2023-04-24, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Ligger han med mormor också? Mormor skickade Arvid på sex-kurs.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GMnM34/gift-vid-forsta-ogonkastet-arvids-intima-relation-med-mormor

Underbart. Jag älskar Arvids mormor och Arvid är min favoritdeltagare. Tråkigt att han var tvungen att delvis växa upp på Gotland. Det är verkligen inte roligt att bo därute.
Citera
2023-04-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Men åh vad fina alla par var i dagens avsnitt, det verkar lovande! Oavsett så är de ju goa människor allihop. Agust är så snygg, ser ut som sångare i ett hårdrocksband, plus att han har en väldigt fin insida. Hoppas Caroline ser det, hon är också fin. Och de andra paren är också så söta ihop.
Jag tror att August och Caroline behöver tid. Jag skulle tro att de har en chans men hon känner sig nog lite pressad och stressad. Han får ta ett steg tillbaka och vänta in henne. Har hon dessutom tidigare träffat en helt annan typ av killar måste hon kanske få ”ställa om” lite också innan hon vet vad hon känner. Men framförallt behöver man ju lära känna varandra bättre.
Citera
2023-04-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Underbart. Jag älskar Arvids mormor och Arvid är min favoritdeltagare. Tråkigt att han var tvungen att delvis växa upp på Gotland. Det är verkligen inte roligt att bo därute.

Men han är lite fööör perfekt. Vad är haken? Jag får en känsla av att han inte ifrågasätter saker. Jag tror inte man gör det om man är inom militären, det går ju liksom ut på att lyda order. Trist.
Citera
2023-04-24, 20:05
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Varför sover Ida med Arvid utan tröja?
när Carro sover med August i långärmat? efter att tillslut tagit av sig rocken på bröllopsnatten

Alex du behöver inte göra Lina med barn på bröllopsatten
som Ida & Arvid, vänta till dagen efter

Delar dom Marmelad? till frukost

Är Fredrik naturist? han frågar om han får sova i fillingar
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-24 kl. 20:28.
Citera
2023-04-24, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Totalhaveri att de matchar ihop Lina och Alexander när de har så väsentligt skild syn på en sådan stor fråga som att skaffa barn. Visst finns det moderna sätt att skaffa barn men jag fick uppfattningen att Lina inte ville ha barn alls. Var matchningen i själva verket tänkt att Alexander som utbildad sjuksköterska skulle passa bra till att vårda den multisjuka Lina? Man undrar ju……
Har Lina energi över till att vårda ett förhållande? Missförstå mig rätt, jag tycker de är ett fint par, attraktionen finns där - mer än vad jag trodde från början.
Den stora frågan är hur mycket Alexander vill ge upp, det står ganska klart att alla planer och allt de vill göra i framtiden kommer begränsas av Linas sjukdomar. Det är många människor som har sjukdomar och lever normala liv, det är inte Linas sjukdomar i sig som är problemet utan hennes sätt att förhålla sig till dem, hon ser bara begränsningar och detta kommer bli en enorm energitjuv för Alexander.

Tänkte EXAKT samma sak. Fredde har fan en pervers hangup på att sätta ihop och uppmuntra par till medberoende.

