2023-04-25, 19:37
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Varför skulle alla flygplan vara med på flightradar24?
Vad bevisar avsaknaden på den siten?
Att dessa plan kanske är designade att vädermanipulera osv genom kemikaliesprayer.
Citera
2023-04-25, 19:42
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Så någon skulle fylla på flygplanen från Norwegian, SAS, British Airways osv med chemtrailjuice utan att någon som jobbar på Arlanda, Heathrow, Landvetter osv. skulle märka det?
Inser du inte själv hur orimlig din hypotes är?
Det enda som krävs är några enstaka korrumperad människor i nyckel positioner.

Förmodligen är dessa nyckelpositioner snarare hos de som producerar och leverar själva flygbränslet.

Det är dessutom inte lnte lätt att få någon slags undersökning eller information om vad flygbränslet innehåller.

Det är en möjlighet säger inte att det är så. Du tror det ör en omöjlighet. Nja är nog inte så svårt om du äger företaget som tillverkar bränslet osv.

Sen också de planen som inte är med på flight radar. Dessa är ännu mer misstänksamma såklart.
Senast redigerad av stycket 2023-04-25 kl. 19:48.
Citera
2023-04-25, 19:48
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Om du vill tycka att avlånga vattenmoln på himlen är "en attack mot människan" är helt upp till dig. Men du får väl engagera dig i någon miljöorganisation som verkar för minskat flygande om du brinner för detta.

Personligen tycker jag att problemet är försumbart och jag vet att det har en helt försumbar påverkan på min nivå av d-vitamin.

Eller enorma blåsare-maskiner som blåser bort onaturliga moln
Citera
2023-04-25, 19:54
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det är omöjligt, den lastkapaciteten finns inte på vanliga flygplan. Det finns varken lastutrymme eller möjlighet för planet att bära den extra vikten.

Vidare så förutsätter det scenariot en enormt omfattande konspiration som inkluderar flygplanstillverkare, piloter, flygbolag, markpersonal på flygplatserna, lastbilschaufförer som kör chemtrailsjuicen till flygplatsen osv...

Det skulle kunna vara kemikalier i bränslet som har ett annat ändamål än o skapa moln också.

Sen är du säker att man inte kan blanda moln kemikalier med bränsle?
Citera
2023-04-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Att dessa plan kanske är designade att vädermanipulera osv genom kemikaliesprayer.

Gör det?
Ofta som jag inte syns på den siten, sprutar jag då kemikalier i luften? Knappast, men om man är lite intelligent så tar man reda på hur den tjänsten fungerar och varför vissa plan inte syns där.

Men jag förstår att du inte har den förmågan.

Så åter, hur bevisar detta något över huvud taget?
Citera
2023-04-25, 19:57
Medlem
Citat:
Det skulle kunna vara kemikalier i bränslet som har ett annat ändamål än o skapa moln också.

Sen är du säker att man inte kan blanda moln kemikalier med bränsle?

Vet du hur känslig en flygplansmotor är för föroreningar?
Citera
2023-04-25, 19:58
Medlem
styckets avatar
Citat:
Gör det?
Ofta som jag inte syns på den siten, sprutar jag då kemikalier i luften? Knappast, men om man är lite intelligent så tar man reda på hur den tjänsten fungerar och varför vissa plan inte syns där.

Men jag förstår att du inte har den förmågan.

Så åter, hur bevisar detta något över huvud taget?

Frågan är väl snarare om du verkligen har koll på exakt alla plan som inte är på flight radar.

Sen kan man som sagt kanske blanda i kemikalier i flygbränslet så det är inte bara ett enda tillvägagångssätt.

Du behöver alltså inte vars medveten om vad du potentiellt sprayar övar jorden.

Enda sättet o veta är att granska innehållet i flygbränslet och alla plan som inte är med på flight radar.
Citera
2023-04-25, 19:58
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det enda som krävs är några enstaka korrumperad människor i nyckel positioner.

Förmodligen är dessa nyckelpositioner snarare hos de som producerar och leverar själva flygbränslet.

Det är dessutom inte lnte lätt att få någon slags undersökning eller information om vad flygbränslet innehåller.

Det är en möjlighet säger inte att det är så. Du tror det ör en omöjlighet. Nja är nog inte så svårt om du äger företaget som tillverkar bränslet osv.

Sen också de planen som inte är med på flight radar. Dessa är ännu mer misstänksamma såklart.
Och ingen som jobbar på flygbolagen skulle ha upptäckt detta. Osannolikt att ingen undersökt flygbränslet.
Och som sagt så skulle metallpartiklar för att skapa moln inte kunna blandas i flygbränslet så metallpartiklar i bränslet skulle blästra sönder motorerna mycket snabbt. Det skulle i så fall behövas separata chemtrailmunstycken på flygplanen med separata tankar vilket aldrig skulle kunna sättas på passagerarflygplan utan att varenda flygplanstekniker skulle vara insyltade så det räcker inte med några enstaka i nyckelpositioner.
Citat:
Frågan är väl snarare om du verkligen har koll på exakt alla plan som inte är på flight radar.

Sen kan man som sagt kanske blanda i kemikalier i flygbränslet så det är inte bara ett enda tillvägagångssätt.

Enda sättet o veta är att granska innehållet i flygbränslet och alla plan som inte är med på flight radar.
Dock så är 99% av alla plan som sprider kvardröjande strimmor med på Flight radar. Jag har haft Flight radar i flera år och dom strimmspridande plan som inte är med på Flight radar som jag sett under den tiden kan räknas på ena handens fingrar.
Senast redigerad av Jonas1968 2023-04-25 kl. 20:01.
Citera
2023-04-25, 20:00
Medlem
styckets avatar
Citat:
Vet du hur känslig en flygplansmotor är för föroreningar?
Nej men hade tex aluminium orsakat problem om det var i flygbränslet? Eller andra former av metaller. Alla?
Citera
2023-04-25, 20:02
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Och ingen som jobbar på flygbolagen skulle ha upptäckt detta. Osannolikt att ingen undersökt flygbränslet.
Och som sagt så skulle metallpartiklar för att skapa moln inte kunna blandas i flygbränslet så metallpartiklar i bränslet skulle blästra sönder motorerna mycket snabbt. Det skulle i så fall behövas separata chemtrailmunstycken på flygplanen med separata tankar vilket aldrig skulle kunna sättas på passagerarflygplan utan att varenda flygplanstekniker skulle vara insyltade så det räcker inte med några enstaka i nyckelpositioner.

Verkar inte som det är så mycket insyn och prover av flygbränslet efter den levererats.

Vet ej om det är producenterna själva som testar innehållet, eller om det är en separat. Som ju iofs kan ha samma ägare oså. Eller om det ens sker?
Citera
2023-04-25, 20:02
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Nej men hade tex aluminium orsakat problem om det var i flygbränslet? Eller andra former av metaller. Alla?
Om partiklar av metaller finns i flygbränslet så blästrar dom sönder motorer och turbinblad. Spelar knappast någon roll vilken metall det handlar om. Vill man sprida metallpartiklar så måste man garanterat spruta dem med separat munstycke.
Citera
2023-04-25, 20:18
Medlem
Citat:

Menar du att motortillverkarna i smyg gör dem kompatibla med nonsenskemikalier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in