2023-04-25, 14:08
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Varför är det så defentivt?

Det sker att man sprayar kemikalier för att skapa moln. Hur vet du att inte samma teknik används i sverige i hemlighet?
Man sprayar inte kemikalier från vanliga trafikflygplan för att skapa moln och du kan själv konstatera att strimmorna kommer från vanliga passagerarflygplan.
Om man verkligen ville skapa moln för att t ex bromsa klimatförändringarna så finns det heller ingen anledning att göra det i hemlighet. Dessutom såg strimmorna ut på samma sätt på 70-talet då jag var barn som dom gör idag så att alla kondensstrimmor skulle försvinna på 30 sekunder utan kemikalier är en lögn.
Citera
2023-04-25, 14:29
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Man sprayar inte kemikalier från vanliga trafikflygplan för att skapa moln och du kan själv konstatera att strimmorna kommer från vanliga passagerarflygplan.
Om man verkligen ville skapa moln för att t ex bromsa klimatförändringarna så finns det heller ingen anledning att göra det i hemlighet. Dessutom såg strimmorna ut på samma sätt på 70-talet då jag var barn som dom gör idag så att alla kondensstrimmor skulle försvinna på 30 sekunder utan kemikalier är en lögn.

Vissa plan är inte med på flight radar.
Citera
2023-04-25, 15:01
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Nej men dom allra flesta som sprider långa strimmor är det. Väldigt sällan att dessa långa strimmor kommer från militärflygplan. Stridsflygplan som Gripen flyger väldigt sällan rakt på dom höjder där strimmor bildas. Strimmorna försvinner inte på 30-sekunder bara för att det är passagerarflygplan som syns på Flight radar.
Citera
2023-04-25, 15:09
Medlem
styckets avatar
Citat:
Nej men dom allra flesta som sprider långa strimmor är det. Väldigt sällan att dessa långa strimmor kommer från militärflygplan. Stridsflygplan som Gripen flyger väldigt sällan rakt på dom höjder där strimmor bildas.

Ok jag håller det inte för omöjligt att det läggs i kemikalier även i vanliga plan, liksom hur vet du?

Sen oavsett så täcker det solljuset vädigt mycket så det känns nästan som det görs.
Citera
2023-04-25, 15:12
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ok jag håller det inte för omöjligt att det läggs i kemikalier även i vanliga plan, liksom hur vet du?

Sen oavsett så täcker det solljuset vädigt mycket så det känns nästan som det görs.
Så någon skulle fylla på flygplanen från Norwegian, SAS, British Airways osv med chemtrailjuice utan att någon som jobbar på Arlanda, Heathrow, Landvetter osv. skulle märka det?
Inser du inte själv hur orimlig din hypotes är?
Citera
2023-04-25, 15:48
Medlem
Citat:
Verkar ske rätt ofta.

Vilket täcker jorden onaturligt mycket från solen. Detta har effekter på växtlighet men även människors hälsa. Med minskad d vitamin och allt vad det innebär.

Nästan som en attack mot människan och det naturliga. Medveten ellet ej låter jag vara osagt.

Om du vill tycka att avlånga vattenmoln på himlen är "en attack mot människan" är helt upp till dig. Men du får väl engagera dig i någon miljöorganisation som verkar för minskat flygande om du brinner för detta.

Personligen tycker jag att problemet är försumbart och jag vet att det har en helt försumbar påverkan på min nivå av d-vitamin.
Citera
2023-04-25, 15:50
Medlem
Citat:

Jag har spanat in hundratals med strimmande plan och samtliga av dessa har varit synliga på FR24. Och samtliga har varit helt vanliga passagerarplan som flyger helt vanliga rutter.
Citera
2023-04-25, 15:56
Medlem
Citat:

Det är omöjligt, den lastkapaciteten finns inte på vanliga flygplan. Det finns varken lastutrymme eller möjlighet för planet att bära den extra vikten.

Vidare så förutsätter det scenariot en enormt omfattande konspiration som inkluderar flygplanstillverkare, piloter, flygbolag, markpersonal på flygplatserna, lastbilschaufförer som kör chemtrailsjuicen till flygplatsen osv...
Citera
2023-04-25, 16:33
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det är omöjligt, den lastkapaciteten finns inte på vanliga flygplan. Det finns varken lastutrymme eller möjlighet för planet att bära den extra vikten.

Vidare så förutsätter det scenariot en enormt omfattande konspiration som inkluderar flygplanstillverkare, piloter, flygbolag, markpersonal på flygplatserna, lastbilschaufförer som kör chemtrailsjuicen till flygplatsen osv...
Metallpartiklar i bränslet för att skapa moln är ju dessutom knappast möjligt då dessa skulle blästra sönder motorerna rätt snabbt. Man skulle i så fall behöva ett separat utblås för detta på planen.
Citera
2023-04-25, 16:41
Medlem
Citat:
Metallpartiklar i bränslet för att skapa moln är ju dessutom knappast möjligt då dessa skulle blästra sönder motorerna rätt snabbt. Man skulle i så fall behöva ett separat utblås för detta på planen.

Vilket leder till ett specialplan med hemligt utblås, hemliga och dolda extra tankar och ett separat ledningssystem för illuminativätskan. Kräver även en extra tankbil.
Citera
2023-04-25, 18:31
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Vilket leder till ett specialplan med hemligt utblås, hemliga och dolda extra tankar och ett separat ledningssystem för illuminativätskan. Kräver även en extra tankbil.
Faller på att vi alla kan se att strimmorna kommer från vanliga passagerarflygplan.
Citera
2023-04-25, 19:12
Medlem
Citat:

Varför skulle alla flygplan vara med på flightradar24?
Vad bevisar avsaknaden på den siten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in