Och den enorma frågan om barn. Det var Fredde och Kalles behov av att markera att barn minsann inte är en stor grej 2023 som spelade in där. Det är absolut inte samma sak att ”vara en vuxen i ett barns liv” för sina syskonbarn som att få egna barn, så som Kalle svamlar. Det är dessutom inte etiskt oproblematiskt med surrogatmödraskap eller transnationella adoptioner. I tex Latinamerika har ju många adoptioner genomförts med kidnappade barn till politiska fångar som sedan mördats. Ok, en helt annan diskussion, men bara för att han själv inte har alternativet att få egna barn med sin partner ska han inte utgå ifrån att det inte är en dealbreaker för de flesta människor som inte redan vet med sig att dom inte kan få barn eller inte vill vara gravida. Alltså det är ju en enorm grej att Alex och Agust längtar efter barn och att det kvittar eller kanske t.o.m. helst inte för Carro, samma för Lina plus att Lina tydligen är så sjuk att hon inte vet om hon vill genomgå en graviditet eller kan jobba. Det är tydligt att Kalle gjort matchningen för att driva igenom en ideologisk poäng om funkofobi och stjärnfamiljer och yadayada, men kan SVT byta ut hela expertpanelen till nästa år tack och istället låta de sökandes egna familjemedlemmar och vänner göra matchningarna åt dom?! Jag garanterar att dom matchningarna hade blivit ljusår bättre.
Varför vill man ens gifta sig med en främling om man ändå inte vill ha barn?! Carro gillar ju inte ens giftermål..! Alltså varför flyttar dom bara inte in i ett kollektiv om dom känner sig ensamma och dejtar män dom gillar utan att det måste bli ett borgerligt giftermål med livslång monogami i tvåsamhet?! Jag fattar verkligen inte.
Citera
2023-04-24, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag tror att August och Caroline behöver tid. Jag skulle tro att de har en chans men hon känner sig nog lite pressad och stressad. Han får ta ett steg tillbaka och vänta in henne. Har hon dessutom tidigare träffat en helt annan typ av killar måste hon kanske få ”ställa om” lite också innan hon vet vad hon känner. Men framförallt behöver man ju lära känna varandra bättre.

Men hans behov då? Varför ska dynamiken gå ut på att hon står i centrum och han tassar på äggskal runt omkring? Tycker inte han kommer fram öht i deras konstellation. Han är ju en underbar man, vacker, företagsam, positiv osv, han förtjänar att bli älskad för den han är. Det lät helt sjukt när någon så kallad ”expert” sa att för just honom var det viktigt med fysisk närhet i en relation. Det är det väl för alla. Det är ett normalt, basalt behov. Vad får han ut i den här matchningen? Ska han träna på att inte få kramar, inte bli uppskattad för den han är osv, är det det han ”behöver”?
Citera
2023-04-24, 20:13
Medlem
dialektikers avatar
Fy vad hemskt att hitta en dejt som bor under dessa fatala primitiva förhållande, som Agust lever i.
Hur fasen kan man stå ut med så läskiga primitiva förhållanden. Inte bättre än om man fått en dejt som bor i ett härbärge i skogen/uteliggare el dylikt.
Det där dasset såg ju mer otrivsamt än det de har i Farmen.
Och de deltagarna behöver bara stå ut ett par veckor.

Värre än Farmen är det eftersom det inte är något torp-idylliskt hus utan endast ett wt-skjul utan något som helst gemytligt allmoge.

Agust. Jag förstår varför dina dejter blivit 100 fail.
Citera
2023-04-24, 20:15
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Tänkte EXAKT samma sak. Fredde har fan en pervers hangup på att sätta ihop och uppmuntra par till medberoende.

Och den enorma frågan om barn. Det var Fredde och Kalles behov av att markera att barn minsann inte är en stor grej 2023 som spelade in där. Det är absolut inte samma sak att ”vara en vuxen i ett barns liv” för sina syskonbarn som att få egna barn, så som Kalle svamlar. Det är dessutom inte etiskt oproblematiskt med surrogatmödraskap eller transnationella adoptioner. I tex Latinamerika har ju många adoptioner genomförts med kidnappade barn till politiska fångar som sedan mördats. Ok, en helt annan diskussion, men bara för att han själv inte har alternativet att få egna barn med sin partner ska han inte utgå ifrån att det inte är en dealbreaker för de flesta människor som inte redan vet med sig att dom inte kan få barn eller inte vill vara gravida. Alltså det är ju en enorm grej att Alex och Agust längtar efter barn och att det kvittar eller kanske t.o.m. helst inte för Carro, samma för Lina plus att Lina tydligen är så sjuk att hon inte vet om hon vill genomgå en graviditet eller kan jobba. Det är tydligt att Kalle gjort matchningen för att driva igenom en ideologisk poäng om funkofobi och stjärnfamiljer och yadayada, men kan SVT byta ut hela expertpanelen till nästa år tack och istället låta de sökandes egna familjemedlemmar och vänner göra matchningarna åt dom?! Jag garanterar att dom matchningarna hade blivit ljusår bättre.
Varför vill man ens gifta sig med en främling om man ändå inte vill ha barn?! Carro gillar ju inte ens giftermål..! Alltså varför flyttar dom bara inte in i ett kollektiv om dom känner sig ensamma och dejtar män dom gillar utan att det måste bli ett borgerligt giftermål med livslång monogami i tvåsamhet?! Jag fattar verkligen inte.

