2023-04-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Gissar att det där med uppehållstillstånd är något asylsamordnaren sagt åt honom att säga. För att få ytterligare spinn på det. När pojken själv redogjorde för vad han skulle köpa var det ny mobil, märkesjacka och ett par Jordans.

Tror du tippar rätt där! När han sa sitt ”jag skulle vilja köpa ett uppehållstillstånd, men det går ju inte..” så var det något över det som inte verkade alldeles trovärdigt.
Däremot när han sa att han skulle köpa ny mobil etc, då sken han upp.

Har han sina föräldrar här också, eller är han ensamkommande?
Kanske är ”Asylsamordnaren” God Man för pojken, hon kan ju då ha miljoner intressen av att det strömmar in cash på ”hans” konto.
Citera
2023-04-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Vem är det som sålt då?

Majblommans hemsida.
Citera
Medlem
heggeness avatar
Nu är det ett härligt reportage i Rapport om denna solskenshistoria! Fantastisk kille, hur skön som helst
Citera
Medlem
[quote=MelkerD|84255910]En fantastisk historia. Men är det möjligt? Hur vär sig grabben åt?

Citat:
När SVT träffade Murhaf på måndagseftermiddagen hade han sålt majblommor för 245 000 kronor. Senare på kvällen var siffran uppe i 360 000 kronor. Hör mer i videoklippet/QUOTE]

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/murhaf-i-glimakra-har-salt-majblommor-for-200-000-kronor

Jag tyckte också det lät konstigt. Hur hinner n man det? Eller har han en webshop? De säljs väl manuellt?

Sedan var det också nytt för mig att de får betalt. Jag trodde det var en helt ideell grej där pengarna gick direkt till stiftelsen (eller vad det är). Å andra sidan är det väl inte speciellt kul att sälja majblommor då kanske.
Citera
2023-04-25, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Och? Han har oavsett sålt enormt bra… Antar att du bara är avundsjuk som blivit bräckt många gånger om av en liten kille.

Tar du huvudet är din avundsjuka vänsterröv så fattar du att något är på tok i detta. Jag skulle gärna få se vilka som är köpare här, det är något väldigt konstigt i detta
Citera
2023-04-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Herregud. Finns det människor som på allvar tror att en 12 åring sålt majblommor för 2 miljoner.

Seriöst ta och räkna på hur många det blir per dag och se om det är rimligt...

FÖR FAN!!

Jag säger detsamma, vissa verkar tro att killen stått utanför ICA o sålt dessa majblommor, skulle behövt en långtradare bredvid att leverera från
Citera
2023-04-25, 19:57
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Kom du hit som vuxen?

Att försäljaren får en liten del vet väll alla som vuxit upp i Sverige.
Alla i våran klass sålde och när vi åkte in till innerstan för att sälja så träffade vi andra barn som sålde som kom från innerstan och dom fick mer för varje såld majblomma mot vad vi fick.

Har i vuxen ålder funderat på om det var någon mellanhand som tog en del av kakan.

Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Jag är född i Sverige å hade ingen aning om detta. Är det något nytt?
Varför skulle alla som vuxit upp i Sverige känna till villkoren för dem som säljer majblommor?
Citera
2023-04-25, 20:01
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Tar du huvudet är din avundsjuka vänsterröv så fattar du att något är på tok i detta. Jag skulle gärna få se vilka som är köpare här, det är något väldigt konstigt i detta

Spelar det någon roll vilka som är köpare?
Citera
2023-04-25, 20:02
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX

Är det så konstigt? Han fick väl inget sålt först men grät ut i tidningen och då tyckte massa kändisar synd om honom och delade historian på deras sociala medier och uppmanade sina fans att stötta den stackars pojken. Att media sedan plockade ut ett av få rasistiska inlägg från twitter och gjorde en stor sak av det fick ännu fler att tycka synd om den lille pojken och då sålde han ännu mer

Så har jag uppfattat det hela
Citera
Medlem
Mr13cs avatar
jag har nog sålt minst majblommor under hela min barndom. Det blir kanske så när man går runt i slutet av maj. Inte fan kom jag med i tidningen för det..

Men kul för grabbhalvan.
Citera
Medlem
Nickeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Så dumt och korkat skrivet av denna person.

Verkligen. Vad är det för fel på vuxna människor som mobbar barn kan man undra.

Definitionen av undermänniskor.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Kanske familjen avsäger sig bidrag nu när grabben är rik.

Dem kommer skicka pengarna till klanen i Somalia alt någon skola eller startup i landet. Klart är att dem kommer inte stanna i Sverige som så ofta med parasiter som fiskar med ena handen och inget ger i utbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in