2023-04-25, 07:36
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej, alltså jag tror verkligen inte deras matchningar är baserade på psykologi, det är ju så skitdåliga och ytliga matchningar.
Agust och Carro är bara matchade för sina utseendens skull och sen för Freddes förkärlek för att skapa dysfunktionella konstellationer. Samma med Lina och Alexander, det är ju bara sadistiskt mot bägge två. Stackars båda av dom. Båda gick in i detta med öppet hjärta fast dom uppenbart hade lidit och haft dålig självkänsla. Litade på experterna. Får reda på inom ett dygn att det är dömt att misslyckas och att experterna vetat om det hela tiden. Antingen är dom helt inkompetenta eller så gör dom fel med flit för att dom tycker det är roligt att experimentera med människors psyken trots att dom vet att det kommer gå åt helvete. Min man vill inte se fler avsnitt nu, så är det varje säsong. Hans kommentar nu var att flera deltagare säkert blivit ännu mer trasiga än dom var innan och tappat tron på kärleken. Jag tappar också lusten att se fler avsnitt nu, brukar se 2-3 och sen tröttna och se hur det gick på löpsedlarna sen.
Fler som inte tycker det här känns kul att följa? Trodde det för en gångs skull fanns potential i år, vilseleddes av att alla utseendemässigt hade ”äktenskapstycke” och att vissa fick sådan attraktion direkt.
Måste säga att Ida som jag gillade så mycket mer framstår som falsk och manipulativ nu. Tror inte på henne, det ser ut som att hon bestämt sig för att göra bra tv.

Det kan ju också vara så att urvalet av kandidater till programmet är starkt begränsat så produktionen får ta vad de har och försöka pussla ihop några par fast de vet att oddsen att de kommer att hålla är lågt.
Citera
2023-04-25, 07:52
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Hon med hjärtfelet har en hund som avlats fram genom korsning mellan pudel och ett lamadjur.

Arvid är essensen av vad som är felet med försvarsmakten. Mest metrosexuella teoretiker. Tänk er honom i skarp situation. Brrrr.

Jag tror att du underskattar Arvid. Han har väl varit jägare vilket är rätt fysiskt och psykiskt krävande. Nu kanske inte jägarutbildningen är som under förra seklet, men den lär ju vara betydligt mer krävande än en vanlig soldatutbildning.

Han är väl också att betrakta som rätt stilig och gör sig bra i uniform.

Värre är det däremot med hans kollegor. På bröllopet så jag en av hans kollegor bära sneakers ihop med kostym. Skandal! Hans överordnad borde sätta en sådan person i det som i Norge kallas för kakebua under några dagar på vatten och bröd.

Ännu värre var det under det senaste avsnittet, då ett gäng utnämndes till kaptener. Fram kommer en tant till ett gång som består av några bruttor, en kille som ser ut som en kannibal från en söderhavsö och Arvid. Det enda som saknades var en dragqueen i gänget. Vi får nog vara glada om Putin avstår från att anfalla Sverige.
Citera
2023-04-25, 07:56
Medlem
Jag vill se den para ihop de som är desperata på riktigt. Jorma, 37 år och oskuld från Överkalix, med ensamstående mamman Bettan, 142 kg, från Tumba.
Citera
2023-04-25, 08:10
Medlem
Någon som vet varför inte SAATU(!) är med i exopertpanelen längre?
Bara hennes namn var ju oslagbart. SAATU(!)
Ligger som en finsk svordom i munnen.
Vem vill inte ta emot relationsråd av en kvinna som heter SAATU(!)? Jag bara frågar.
Citera
2023-04-25, 08:12
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Ligger han med mormor också? Mormor skickade Arvid på sex-kurs.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GMnM34/gift-vid-forsta-ogonkastet-arvids-intima-relation-med-mormor

Låter i vilket fall inte som en sund relation dem emellan.

Citat:
Varför vill man ens gifta sig med en främling om man ändå inte vill ha barn?! Carro gillar ju inte ens giftermål..! Alltså varför flyttar dom bara inte in i ett kollektiv om dom känner sig ensamma och dejtar män dom gillar utan att det måste bli ett borgerligt giftermål med livslång monogami i tvåsamhet?! Jag fattar verkligen inte.

Det är nog hela grejen runt i kring som lockar, att få vara med i tv. Skulle inte bli förvånad om många av dessa även aktivt sökt tilll andra realityprogram också.

Sen reagerade även jag på att man matchat två personer med så olika syn på barn. Verkar som att de gjort så avsiktligt för att skapa drama i programmet och sedan kunna göra en poäng av hela grejen med att man inte behöver skaffa barn.

