2023-04-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tja hon ökar ju risken för att hamna i bråk, som det blev på Nöjet. Det ökar risken att skadas. Att det skulle gå till mord är förstås helt omöjligt att tänka sig. Men att hon skulle kunna åka på en propp om hon betedde sig så är ju inte helt otänkbart.

Nu finns det ju bara Johanna och Maja som kan styrka det bråket, enligt Tove själv hade Johanna slagit henne och inte tvärtom. Ingen annan på Nöjet verkar ha sett något och det är väl rätt otroligt.
Citera
2023-04-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det går att beskåda tydligt bråket mellan jaget och överjaget hos JJ när hon är på väg från nöjesstället till sin lägenhet.
Jaget är egentligen ute efter att mörda, överjaget övermannar jaget under en kort period som JJ beskriver att hon kom ur tankarna om att misshandla Tove.
Detet är starkar än både jaget och överjaget. Hennes undermedvetna har bestämt sig för att mörda och den vill lura både jaget och överjaget och skapa en förutsättning för att mordet ska genomföras.
Detta är JJ inte medveten om. Hon är bara ute efter att ge Tove en läxa eller i vissa läge inte ens det.
Detet som har tagit över jaget skapar förutsättningar för sin vilja väldigt bra och blixten slår in in i badrummet. Där blir jaget tillfredställt fullständigt.
Ni åskådare som vill straffa JJ och hennes kompanjon till det värsta, helst se henne hängas på ett träd är inte ett dugg bättre än dom.
Ni vill bara tillfredsställa eran ego genom att straffa andra och njuta av det.
Svensk rättssystem bygger på uppfostran och lärande, inte på hämnd.

Vet inte vad detta svammel om ”jaget” och ”överjaget” tillför diskussionen. Lärande och uppfostran….jeez. Det är inte en hundvalp vi talar om här. Antingen stryper man någon till döds för att man vill, precis som Johanna gjort, eller så beter man sig civiliserat och låter bli.
Citera
2023-04-25, 17:43
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, hon bär en bit innan hon uppmanas att lysa upp åt J som avslutar bärandet. J går tillbaka till bilen där M sitter och hämtar tillbehör till eldningen.

Barren har hamnat på jackan av att hon följer med en bit i skogen, både för att bära och för att lysa upp.
Maja säger ju att hon slutar bära när det blir för ”tätt” (skogen är för tät). Inte för att att hon uppmanas att lysa med mobillampan, smyg inte in osanningar och halvsanningar i tråden tack.
Citera
2023-04-25, 17:45
Medlem
[quote=Zurfarn08|84263258]Vad har det med saken att göra? Vi läser FUP eller lyssnar på rättegång och kommenterar det som kommer fram. Vill du inte göra det är det bara att hitta en annan tråd.[/QUOTE el du om du inte klarar att nån inte tycker som du!
Citera
2023-04-25, 17:46
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Det hittades ju en energidrycksburk vid sidan av där man hittade Tove. Var det J eller M som druckit den?
Citera
2023-04-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad har det med saken att göra? Vi läser FUP eller lyssnar på rättegång och kommenterar det som kommer fram. Vill du inte göra det är det bara att hitta en annan tråd.

Finns andra trådar som nog passar dig bättre också😃
Citera
2023-04-25, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Gå tillbaka så ser du att inlägget jag kommenterade egentligen handlade om huruvida M varit med fram tills eldningen eller ej. Att hon fick barr på sig är självklart då hon sedan gick ännu längre in i skogen för att lysa.
Ingen har ifrågasatt barren.

Postaren Heretic77: "M var med största sannolikhet med och lös under betydande tid på T så J kunde hitta sina tändstickor och ljus."
Fast det handlar om ifall Maja varit med och burit på Tove i skogen.
Citera
2023-04-25, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Nu finns det ju bara Johanna och Maja som kan styrka det bråket, enligt Tove själv hade Johanna slagit henne och inte tvärtom. Ingen annan på Nöjet verkar ha sett något och det är väl rätt otroligt.
Nja, hon hade sagt nåt till pojkvännen på telefon också. Det fanns tydligen andra i närheten men de var fulla.
Citera
2023-04-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Har vi någon som kan göra rekonstruktion hemma?

