Citat:
Ursprungligen postat av
Pstvftr
Totalhaveri att de matchar ihop Lina och Alexander när de har så väsentligt skild syn på en sådan stor fråga som att skaffa barn. Visst finns det moderna sätt att skaffa barn men jag fick uppfattningen att Lina inte ville ha barn alls. Var matchningen i själva verket tänkt att Alexander som utbildad sjuksköterska skulle passa bra till att vårda den multisjuka Lina? Man undrar ju……
Har Lina energi över till att vårda ett förhållande? Missförstå mig rätt, jag tycker de är ett fint par, attraktionen finns där - mer än vad jag trodde från början.
Den stora frågan är hur mycket Alexander vill ge upp, det står ganska klart att alla planer och allt de vill göra i framtiden kommer begränsas av Linas sjukdomar. Det är många människor som har sjukdomar och lever normala liv, det är inte Linas sjukdomar i sig som är problemet utan hennes sätt att förhålla sig till dem, hon ser bara begränsningar och detta kommer bli en enorm energitjuv för Alexander.
Tänkte EXAKT samma sak. Fredde har fan en pervers hangup på att sätta ihop och uppmuntra par till medberoende.
Och den
enorma frågan om barn. Det var Fredde och Kalles behov av att markera att barn minsann inte är en stor grej 2023 som spelade in där. Det är
absolut inte samma sak att ”vara en vuxen i ett barns liv” för sina syskonbarn som att få egna barn, så som Kalle svamlar. Det är dessutom inte etiskt oproblematiskt med surrogatmödraskap eller transnationella adoptioner. I tex Latinamerika har ju många adoptioner genomförts med kidnappade barn till politiska fångar som sedan mördats. Ok, en helt annan diskussion, men bara för att han själv inte har alternativet att få egna barn med sin partner ska han inte utgå ifrån att det inte är en dealbreaker för de flesta människor som inte redan vet med sig att dom inte kan få barn eller inte vill vara gravida. Alltså det är ju en enorm grej att Alex och Agust längtar efter barn och att det kvittar eller kanske t.o.m. helst inte för Carro, samma för Lina
plus att Lina tydligen är så sjuk att hon inte vet om hon vill genomgå en graviditet eller kan jobba. Det är tydligt att Kalle gjort matchningen för att driva igenom en ideologisk poäng om funkofobi och stjärnfamiljer och yadayada, men kan SVT byta ut
hela expertpanelen till nästa år tack och istället låta de sökandes egna familjemedlemmar och vänner göra matchningarna åt dom?! Jag
garanterar att dom matchningarna hade blivit ljusår bättre.
Varför vill man ens gifta sig med en främling om man ändå inte vill ha barn?! Carro gillar ju inte ens giftermål..! Alltså varför flyttar dom bara inte in i ett kollektiv om dom känner sig ensamma och dejtar män dom gillar utan att det måste bli ett borgerligt
giftermål med livslång monogami i tvåsamhet?! Jag fattar verkligen inte.