2023-04-25, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Spoilervarning:

Hur går med från att vara gifta till att vara vänner
Citera
2023-04-25, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Bara jag som reagerade över Arvids uttalande: … det är ditt ansvar att säga till … när jag börjar flyta iväg… Något liknande.

Han verkar ha fått skit av ex att han checkar ut mentalt och emotionellt (han orkar antagligen inte i längden). Istället för att jobba med sig själv lägger han över det ansvaret på Ida. Jättekonstigt.

Stor varningsklocka att Ida lät det passera. Hon borde reagerat och sagt ifrån.

Nej jag la också märke till det. Jag känner inte ens att han checkat in emotionellt med Ida och inte att hon har det heller. Tror inte han tror på henne när hon pratar så översvallande, det låter inte ärligt och han ser ut som att han märker det. Å andra sidan förstår jag inte varför han gör det här heller, känns lite som när Prince Charles till slut gifte sig med Diana efter att ha känt press i många år att stadga sig.
Citera
2023-04-25, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Alex verkar va lite av en provocerande typ. En som blir passiv-aggressiv istället för lösningsorienterad. Ett bättre alternativ för honom hade varit att avsluta relationen än att äta ur kartongen som han la tallriken.
Det var ju ett väldigt knepigt beteende. Han gjorde verkligen en helomvändning efter att dom hade diskuterat barnfrågan. (Produktionsteamet jublade)
Det måste ju va otroligt roligt att åka och möbelhandla med en sån som han till ett gemensamt hem.

Carro hade knappt reflekterat över äktenskap innan medverkan. Hon ville inte dansa vals (usch va hemskt) och hon tyckte festen var som roligast när hon fick fuldansa med sina vänner.
När August sa att hon doftade gott, svarade hon med att han luktade svett (men att det var okej).
Hon känns som den där typen som aldrig kan ta en komplimang och blir det för romantiskt för henne så känner hon sig tvungen att förstöra stämningen.
Vad det nu beror på vet jag inte, men hon känns velig och tramsig. Och rent spontant lutar det åt "mens". Oldest trick in the book.

Sen var det lite fånigt i det senaste avsnittet när svt lägger in slowmotion-bilder i slutet av badsekvensen för att få det att se ut som om att dom börjar hitta varandra.
Och det kanske dom gör när August får kompromissa/vika ner sig hela tiden.
Sen kan jag inte begripa varför han inte prioriterat att få in ett badrum i "huset". Meckigt att ha ett utedass.

Fredrik verkar lite jobbig med sina pedantiska utläggningar. Man såg ju hur attraktionen rann av Stina när dom satt i soffan. Han verkar inte fatta att hon blir stött av att nån ifrågasätter hennes möbelmonterande.
Sen att kameramannen försökte hetsa Fredrik till att snoka i lådor och skåp när han var ensam kändes väldigt lågt.

Som Arvid sa i aftonbladsintervjun att produktionen försökte regissera deltagarna är ju bekant sen länge, men sååå tråkigt. All reality-tv är verkligen likadan år in och år ut. Och nästan alla program bygger på internationella koncept.

Det är klart att Alex och Lina är matchade pga deras olikheter. I synnerhet barnfrågan.
Produktioner som dessa handlar inte om att dom ska va nån slags good guy som matchar vilsna singlar.
Det bygger på att utsätta sårbara människor för prövningar i jakt på tittarsiffror.
Jag ser fram emot nästa avsnitt.

Tror du har helt rätt i intentionerna bakom matchningarna. Men det är jävligt fult och skandalöst av SVT att marknadsföra det som nåt slags ”seriöst projekt” med ”experter”, psykologer som med hjälp av sina titlar duperar deltagarna att tro att dom blivit matchade med någon som dom verkligen behöver vara med. Trots allt söker känsliga människor varje säsong med tron på att det där är sant. Så fruktansvärt fult, och Kalle har mage att skriva om ”fungerande frontallober”. Se dig i spegeln liksom.
Citera
2023-04-25, 18:20
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Ja hur många män har den basrösten liksom!
Jag ska lyssna ordentligt! för att avgöra, vet du vad basrösten kommer ur? kroppslängd, det är därför Carro inte låter pipig som en pissmyra heller

En tröst till alla dvärgmän under 1.80 cm därute, är ju att man kan lätt förställa en basröst, men man får huvudvärk i längden pga av rundgång

Korta tjejer förtjänar kortväxa stämband på sin gubbe
Citera
2023-04-25, 19:25
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej jag la också märke till det. Jag känner inte ens att han checkat in emotionellt med Ida och inte att hon har det heller. Tror inte han tror på henne när hon pratar så översvallande, det låter inte ärligt och han ser ut som att han märker det. Å andra sidan förstår jag inte varför han gör det här heller, känns lite som när Prince Charles till slut gifte sig med Diana efter att ha känt press i många år att stadga sig.