Är det medicinskt omöjligt för henne att bära ett barn eller är det ett psykologiskt hinder? Jag förstår inte.
Citera
2023-04-24, 20:18
Medlem
Citat:
Men hans behov då? Varför ska dynamiken gå ut på att hon står i centrum och han tassar på äggskal runt omkring? Tycker inte han kommer fram öht i deras konstellation. Han är ju en underbar man, vacker, företagsam, positiv osv, han förtjänar att bli älskad för den han är. Det lät helt sjukt när någon så kallad ”expert” sa att för just honom var det viktigt med fysisk närhet i en relation. Det är det väl för alla. Det är ett normalt, basalt behov. Vad får han ut i den här matchningen? Ska han träna på att inte få kramar, inte bli uppskattad för den han är osv, är det det han ”behöver”?

Det gör han kanske inte heller? Men den relationen har inte en chans om han inte väntar in henne. Det är faktiskt lättare att stå tillbaka än att pusha sig till något man ännu är obekväm med. I längden fungerar det såklart inte men herregud, de känner ju inte ens varandra! Funkar det inte efter någon månad så går de väl skilda vägar bara. Men hade min man velat ha massa närhet på första dejten hade jag blivit obekväm.
Citera
2023-04-24, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Men han är lite fööör perfekt. Vad är haken? Jag får en känsla av att han inte ifrågasätter saker. Jag tror inte man gör det om man är inom militären, det går ju liksom ut på att lyda order. Trist.

Jag vet inte men det ska bli intressant att se deras dynamik utvecklas. Dock verkar han ju ifrågasätta saker och tänka väldigt mycket själv. Jag har ändå tappat tron på Ida och Arvid ihop. Förstår inte matchningen längre alls och tycker det ser ut som att även attraktionen på bröllopet falnade rätt snabbt, tror liksom inte på att nån av dom är genuina när dom pussas eller ger varandra komplimanger. Undrar t.o.m. om
Ida mest ville vara med på tv och blev glad för att Arvid är lite som en filmkaraktär. Han låter som att han ljuger när han ger henne komplimanger och är så himla nöjd med matchningen. Även om jag tycker hon är härlig och snygg så tror jag bara inte på dom ihop eller ens på att dom själva tror på det av det man såg i dagens avsnitt.
Citera
2023-04-24, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fy vad hemskt att hitta en dejt som bor under dessa fatala primitiva förhållande, som Agust lever i.
Hur fasen kan man stå ut med så läskiga primitiva förhållanden. Inte bättre än om man fått en dejt som bor i ett härbärge i skogen/uteliggare el dylikt.
Det där dasset såg ju mer otrivsamt än det de har i Farmen.
Och de deltagarna behöver bara stå ut ett par veckor.

Värre än Farmen är det eftersom det inte är något torp-idylliskt hus utan endast ett wt-skjul utan något som helst gemytligt allmoge.

Agust. Jag förstår varför dina dejter blivit 100 fail.

Det måste ju inte vara ett problem med utedass men man får väl utgå från att de flesta idag har vant sig vid en tillvaro med VVS och rinnande vatten. Är man redan kär och galen kan man nog ha överseende med ett utedass men är man inte det utan tvärtom precis har börjat dejta och ska bo där i någon vecka, ja då kan det nog påverka relationen en del.
Citera
2023-04-24, 20:24
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag vill absolut inte framstå pervers men här fick vi se Carros trosa i profil
https://imgbox.com/bwvyaHm4

Jag känner sympati med August där han ligger & spinner som en katt utåtriktad på divanen
som dold kroki https://imgbox.com/JkK16O64
och väntar förgäves på att hon ska slänga sig över honom & tvinga han borra in ansiktet i hennes armborst
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-24 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in