 16miljoner, även om den knappast är ngt att hänga i julgranen. När 87åriga mormorn dör lär älsklingspojken få det rätt nice ekonomiskt, tror den där stockholmsmäklaren säkert tagit med det i sin kalkyl.

Jag har också tänkt så.
Men man måste väl ändå vara lite attraherad och begeistrad för att fixa "att han är värd pengarna"?
Hon säger ju att han är jättesnygg med sina fräknar, hon älskar karlar i uniformer, är så stolt att han blivit kapten.
Men hon kanske intalar sig att detta räcker för kärlek?

Jag attraheras inte av något av det ovannämnda. Jag tycker detta till och med är motbjudande.
Så det är ju bra att hon iallafall attraheras av dessa ytliga ting.
Alltid något.

Sen får vi ju se om det räcker hela vägen.
De kanske tycker om varandra även då de lärt känna varandra bättre?
Detta par ser det nog mest ljust ut för övrigt.

Jag som trodde det skulle bli lite spirande kärlek mellan Lina och Alexander. Och så gick det i en handvändning över i att bli gnälligt mellan dem.
Kanske barnfrågan blev startskottet utför?

Stina och Fredrik gick ju nästan om dem nu, i att iallafall trivas lite, med varandra.

Carro och Agust ser det mörkt ut för. Oavsett primitivt boende, eller var skon klämmer?
Lite svårt att avgöra vem av dem som mest är intresserad av att det blir en relation. Men det verkar ju som att Agust väntar in Carro för lite intimitet?

Jag tycker det är lite fånigt när det blir för mycket hackande på deltagarna om t ex den ena i paren är avståndstagande. Då blir denne the bad guy. Men är man inte intresserad, så är man inte.
Citera
2023-04-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Håller med. Tycker att han är sundare eller så är jag bara likadan.

Att söka bekräftelse är aldrig sunt.

Tycker det negativa med Ida framkommit. Hon är bekräftelsetörstig och sådana brudar är jobbiga i längden. Hon har mycket positivt i övrigt men det är en stor nackdel om den nämnda nackdelen blir ett framträdande drag.
Citera
2023-04-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumikameli
Jag förstår att Carro beter sig som hon gör. Agust var kanske inte den hon hade tänkt sig från början och det kan man ju förstå för han har ganska speciellt liv, still och så vidare. Så för att inte såra honom så säger hon att det är sån hon är som person och att det kan ta ett tag. Jag tycker ändå att hon ger honom en chans mer än vad de flesta nog hade gjort om de blev kastade in i ett sånt liv med utedass och allt annat som skiljer sig från vardagen. Tycker bara att experterna är ganska dåliga på att matcha. Det är trist.

Det schysstaste är att inte ge någon chans över huvud taget utan att vara rak från början med att det är kört. Man behöver inte särskilt många minuter med en person för att avgöra om det är giftas-material för en eller inte.

Då slipper den andra hoppas och slipper dessutom att komma med pinsamma närmanden.
Senast redigerad av Keus 2023-04-25 kl. 21:20.
Citera
2023-04-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Arvid red o gick omkring barhuvad utomhus???
Ska väl vara någon smäck till uniformen???
Du har helt rätt!
Mössa på utomhus.
Det såg ludermässigt ut!
Citera
2023-04-25, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har också tänkt så.
Men man måste väl ändå vara lite attraherad och begeistrad för att fixa "att han är värd pengarna"?
Hon säger ju att han är jättesnygg med sina fräknar, hon älskar karlar i uniformer, är så stolt att han blivit kapten.
Men hon kanske intalar sig att detta räcker för kärlek?

Jag attraheras inte av något av det ovannämnda. Jag tycker detta till och med är motbjudande.
Så det är ju bra att hon iallafall attraheras av dessa ytliga ting.
Alltid något.

Sen får vi ju se om det räcker hela vägen.
De kanske tycker om varandra även då de lärt känna varandra bättre?
Detta par ser det nog mest ljust ut för övrigt.

Jag som trodde det skulle bli lite spirande kärlek mellan Lina och Alexander. Och så gick det i en handvändning över i att bli gnälligt mellan dem.
Kanske barnfrågan blev startskottet utför?

Stina och Fredrik gick ju nästan om dem nu, i att iallafall trivas lite, med varandra.

Carro och Agust ser det mörkt ut för. Oavsett primitivt boende, eller var skon klämmer?
Lite svårt att avgöra vem av dem som mest är intresserad av att det blir en relation. Men det verkar ju som att Agust väntar in Carro för lite intimitet?

Jag tycker det är lite fånigt när det blir för mycket hackande på deltagarna om t ex den ena i paren är avståndstagande. Då blir denne the bad guy. Men är man inte intresserad, så är man inte.

Jo det har du rätt i. Det är fånigt med hackandet på deltagarna, haha. Lätt att se alla fel utifrån när det filmas och klipps ihop till ett tv-program. Men det är ju liksom upplagt för det i reality-tv.

Jag tycker att Arvid är väldigt snygg och charmig. Ida också men har svårt att tro på att hon är så kär och i hamn, hon hade sjukt bråttom fram. Självklart tror jag att hon tycker att han är snygg och att det är jackpot med hans jobb och uniformer och att han kan rida osv, men jag vet inte. Jag hade haft svårt att tro på en främling som var så bombsäker och långt framme så snabbt.

Stina och Fredrik, ville han inte ha nån med skinn på näsan? Men nu ska hon bara sitta passivt och bli omhändertagen medans han ”håller i taktpinnen” ;p. Nej men dom funkar väl ok. Iaf inga elaka bråk och sånt som förekommit i tidigare säsonger.

Alltså Lina och Alexander, tycker att hon mobbar honom. Såg du att han var på väg att hälla upp maten på tallriken och att hon då protesterade och sa att han skulle äta den i boxen? För att sen skratta ut honom för det och komma med ännu fler pikar? Big red flag.
Citera
2023-04-25, 21:27
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Håller med. Tycker att han är sundare eller så är jag bara likadan.

Jag vet inte om någon av dem är sund relationsmässigt, men för det första har man ju flera gånger hört honom säga "så känner vi just NU" eller "man vet inte än" och han har inte heller synsättet att ett gift par måste äta varandra levande 24 timmar per dygn.
Hon däremot pratar ju som om "om jag inte får äga dig blir jag uttråkad och går vidare." Hon är söt och charmig på sitt sätt men jag får dåliga vibbar av henne. Hon är en sån som ger komplimanger för att själv få bekräftelse tillbaka.

De paren som går lite lugnare fram och är tryggare i sig själva har verkligen bättre förutsättningar i längden.

Nu till en annan deltagare:
Vad gör Caroline i det här programmet? Varför kollar inte experterna innan så deltagarna är på lite mer stabil grund? Hon suktar ju fortfarande efter en känslokall f*** boy att ha ett destruktivt förhållande med!
Vi kan alla gå igenom tuffa saker och hamna i något destruktivt, men då är det inte rätt period att gå in i en dejtingsåpa för att läka sina sår.
Citera
2023-04-25, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Tips från coachen till framtida deltagare: Beskriv motsatsen till er drömpartner för experterna så kommer ni paras ihop med er drömpartner.

Hahaha, EXAKT! Och säg att ni inte vill ha barn om ni vill ha barn osv. Om ni är rädda att bli sårade igen så säg att ni varit riktiga hjärtekrossare och har svårt med empati så får ni någon riktigt ärlig och genuin person som bara vill väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in