Förutom extrem initial attraktion, (de blickarna blev man generad av), som man förstod efter 10 sekunder skulle kraschlanda väldigt snart, så är de ju en dålig match. Visst på pappret- utåtriktade, militärer osv osv men han har gärna egentid eller åker iväg och hon vill bli p r i o r i t e r a d. Vilket av sättet hon säger det på kan utläsas "bli konstant bekräftad av sin partner". Så trött på människor som inte jobbar på att bekräfta sig själva utan hela tiden ska tanka den ur någon annan som psykiska vampyrer.
Både män och kvinnor idag lider av den sjukan i hög grad idag.
Kan redan se dramat rullas upp, att betrakta dem två är som att titta på ett skenande godståg.
Citera
2023-04-25, 19:26
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jo men tex dom hade kunnat skära ner på antalet par då. Det är inte etiskt försvarbart att göra som dom gör säsong efter säsong, dom saknar ju trovärdighet som psykologer och psykoterapeuter när dom ändå genomför ett sånt här experiment på tv och lurar in deltagarna i traumatiska konstellationer. Speciellt när dom alltid envisas med att övertala paren stanna kvar och försöka, även om dom i vissa fall blivit utsatta för psykisk misshandel.

Jamen, ser du inte det intressanta i att para ihop en person som absolut vill ha barn till varje pris, med en person som absolut inte vill, eller ens kan få barn? Genom processen försöker terapeuterna med sina psykologiskt utarbetade metoder få dem att se andra värden i varandra än tex gemensamma barn.

Det kan ju också handla om mindre betydande saker som att få en person som enbart tänder på långa personer kunna bli tillsammans med en mycket kort person, eller en som älskar hår få att acceptera en skallig person.

Det skulle vara intressant ifall experterna inför nästa säsong kan para ihop en stenhårt straigth person med en homosexuell och se vad detta kommer att mynna ut i. Tycker du inte det vore en bra idé?
Citera
2023-04-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jamen, ser du inte det intressanta i att para ihop en person som absolut vill ha barn till varje pris, med en person som absolut inte vill, eller ens kan få barn? Genom processen försöker terapeuterna med sina psykologiskt utarbetade metoder få dem att se andra värden i varandra än tex gemensamma barn.

Det kan ju också handla om mindre betydande saker som att få en person som enbart tänder på långa personer kunna bli tillsammans med en mycket kort person, eller en som älskar hår få att acceptera en skallig person.

Det skulle vara intressant ifall experterna inför nästa säsong kan para ihop en stenhårt straigth person med en homosexuell och se vad detta kommer att mynna ut i. Tycker du inte det vore en bra idé?

Jag tror inte att de har så jättemånga alternativ faktiskt, de väljer väl då de de ändå tror kan ha en chans och passar i tv. En perfekt match är det ju sällan ens i verkliga livet, alltså man stämmer ju sällan på exakt alla plan. Men majoriteten av personer stämmer man kanske inte med över huvudtaget, så man bör väl ge det en chans om många saker ändå stämmer.
Citera
2023-04-25, 19:55
Medlem
SvaMp_s avatar
Kollade upp Arvid's mormors hus. liknande har sålts för närmare 16miljoner, även om den knappast är ngt att hänga i julgranen. När 87åriga mormorn dör lär älsklingspojken få det rätt nice ekonomiskt, tror den där stockholmsmäklaren säkert tagit med det i sin kalkyl.
Citera
2023-04-25, 20:07
Medlem
Citat:

Alex gör helt rätt i att dumpa en brud som inte vill ha barn. De har kört samma koncept någon annan säsong för att kolla om mannen är så svag så att han går med på det. Även då gjorde mannen slut.

Varför skulle ens någon vilja bli ihop med henne? Långtidssjukskriven och vill inte ha barn. Mediokert utseende och lätt offermentalitet. Gå vidare Alex!

Av det jag sett är årets män vettigare än vanligt. Även Stina och Ida är bra så helt klart personlighetsmässigt en av de bättre säsongerna.
Citera
2023-04-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Spoilervarning:

Citera
2023-04-25, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Förutom extrem initial attraktion, (de blickarna blev man generad av), som man förstod efter 10 sekunder skulle kraschlanda väldigt snart, så är de ju en dålig match. Visst på pappret- utåtriktade, militärer osv osv men han har gärna egentid eller åker iväg och hon vill bli p r i o r i t e r a d. Vilket av sättet hon säger det på kan utläsas "bli konstant bekräftad av sin partner". Så trött på människor som inte jobbar på att bekräfta sig själva utan hela tiden ska tanka den ur någon annan som psykiska vampyrer.
Både män och kvinnor idag lider av den sjukan i hög grad idag.
Kan redan se dramat rullas upp, att betrakta dem två är som att titta på ett skenande godståg.

Håller med. Tycker att han är sundare eller så är jag bara likadan.
Citera
2023-04-25, 20:27
Avslutad
Citat:

Nej, inte om man har två fungerande frontallober . Däremot lät dina förslag roliga på riktigt då jag tror att fler är bisexuella än vad de själva har upptäckt, eller har potential för att bli lite kär i rätt match av samma kön snarare. Det hade ju varit en kul överraskning och utmaning. Åt andra hållet också. Men hursomhelst, det viktiga är att programmet marknadsför sig som att dom har ”experter” som vet bäst vem man passar med. Tycker det är oetiskt att dom använder sig av sina titlar för att ge tyngd åt det dom säger. Speciellt om urvalet är så dåligt att det faktiskt inte går att uppfylla deras egna löfte dom marknadsför. Dom får formulera om det mer transparent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in