2023-04-25, 11:33
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Hur mycket brukar barn i genomsnitt sälja majblommor för? Några hundralappar eller tusenlappar?

Jag gissar på att snittet ligger på typ 200. Sen finns det ett fåtal driftiga barn som säljer för några tusenlappar.

Förtjänsten är ju otroligt låg (10%).
Citera
2023-04-25, 11:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Hur mycket brukar barn i genomsnitt sälja majblommor för? Några hundralappar eller tusenlappar?
Mina barn jar sålt i Lund. Man brukar få ett ark, är det 50 st? Om man ens lyckas sälja hälften av dem, och det finns många gulliga gamla tanter i Lund som är baskunden, så är man nöjd. Resten slängs.

Det krävs en mycket aktiv och trevlig och charmig unge för att sälja 100 st i Lund. Svenska barn är rätt tafatta och omotiverade så det är inte särskilt vanligt.
Citera
2023-04-25, 11:36
Medlem
Han har knappt sålt en enda majblomma själv.

En vuxen skapade en snyftkampanj på sociala medier och efter det strömmade säljen in, just för han inte fick något sålt fysiskt.

Vänsterextrema Media svämmar nu över av försvar och Feminister som attackerar SD som påpekar sanningen.
Citera
2023-04-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det krävs en mycket aktiv och trevlig och charmig unge för att sälja 100 st i Lund. Svenska barn är rätt tafatta och omotiverade så det är inte särskilt vanligt.

Det här är den enda som krävs:

https://majblomman.shop/murhaf-1?fbclid=IwAR05PCcNdvZTiXExRmmeBPPgyPYz03HFwoKRMnZ JYkdS7jSyvsdIgRSQ70I

Att sen tusentals tanter, Annie Lööf och Magdalena Andersson inkluderade, ställer sig bakom och delat inlägget i ren frenzy på sociala medier hjälper ju såklart till. Men det är inget krav.
Citera
2023-04-25, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Mina barn jar sålt i Lund. Man brukar få ett ark, är det 50 st? Om man ens lyckas sälja hälften av dem, och det finns många gulliga gamla tanter i Lund som är baskunden, så är man nöjd. Resten slängs.

Och denna unge kunde inte sälja ett skit själv fysiskt. Det var en vuxen som startade snyftkampanj på sociala medier som sålde allt.

Skall vi dra alla invandrarbarn över en kam för det precis som du drar alla Svenska vita barn över en kam ?

Du är dagens idiot på FB vilket är den största bragden du kommer lyckats med i livet.
Citera
2023-04-25, 11:40
Medlem
Det är påminner om Jimmy Durmaz drevet . Alla tog på sig offerkoftan och sen skrek att man blev utsatt av rasism . I efterhand upptäckte man att de knappt fanns något rasistiskt driv efteråt.

Det har max bara varit 2 rasistiska kommentarer alla kommentarer på svt Aftonbladet är fylla med positivet men de är förblindade av deras offerkofta
Citera
2023-04-25, 11:41
Medlem
grungewhores avatar
En digital majblomma kan man köpa från Majblomman för 50:-. För 90:- kan man köpa två fysiska.

Nu min fråga: för att sälja 6000 majblommor (300' st/50:-), måste man inte ha några fysiska för att kunna sälja dem som man ligger ute med en viss summa för inköp med? Och om man säljer digitala, hur ska de gå till just denne säljare? Eller får varje säljare en egen QR-kod?
Citera
2023-04-25, 11:43
Medlem
JustZlatans avatar
Jag antar att han slipper betala skatt också. Snorunge.
Citera
2023-04-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Istället för att kladda ner tråden med era fantasier och spekulationer så vore det på sin plats att ni presenterade trovärdiga källor som styrker era fantasier. För annars förblir det just fantasier.

Varför menar ni att det skulle vara osannolikt att Murhaf är en duktig majblommeförsäljare? Är det på grund av hans hudfärg? Eller hans etniska bakgrund?

Något säger mig nämligen att ni inte hade klankat ner på detta om pojken vore etniskt svensk.

Edit: Ok, nu såg jag att Murhaf inte har uppehållstillstånd. Men det innebär inte att pojkens prestation blir mindre imponerande för den sakens skull.

Hur lättlurad får man vara. Självklart är det här en PR-grej. Kan man inte se igenom sånt här ska man fan inte få rösta.
Citera
2023-04-25, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blouskall
Det här är den enda som krävs:

https://majblomman.shop/murhaf-1?fbclid=IwAR05PCcNdvZTiXExRmmeBPPgyPYz03HFwoKRMnZ JYkdS7jSyvsdIgRSQ70I

Att sen tusentals tanter, Annie Lööf och Magdalena Andersson inkluderade, ställer sig bakom och delat inlägget i ren frenzy på sociala medier hjälper ju såklart till. Men det är inget krav.
Visste inte att barn får lägga in sidor med Swishavtal. Här ligger någon annan bakom. Mustafa är bara ett skyltfönster. Följ pengarna om en månad, så finns de säkert på någon annans konto.
Citera
2023-04-25, 11:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Och denna unge kunde inte sälja ett skit själv fysiskt. Det var en vuxen som startade snyftkampanj på sociala medier som sålde allt.

Skall vi dra alla invandrarbarn över en kam för det precis som du drar alla Svenska vita barn över en kam ?

Du är dagens idiot på FB vilket är den största bragden du kommer lyckats med i livet.
Hehe jag berättar hur mina barn sålt majblommor och blir kallad idiot. Undrar vem som har problem och noll barn.
Citera
2023-04-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag antar att han slipper betala skatt också. Snorunge.

Med 10 % förtjänst hamnar han över 22 208 kr så han måste skatta. Hoppas Skatteverket gör ett tillsynsärende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in