Vilka möjligheter har en person som är 15-20 cm kortare att i ryggläge koppla ett strupgrepp på den längre personen som sitter ovanpå bålen/ bröstkorgen på den samma. Når armarna upp??

Om inte så finns det inga händer för Maja att avlägsna från J:s strupe.
Jag tror inte att T tog strypgrepp på J
Det är nog bara en lögn av J för att ev kunna andvända sig av i ett ev självförsvar
Däremot så tror jag att T viftade med armar och kanske försökte knuffa bort J
Därför behövdes M hjölp till att få T stilla och försvarslös
Citera
2023-04-25, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Då har du inte följt många fall om du inte kan tänka dig mer onda människor. Det finns seriemördare, barnamördare, terrorister som massdödar, pedofiler som rövar bort barn och torterar dem i åratal m.m. JJ är långtifrån en av de mest onda i världen.

Nu läser du för snabbt. Jag skrev inte att Johanna var ondast i världen, det finns som du skriver gott om exempel på människor som genomfört bra mycket värre gärningar än vad hon gjort. Jag svarade på att det ansågs att Johanna inte var ond, vilket jag anser att hon visst visat att hon är.
Citera
2023-04-25, 17:59
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Maja säger ju att hon slutar bära när det blir för ”tätt” (skogen är för tät). Inte för att att hon uppmanas att lysa med mobillampan, smyg inte in osanningar och halvsanningar i tråden tack.
M har motvilligt hjälpt J att bära en bit in i skogen för att därefter lysa med ficklampan. Fortfarande motvillig. Det kanske räcker så här:

"Eh, och alltså precis i början av själva skogen då så säger hon till mig att jag måste komma ut ur bilen och hjälpa henne med att få in Tove längre in i skogen så jag gör det. Eh, ja då tar jag tag i benen igen då. Eh, och ja, eh, sen ber Johanna mig att jag ska hålla i hennes telefon för att lysa så att hon, eh, kan släpa in Tove själv längre in i skogen då. Eh, eh, och jag, jag, medan jag lyser då med Johannas telefon så alltså jag har ju vänt bort huvudet för jag tycker det är alltså så fruktansvärt obehagligt och så där och sen säger jag bara att jag vill gå tillbaka till bilen.Och då tar Johanna sin telefon då och jag går tillbaka och sätter mig i bilen. Och om jag sitter med, eh, ja men med huvudet i knät, eh, och någon gång så tittar jag upp och då ser jag liksom, eh, vad säger man, eh, ja men ljus ifrån skogen, alltså eld ljus."
Citera
2023-04-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det går att beskåda tydligt bråket mellan jaget och överjaget hos JJ när hon är på väg från nöjesstället till sin lägenhet.
Jaget är egentligen ute efter att mörda, överjaget övermannar jaget under en kort period som JJ beskriver att hon kom ur tankarna om att misshandla Tove.
Detet är starkar än både jaget och överjaget. Hennes undermedvetna har bestämt sig för att mörda och den vill lura både jaget och överjaget och skapa en förutsättning för att mordet ska genomföras.
Detta är JJ inte medveten om. Hon är bara ute efter att ge Tove en läxa eller i vissa läge inte ens det.
Detet som har tagit över jaget skapar förutsättningar för sin vilja väldigt bra och blixten slår in in i badrummet. Där blir jaget tillfredställt fullständigt.
Ni åskådare som vill straffa JJ och hennes kompanjon till det värsta, helst se henne hängas på ett träd är inte ett dugg bättre än dom.
Ni vill bara tillfredsställa eran ego genom att straffa andra och njuta av det.
Svensk rättssystem bygger på uppfostran och lärande, inte på hämnd.
Hur på viljet sätt tycker du att samhället ska göra för att få bort mördare/brottslingar fr gatorna så de inte skadar fler människor?
Och hur tänker du om det mördade offret och dens anhöriga
Ska de tänka empstiskt till mördare som tagit deras dotters liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in