• 1
  • 2
2023-04-25, 06:24
Medlem
Shayan Gaffs mördare Hamo Boodaghian är en av dem som före mordet övade skjutte på en skjutbana i Stockhom, det enda kravet för att boka en provskjutning är att man är över 18 år.

https://sverigesradio.se/avsnitt/skj...ntar-miniserie

Mordet på lärarstudenten Shayan Gaff hösten 2018 är inte det enda mordet där det finns uppgifter om att misstänkta eller dömda personer besökt en skjutbana. I flera utredningar har polisen sett samma sak.
Citera
2023-04-25, 06:33
Avstängd
Det är väl inget konstigt om de övade skytte innan de begick brott. Det kan ju bara vara i idiotlandet Sverige som det är en fråga överhuvudtaget.
Citera
2023-04-25, 07:43
Bannlyst
Hur många mördare inte läggat på Krigsmakten skjutbanor och öva skytte genom åren.
Citera
2023-04-25, 07:45
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Det är väl inget konstigt om de övade skytte innan de begick brott. Det kan ju bara vara i idiotlandet Sverige som det är en fråga överhuvudtaget.
Tänkte så också när jag hörde nyheterna i morse.

Tänk om man övningskör innan man kör över någon...
Citera
2023-04-25, 07:55
Medlem
Och nästa avsnitt i denna "miniserie" kommer handla om denna tråd.

(FB) Säpotillslag mot två män, misstänks för olovlig kårverksamhet (2023-02-08)
Citera
2023-04-25, 08:07
Medlem
Citat:

Ja, det är jättebra att man kan träna lagligt på sina färdigheter som man behöver kunna för att begå brott.

Staten borde lära människor hur man tillverkar bomber också, kan ju vara bra för kriminella att kunna sådant också.
Citera
2023-04-25, 08:19
Medlem
DanskeBankOfficials avatar
Någon som vet vilken skjutbana det rör sig om?
Jag började "pröva på" skytte på the target i västberga men finns jävligt skum feeling från stället, och har inget minne av att något belastningsregister visades upp.
Citera
2023-04-25, 08:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lorine
Ja, det är jättebra att man kan träna lagligt på sina färdigheter som man behöver kunna för att begå brott.

Staten borde lära människor hur man tillverkar bomber också, kan ju vara bra för kriminella att kunna sådant också.

Exakt vad skulle man göra för att hindra någon från att öva skytte, om de inte är straffade innan? Bara i idiot-Sverige som man ens kan resonera så.
Citera
2023-04-25, 08:36
Medlem
Citat:
Exakt vad skulle man göra för att hindra någon från att öva skytte, om de inte är straffade innan? Bara i idiot-Sverige som man ens kan resonera så.

Svenskar klagar på skjutningar på gator och torg samtidigt som man tillhandahåller skjutbanor för att träna sina färdigheter.

Varför skulle en laglydig svensk vilja träna på att skjuta?

Utgå ifrån att alla som vill träna skytte är kriminella, för det är de, då vet polisen vilka de ska spana på.
Citera
2023-04-25, 08:40
Avstängd
Citat:
Svenskar klagar på skjutningar på gator och torg samtidigt som man tillhandahåller skjutbanor för att träna sina färdigheter.

Varför skulle en laglydig svensk vilja träna på att skjuta?

Utgå ifrån att alla som vill träna skytte är kriminella, för det är de, då vet polisen vilka de ska spana på.

Man kan vilja skjuta för att man funderar på att bli jägare eller bara för att det är kul att bränna av några skott. I ett fritt land ska det inte ens ifrågasättas varför ostraffade människor vill äga eller använda skjutvapen. Det rätta är naturligtvis att inte ta in babbar i landet.

Sådana som du är anledningen till att jag hatar det här landet fast jag själv är helsvensk.
Citera
2023-04-25, 08:44
Medlem
Citat:
Man kan vilja skjuta för att man funderar på att bli jägare eller bara för att det är kul att bränna av några skott. I ett fritt land ska det inte ens ifrågasättas varför ostraffade människor vill äga eller använda skjutvapen. Det rätta är naturligtvis att inte ta in babbar i landet.

Sådana som du är anledningen till att jag hatar det här landet fast jag själv är helsvensk.

"Kul att bränna av några skott".

OK...

Om jag tycker det är kul att tillverka bomber och bränna av i skogen är det Ok då?

Nej, just det. Civiliserade människor håller inte på med kriminella beteenden. Vill du hålla på med skytte så finns det videospel. Testat Duckhunt?

Pöbel!
Citera
2023-04-25, 08:47
Avstängd
Citat:
"Kul att bränna av några skott".

OK...

Om jag tycker det är kul att tillverka bomber och bränna av i skogen är det Ok då?

Nej, just det. Civiliserade människor håller inte på med kriminella beteenden. Vill du hålla på med skytte så finns det videospel. Testat Duckhunt?

Pöbel!

Många unga män spränger bomber i skogen för skojs skull. Halva USA:s befolkning äger skjutvapen och övar ofta. Du är en ärthjärna som lever i en fantasivärld.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in