2023-04-25, 12:18
Medlem
Hur lättlurade är folk?
Det här luktar illa, väldigt illa. Det ligger något bakom det hela.
Knarkpengar, hot, penningtvätt, islamistisk uppbackning eller till och med skattemedel som pytsats in.
Han har givetvis inte "sålt majblommor", han har blivit en frontfigur för någon vänsterrörelse av typen "titta negrer kan också vara produktiva!"
Propaganda helt enkelt.

Citatet:
"Jag vill köpa uppehållstillstånd men det går inte"
Det avslöjar vad det hela handlar om.
Citera
2023-04-25, 12:19
Medlem
Det här är helt bedrövligt. Jag är helt övertygad om att det är något lurt med det här…
Citera
2023-04-25, 12:19
Medlem
Bajslukts avatar
Ha ha ha, det slår aldrig fel.

Jag läste rubriken och tänkte "så det kommer vara en invandrare".

Givetvis var det så, och givetvis är det inte sant.
Citera
2023-04-25, 12:22
Medlem
GubbenILaddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Hur lättlurade är folk?
Det här luktar illa, väldigt illa. Det ligger något bakom det hela.
Knarkpengar, hot, penningtvätt, islamistisk uppbackning eller till och med skattemedel som pytsats in.
Han har givetvis inte "sålt majblommor", han har blivit en frontfigur för någon vänsterrörelse av typen "titta negrer kan också vara produktiva!"
Propaganda helt enkelt.

Citatet:
"Jag vill köpa uppehållstillstånd men det går inte"
Det avslöjar vad det hela handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av PalmPillarn
Det här är helt bedrövligt. Jag är helt övertygad om att det är något lurt med det här…

Hade ni sagt samma sak om det var lilla Pelle som sålt blommorna? Det luktar incel, rasism och avundsjuka från era gubb-inlägg.
Citera
2023-04-25, 12:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Ha ha ha, det slår aldrig fel.

Jag läste rubriken och tänkte "så det kommer vara en invandrare".

Givetvis var det så, och givetvis är det inte sant.

Precis. Hade det inte varit för all uppmärksamhet han får och hans snyfthistoria om att han vill ha UT så hade han inte "sålt" för ett öre. Han har inte ens snickrat ihop den där hemsidan själv.
Citera
2023-04-25, 12:25
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Hade ni sagt samma sak om det var lilla Pelle som sålt blommorna? Det luktar incel, rasism och avundsjuka från era gubb-inlägg.

Lilla Pelle hade inte fått en massa gratisreklam från diverse vänsterlobbyister, massmedia och politiker. Lilla Pelle hade inte heller haft en snyfthistoria som asylsökande att spela på.
Citera
2023-04-25, 12:26
Medlem
Citat:

Missade du inlägg #7 ???
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.tv4.se%2Fartikel%2F1 faEjAzRrTNPg6TRS3b3MT%2Fmillie-har-salt-majblommor -foer-oever-350-000-pa-ett-dygn
Citera
2023-04-25, 12:27
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blouskall
Fast nu pratar vi inte om en hemsida där du eller nån annan säljer saker. Det här är en svart pojke som det är synd om. Han är en politisk bricka just nu. Du kan inte jämföra med dig själv.
Jo men då har han ju en säljfaktor som inte du och jag har och inget att vara avundsjuk på.

Jag har respekt för alla som tjänar pengar. T.o.m. Bianca.
Citera
2023-04-25, 12:27
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Det var länge sedan jag läste den typen av argumentation. Självklart är det orimligt att en unge, oavsett ras, klarar av att sälja för flera miljoner. På grund av att det är så orimligt så måste han ha haft hjälp, och den hjälpen ges bara till icke-vita. Glöm inte att den typ av människor som står bakom majblomman även står bakom Amnesty, Rädda barnen, Röda korset, diverse vänskapsförbund med kommunistländer, m.fl. organisationer.
Citera
2023-04-25, 12:29
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Med 10 % förtjänst hamnar han över 22 208 kr så han måste skatta. Hoppas Skatteverket gör ett tillsynsärende.

Tror du det? Vad hände med Özz Nujen som betalade svart arbetskraft? Ingenting väl. Skatteverket vill inte uppfattas som rasistiska, därför går invandrare oftast fria.
Citera
2023-04-25, 12:29
Medlem
För det första: Det är jätteduktigt av barn att vara aktiva och t ex samla in pengar för välgörande ändamål genom försäljning.

För det andra: Rätt vidrigt att blanda in hudfärg i sådant här.

För det tredje: Det är fullständigt självklart att det i detta fall inte är fråga om något traditionellt säljande av majblommor till "folk på gatan". Något annat ligger bakom dessa "försäljningssiffror". Inget enskilt barn kan utan någon form av massiv hjälp komma upp i dessa siffror (inte ens flera veckors skolkning samt att jobba dag och natt utan att sova räcker). Bifogar en artikel om en skola där eleverna (sammantaget!) år 2021 slog skolrekord i försäljning. De kom upp i ca 75 000 kr........

https://www.alekuriren.se/lilla-edet/rekord-i-salda-majblommor/

Som allmänintresserad blir man lite nyfiken på hur ett enskilt barn kan komma upp i en mycket hög försäljningssumma. Tror inte Majblommerörelsen ska försöka påstå till andra barn/ skolor att "ni kan också tjäna miljoner" förrän de rett ut bakgrunden till detta. Hoppas också rörelsen ser till att regler för t ex penningtvätt följs.
Citera
2023-04-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jo men då har han ju en säljfaktor som inte du och jag har och inget att vara avundsjuk på.

Jag har respekt för alla som tjänar pengar. T.o.m. Bianca.

Är hans säljfaktor att han är svart eller hur menar du nu?

På vilket sätt respekterar du han när han tjänar pengar? Han är 12 och får inte ha swish. Du respekterar alltså den vuxne som står på swishkontot som hans majblommekonto är anslutet till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in