2023-04-24, 23:07
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Duuuh! "Det är svårt att vinna guld två år på raken! Jag vet inte varför men så är det!"

Ja, idag satt du väl ändå och njöt? Norrköpings två största stjärnor stöp närkamp med Busanello, AC var taggad och koncentrerad, Cornelius ser ut som allsvenskans bästa mittback, Hugo Larsson är De Bruyne i lättversion, Vecchia ångade igång och IKT stångade in ännu ett mål. Sedan kom tre vise män in: Rieks var som vanligt smart. Lewicki såg pigg och rapp ut. Martin Olsson höll på att dundra in ett mål.

Nu ser vi fram emot att få möta "allsvenskans bästa mittfläkt"!
Citera
2023-04-24, 23:12
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Vår start på säsongen har aldrig varit såhär bra på många många år och då har vi inte ens tillgång till vårt starkaste lag.

Moisander bredvid Ponne eller varför inte addera dessa med Cornelius i en trebackslinje?

Ceesay som wingback fan vad löjligt bra han behöver inte ens konkurrera med Tinner på Högerbacken, fungerar utmärkt längre upp.

Man har totalt glömt bort förra året det är som en helt ny klubb när Rydström klev in.

Guldet ska hem till Malmö igen!
Man visste ju att förra året bara skulle stärka MFF. Och att ni startade segt men ändå fick med er tre poäng var ju enbart styrkebesked.

Var osäker på Rydström men det går ju nästan inte att misslyckas med den där truppen. Fan Magnus Pehrsson kunde ta guld med MFF då kan alla

Grattis till guldet!
Citera
2023-04-24, 23:12
Medlem
MrSkargards avatar
AIK:s fuskande när det gäller fejkade målvaktsskador måste ju åtgärdas.
Citera
2023-04-24, 23:17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Durmaz

Citat:
– Klart jag vill spela.
– Klart att det är frustrerande, men det är så fotboll fungerar. Ibland startar du, ibland sitter du på bänken.
Hur går snacket med Andreas (Brännström)?
– Det får du fråga coach om.
Har du fått någon förklaring?
– Nej.
Hade du velat ha det?
– Spelar ingen roll. Jag tror nog jag vet varför. Han föredrar andra spelare just nu och då får det vara så.
Varför tror du han gör det?
– Det har jag ingen aning om. Det får du fråga honom om.
Upplever du att dialogen med Andreas (Brännström) är bra?
– Vi har inte haft några problem hittills. Inga problem.
Tycker du att du borde starta?
– Om de tycker att jag är tillräckligt bra, så ja.
Tycker du själv det?
– Det tycker jag.
Känner du att du kan göra något för att komma närmare startelvan?
– Jag tränar på varje träning så det ska inte vara några problem där.

Fischer

Citat:
Det är vad det är. Det är inte jag som tar besluten, så jag måste hantera det på bästa möjliga sätt.
Tycker du att du borde spela?
– Jag tycker att det är ganska uppenbart att jag ska spela, ja.
Varför?
– Jag tycker att jag hämtades in för att vara en kvalitetsspelare och jag tror att jag kan göra skillnad, särskilt om jag får tiden att komma i bra form och skapa bra relationer med de andra.
Fischer tillägger:
– Jag tror att alla spelare i det här laget tycker att de ska spela. Där räknas jag in också.
Har Andreas (Brännström) förklarat varför du inte spelar?
– Det är mellan oss.
På presskonferens sa han att ni är ett av de långsammaste lagen i ligan – och att det bland annat är därför som du inte startade i dag.
– Okej. Det är upp till honom, han förlorade matchen.
Håller du med om att ni är ett av de långsammaste lagen i ligan?
– Jag vet inte fakta. Jag tycker att tränaren ska prata för laget. Han har sagt saker i en kontext som jag inte vet just nu. Det är svårt för mig att kommentera det. Men, okej.
Förutom Jimmy Durmaz och Viktor Fischer började även John Guidetti på bänken för AIK mot IFK Värnamo. Där handlade det dock om skadebekymmer.

Mysig stämning i Solna. Brännström överlever inte säsongen. Dåligt sammansatt trupp sett till tränarens fotbollside. Stora egon med attityd. Brännan har ju tränat Dalkurd. Så han kanske har någorlunda erfarenhet av Blå linje kulturen som råder i AIK. Annars eventuellt något som skaver.
Citera
2023-04-24, 23:18
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja, idag satt du väl ändå och njöt? Norrköpings två största stjärnor stöp närkamp med Busanello, AC var taggad och koncentrerad, Cornelius ser ut som allsvenskans bästa mittback, Hugo Larsson är De Bruyne i lättversion, Vecchia ångade igång och IKT stångade in ännu ett mål. Sedan kom tre vise män in: Rieks var som vanligt smart. Lewicki såg pigg och rapp ut. Martin Olsson höll på att dundra in ett mål.