Det ligger ju i ropet nu att man ska välja bort barn för klimatet bland annat. Det är ju SVT trots allt...
Senast redigerad av SnutteFia03 2023-04-25 kl. 08:23.
Citera
2023-04-25, 08:14
Medlem
Värdelös match att para ihop en man på 39 med uttalad barnlängtan med en kvinna som inte kan bli gravid pga hjärtproblem. Sätter press på bägge parter också så dom mår dåligt.
Citera
2023-04-25, 08:32
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jag vill absolut inte framstå pervers men här fick vi se Carros trosa i profil
https://imgbox.com/bwvyaHm4

Jag känner sympati med August där han ligger & spinner som en katt utåtriktad på divanen
som dold kroki https://imgbox.com/JkK16O64
och väntar förgäves på att hon ska slänga sig över honom & tvinga han borra in ansiktet i hennes armborst

Så vacker den mannen är, och vilka ögon! Ja krokimodell var en bra liknelse.
Även Caroline är supersnygg och sympatisk. De verkar lika på flera sätt. En liten besvikelse var väl dock att Agust inte också är vegetarian...
Citera
2023-04-25, 08:35
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Ser vi samma människor/ program 😐🤔

Beror på vilka ögon man ser med! Skönheten finns i betraktarens ögon, heter det ju. Jag känner tacksamhet inför dessa modiga människor som vågar pröva lyckan i teve. Jag skulle inte våga det. Är känslig för kritik. Är ingen perfekt människa. Men föredrar att lyfta fram det fina hos andra, istället för att bara peka på brister och komma med sur kritik som är vanligt på Flashback (inte oskyldig till det heller, dock!).
Citera
2023-04-25, 08:51
Medlem
Katciu88s avatar
Agust och carro
Jag reagerade direkt på att carro såg sliten ut - jag tror definitivt att hon har missbrukarbakgrund. Inte bara att kroppen är i ruggigt dåligt skick; skinnyfat och blek, hon har den där missbrukartypiska urholkade blicken. August bör hantera situationen med silkesvantar och sedan klippa kontakten helt.

Arvid och Ida
Jag tycker att båda två är osympatiska. De är redan kära, i sig själva.

Alexander och Lina
Man borde inte ha med en person som Lina, som direkt kommer ge ett förmodligen livslångt medberoende pga sjukdom och arbetslöshet.
Sen var Alex skum det där med maten. Hon dukar och tänder ljus, medan han slukar sin hämtmat direkt från lådan. Det var som en parodi på någon med autism. Men det kan ju varit något oskyldigt, typ de hade inte ätit på hela dagen och han höll på att svimma av blodtrycksfall. Jag gillar också teorin härifrån att han tappat intresset helt och skiter i alla sociala koder.

Stina och?
Alltså dessa två är så totalt svensson-normies. Gillar att gå på restaurang och resa. Jag har sett individuella myror i skogen med större personlighet.
Det kommer tuffa på men det finns inget som kommer hindra henne sen från att välja att fortsätta swajpa på tinder.
Senast redigerad av Katciu88 2023-04-25 kl. 09:20.
Citera
2023-04-25, 09:17
Medlem
Frågan är om det finns någon bättre första dejt än att visa upp ett ostädat bajspalats ute i skogen.
Citera
2023-04-25, 09:23
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Kan du översätta det där till rikssvenska please

Sen tror jag du har fel, Carro sjunker ihop för att hon är ledsen & livstrött på situationen

Haffat = få tjejer

Burns = olika hippievenemang, tänkt typ burning man i Usa, där moderna hippies samlas, gör diverse konstgrejer, knarkar o knullar runt. FInns en rätt stor community av dessa.

Alltså hade han jagat i dom kretsarna hade han lyckats riktigt bra.

Den där tjejen tror jag seriöst har ett förlutet av väldigt mkt sprit, droger och allmänt ohälsosamt leverne, sett dels till vad hon sagt om destruktiva tidigare förhållande, dels hur hennes kropp ser ut vid 32 års ålder.
Citera
2023-04-25, 09:24
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Agust och carro
Jag reagerade direkt på att carro såg sliten ut - jag tror definitivt att hon har missbrukarbakgrund. Inte bara att kroppen är i ruggigt dåligt skick; skinnyfat och blek, hon har den där missbrukartypiska urholkade blicken. August bör hantera situationen med silkesvantar och sedan klippa kontakten helt.

Ja! Exakt min observation också, ingen bra tjej det där. August skulle i rätt kretsar kunna vara sjukt populär

Citat:
Den där rödhåriga tror jag minst sagt har ett destruktivt past. En sak det hon sa, hennes kropp skvallrade om hårt drog/alkoholbruk, Inte en muskel på kroppen o hängande skinny fat, en 32 åring ska inte bli så bara av sig självt.
Senast redigerad av SvaMp_ 2023-04-25 kl. 09:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in