2023-04-25, 00:05
  #4285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
De var utanför topp5 i allsvenskan 2004 och 2005, för 2004 kom de på 13e plats och 2005 spelade de i superettan.

I övrigt är det kul att Häcken fortsätter ha precis en supporter här inne. Att det går dåligt för AIK och Blåvitt är också lite roligt. Det är ju nu fansen testas. Det krävs inget av fansen när laget ligger i topp år efter år, men när det plötsligt går dåligt så är det som att himmelen rasar! Fan tål lite motgångar, livet är inte alltid en dans på rosor. Så är det i fotboll!

Det finns en anledning till varför 16 lag har spelat fler än 30 säsonger i allsvenskan men endast 4 st har spelat mer än 30 säsonger i sträck någonsin. AIK har nästan spelat alla säsonger av allsvenskan men har ju åkt ur hela fyra gånger. Det är säsongsbundet och snart dags igen. AIKs sejourer i allsvenskan snittar på 19.2 säsonger, efter 2023 har det gått 18 på nuvarande. Dags för superettan eller ska ni värva 6 startspelare i sommarfönstret?

Jo det är klart att det är så men själva diskussionen i sig handlade ju mer om att AIK nästan aldrig har två mellan år i rad och vinner man Superettan överlägset så tyckte jag det var svårt att ta bort det då man har presterat så bra det går att göra även om man spelar i superettan. Hade AIK dock spelat dåligt 2006 så hade varit lättare att lägga ihop dom och säga att AIK faktiskt hade en period som var dålig i mer än ett år.
Citera
2023-04-25, 00:06
  #4286
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
De var utanför topp5 i allsvenskan 2004 och 2005, för 2004 kom de på 13e plats och 2005 spelade de i superettan.

I övrigt är det kul att Häcken fortsätter ha precis en supporter här inne. Att det går dåligt för AIK och Blåvitt är också lite roligt. Det är ju nu fansen testas. Det krävs inget av fansen när laget ligger i topp år efter år, men när det plötsligt går dåligt så är det som att himmelen rasar! Fan tål lite motgångar, livet är inte alltid en dans på rosor. Så är det i fotboll!

Det finns en anledning till varför 16 lag har spelat fler än 30 säsonger i allsvenskan men endast 4 st har spelat mer än 30 säsonger i sträck någonsin. AIK har nästan spelat alla säsonger av allsvenskan men har ju åkt ur hela fyra gånger. Det är säsongsbundet och snart dags igen. AIKs sejourer i allsvenskan snittar på 19.2 säsonger, efter 2023 har det gått 18 på nuvarande. Dags för superettan eller ska ni värva 6 startspelare i sommarfönstret?
Det är enbart sorgligt att ett sådant lag kan vinna guld och att dom ska representera Sverige i CL-kval är ju pinsamt för alla. Nybyggd arena som tar 6300 kan ju inte ens vara godkänt att spela på?
Citera
2023-04-25, 00:18
  #4287
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är enbart sorgligt att ett sådant lag kan vinna guld och att dom ska representera Sverige i CL-kval är ju pinsamt för alla. Nybyggd arena som tar 6300 kan ju inte ens vara godkänt att spela på?
Ja det är konstigt att mästarna har en mindre arena än BP. Men de spelar väl knappast i Europa på Bravida?
Citera
2023-04-25, 00:25
  #4288
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Ja det är konstigt att mästarna har en mindre arena än BP. Men de spelar väl knappast i Europa på Bravida?
Dom lär ju göra det i kvalet och längre än så går dom ändå inte..

OM dom skulle ta sig in i någon turnering så vette fan. Dom skriker ju Hisingen och inte Göteborg så tvek att dom då skulle vilja spela på en riktig arena i Göteborg. Lägg den i Malmö eller något för inte fan blir det förre fans iaf
Citera
2023-04-25, 01:12
  #4289
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Solna har cementerat sig som ett mittenlag för låååång tid framöver.
Här är en person som ser ner på folk utan att veta några omständigheter. Är jag mindre värd efter att jag suttit av mitt straff? Eller är det enbart för att jag åkte dit som du anser mig vara mindre värd? Är jag mindre värd för att jag fått en drogpsykos och fick hjälp?