Nu ser vi fram emot att få möta "allsvenskans bästa mittfläkt"!
Du menar världens bästa. Han har ju också tjatat om att bredden finns för CL och ligan och att skadar spelar ingen roll för det finns minst två elvor i Häcken som kan dominera.... MEEEN såfort någon skada kom så skyller han enbart på det när dom blev tagna i häcken mot Kalmar.. Antingen så finns bredden eller inte. Antingen klarar man skador eller inte. Antingen förstår man vad bredd betyder eller inte
Citera
2023-04-24, 23:23
Medlem
Samizdats avatar
Busanello är årets värvning. Herregud vad vi har saknat en vänsterback.
Citera
2023-04-24, 23:27
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Durmaz

Fischer

Mysig stämning i Solna. Brännström överlever inte säsongen. Dåligt sammansatt trupp sett till tränarens fotbollside. Stora egon med attityd. Brännan har ju tränat Dalkurd. Så han kanske har någorlunda erfarenhet av Blå linje kulturen som råder i AIK. Annars eventuellt något som skaver.
Inte för att försvara Fischer eller AIK, men är det inte alltid ungefär såna här svar när en stjärnspelare är bänkad och journalisten försöker "gräva" fram en konflikt? Elitspelare ska ju vara missnöjda av att sitta på bänken, bara de tar det på rätt sätt.

Edit: "Han förlorade matchen" var att gå över gränsen. Det är oproffsigt sagt. Laget förlorade matchen. Fischer är en del av laget även om han inte är på planen.
Citera
2023-04-24, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Exakt, AIK kommer alltid tillbaka. Det är ju bara löjligt att påstå att dom skulle ha flera år i mitten framför sig..

Antar att du räknar året i superettan som en topplacering

Ja, men tyckte det blev rätt logiskt iallafall med tanke på att det blev en andra plats 2006 i Allsvenskan. Hade 2006 varit sämre hade det varit mer diskuterbart.
Citera
2023-04-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Alla vet att AIK kommer tillbaka. Dom känns farligare året efter det att dom har haft en skitsäsong och risken finns ju att det blir guld nästa om detta fortsätter.. När fan var det senast som AIK hade flera "mittenår"?

Typ varje år, sikta in sig på 3e platsen är det samma som mitten om man kallar sig Sveriges största klubb
Citera
2023-04-24, 23:33
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Ja, men tyckte det blev rätt logiskt iallafall med tanke på att det blev en andra plats 2006 i Allsvenskan. Hade 2006 varit sämre hade det varit mer diskuterbart.
Självklart, det krävs ju nästan någon okunnig idiot för att påstå att AIK nu skulle vara ett mittenlag flera år i rad.
Citera
2023-04-24, 23:38
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Typ varje år, sikta in sig på 3e platsen är det samma som mitten om man kallar sig Sveriges största klubb
Sant, sant. Men vad är då mitten för andra lag? Hålla sig kvar? Där är jag fan lite avundsjuk på AIK. Man går inte för annat än guld och resten är ett misslyckande.
Citera
2023-04-24, 23:54
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Kollade upp det för skojs skull. 1994 och 1995 var senaste gången AIK var utanför topp 5 två år i rad.
De var utanför topp5 i allsvenskan 2004 och 2005, för 2004 kom de på 13e plats och 2005 spelade de i superettan.

I övrigt är det kul att Häcken fortsätter ha precis en supporter här inne. Att det går dåligt för AIK och Blåvitt är också lite roligt. Det är ju nu fansen testas. Det krävs inget av fansen när laget ligger i topp år efter år, men när det plötsligt går dåligt så är det som att himmelen rasar! Fan tål lite motgångar, livet är inte alltid en dans på rosor. Så är det i fotboll!

Det finns en anledning till varför 16 lag har spelat fler än 30 säsonger i allsvenskan men endast 4 st har spelat mer än 30 säsonger i sträck någonsin. AIK har nästan spelat alla säsonger av allsvenskan men har ju åkt ur hela fyra gånger. Det är säsongsbundet och snart dags igen. AIKs sejourer i allsvenskan snittar på 19.2 säsonger, efter 2023 har det gått 18 på nuvarande. Dags för superettan eller ska ni värva 6 startspelare i sommarfönstret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in