Du vågar aldrig svara mig när du skriver något bullshit men du kände att du var tvungen att skriva OM mig. Jag har ingenting att dölja eller skämmas över så vad fan vill du? Vem är du att be andra ignorera mig på grund utav vad som hänt tidigare i mitt liv?
Citera
2023-04-25, 01:50
  #4290
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
men man stängde ju av Olsson när han försov sig till en träning.. Klubben anser alltså det är värre att försova sig än att köra grovt rattfull. Fullständigt horribelt agerat. SvFF eller SEF borde gå in och stänga av Pena tills han avtjänat sitt fängelsestraff, när nu MFF:s ledning inte har tillstymmelse till hjärnceller. Vad händer nästa vecka? Ett knivmord som skrattas bort med "oops. kan hända vem som helst, du lirar nästa match"?

dock bra att media och experter reagerar som de gör, dvs toksågar MFF:s beslut.

Kör gärna rattfull bara du inte kommer för sent till träningen......

Overkligt beslut av MFF att låta Pena spela måste jag säga. Man får väl anta att man kommer att markera så in i helvete hårt när väl domen faller då?

Fast förmodligen lär man väl använda det här pratet om att man är "arbetsgivare" som en förevändning för vekhet, i likhet med hur GDPR drogs upp i tid och otid tidigare (f ö helt ogrundat). Sett det allt oftare på senare tid.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2023-04-25 kl. 01:59.
Citera
2023-04-25, 06:43
  #4291
Medlem
eternussermos avatar
Att Rydström tycker att allt är i sin ordning när han låter Pena starta är ett utmärkt exempel på "Det är okej när vi gör det". Han hade säkert skrivit spaltmeter mot det om han varit med i nån fotbollsstudio som expert.
Citera
2023-04-25, 06:50
  #4292
Avslutad
Märkligt att det pratas så lite om Oscar Johansson. Flyger under radarn för många känns det som. Fortsätter han spela som han gjort de här två säsongerna har jag svårt att se Värnamo behålla honom.

Om vi ska hoppa över till oss så var Alis mål igår stora behållningen. Annars fortsätter det se stabilare och stabilare ut. Norrköping hade sin "man är ganska risiga match" igår. Att man lyckades stänga ner Sigurdsson var imponerande, speciellt efter att man fick se att det var Cessay som skulle lira. Men han gjorde ett riktigt bra defensivt jobb, gäller att hålla i detta nu och fortsätta övertyga om han ska kunna utmana Tinnerholm på sikt.
__________________
Senast redigerad av AIP 2023-04-25 kl. 06:55.
Citera
2023-04-25, 06:56
  #4293
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Att Rydström tycker att allt är i sin ordning när han låter Pena starta är ett utmärkt exempel på "Det är okej när vi gör det". Han hade säkert skrivit spaltmeter mot det om han varit med i nån fotbollsstudio som expert.
Det är väl precis som förväntat av Malmö FF. Man låter dömda sexförbrytare och rattfyllon som fullständigt skiter i andra människors liv härja fritt i staden och sen representera i matchtröjan direkt efter. Så länge du är bra nog kommer publiken applådera dig av plan även om du våldtagit varenda dotter i Skåne. Vinnarmentalitet kallas det tydligen.
Citera
2023-04-25, 07:07
  #4294
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det är väl precis som förväntat av Malmö FF. Man låter dömda sexförbrytare och rattfyllon som fullständigt skiter i andra människors liv härja fritt i staden och sen representera i matchtröjan direkt efter. Så länge du är bra nog kommer publiken applådera dig av plan även om du våldtagit varenda dotter i Skåne. Vinnarmentalitet kallas det tydligen.
Det kan vara ett sätt att hetsa stockholmsmedia och tagga igång gruppen. Stora stygga Mff som alla blir frustrerade av och hatar. Mff framstår som en klubb som behöver stress och press för att prestera
Citera
2023-04-25, 07:22
  #4295
Medlem
När vi summerar Allsvenskan i november kommer vi vara det enda laget som blev utspelade av gnaget. Herregud, döda mig.
Citera
2023-04-25, 07:53
  #4296
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Inte för att försvara Fischer eller AIK, men är det inte alltid ungefär såna här svar när en stjärnspelare är bänkad och journalisten försöker "gräva" fram en konflikt? Elitspelare ska ju vara missnöjda av att sitta på bänken, bara de tar det på rätt sätt.

Edit: "Han förlorade matchen" var att gå över gränsen. Det är oproffsigt sagt. Laget förlorade matchen. Fischer är en del av laget även om han inte är på planen.
Hade Fischer gjort mål när han sköt 1m från målet hade AIK inte förlorat. Vilken liten fjant han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in