Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-24, 23:53
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToboTobbe
Råkar det bara vara så att killar har fallit för henne? Hur kommer det sig att hon nu har valt silverryggen framför snyggingen? Det är bullshit att hon skulle ha mer gemensamt med gubben och därför vill hon skeda hon.. Bullshit!

Hon har inte valt någon. Hon behöver inte.

Hon är ju ledaren.

Sedan är hon väl inte intresserad.
Bra att hon tar tillvara sina groupies i tävlingen, för att nå längre istället.
2023-04-24, 23:55
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jo, jag tycker Amanda är stark dels rent fysiskt men även psykiskt.
Hon anpassade sig lätt vid flytt till nytt lag istället för att gråta över förlorade "vänner" och har visat att hon inte tar nån skit utan kan svara för sig.
Tycker inte att hon klänger på killarna, mer de som faller för henne och att hon gillar uppmärksamheten.
Om hon vet vilken effekt hon har på killarna så är det ju även något som hon antagligen utnyttjar, dvs det är ju inte heller något som gör henne svag, tvärtom. Alternativt så är hon aningslös och omedveten om sin effekt och fattar inte hur de påverkas av henne. Som sportig "pojkflicka" har hon nog alltid haft lättare att få kontakt med killar och ha dem som kompisar men, som tidigare nämnts i tråden, så är det lätt att så fort en tjej är trevlig och omtänksam mot en kille så tar han det som intresse, vilket inte alls behöver vara fallet.

Sen är det ju inte mycket till alfahanar att tala om heller... och de verkar definitivt bli mer beta i hennes närhet på grund av hennes styrka, energi, karisma.
Det är ju även detta som övriga tjejer inkl bitch Chris har så svårt att tåla och vad de hela tiden har stört sig på. Plus att Amanda är stark i tävlingarna vilket de heller inte kan med.

Har exakt samma intryck.
2023-04-24, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Haha nej det är han inte.

Amanda är alfan (om vi nu ska prata i såna termer. Alfahonor styr ju även i djurflockar, så fine my me). Erik tar enligt andra lagmedlemmar inte ett enda beslut, utan att konsultera Amanda först.

Kvällens avsnitt.
Ja ja hon har honom runt sin lillfinger, det är ingen snack om den saken... men det är fortfarande han som är alfahanen. Men som sagt det spelar igen roll hon behöver bara nån vid sin sida för att känna sig trygg, att han är alfan där är bara ett plus för henne.
2023-04-24, 23:57
Medlem
mingtians avatar
Ryktas redan att Kung Zeki har ett eget program på g.
2023-04-24, 23:58
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ja ja hon har honom runt sin lillfinger, det är ingen snack om den saken... men det är fortfarande han som är alfahanen Men som sagt det spelar igen roll hon behöver bara nån vid sin sida för att känna sig trygg, att han är alfan där är bara ett plus för henne.

Nej nej.. 'Alfa' i bemärkelsen "leader of the pack" är inte könsbundet.
Inte i naturen, i djurvärlden heller.
Det beror helt på djurart vilket kön alfan har.

Här handlar det snarare om ledaregenskaper och läggning, tror jag.

Erik och Lill-Dennis är rätt mesiga och attraheras väl av en dominant människa.
Lill-Dennis ligger och snyftar framför kameran när han inte falskspelar, och Erik förvissar sig om Amandas stöd konstant.

Är väl fine, de kanske kompletterar varandra i gruppen.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-25 kl. 00:03.
2023-04-25, 00:04
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Haha nej det är han inte.

Amanda är alfan (om vi nu ska prata i såna termer. Alfahonor styr ju även i djurflockar, så fine my me). Erik tar enligt andra lagmedlemmar inte ett enda beslut, utan att konsultera Amanda först.

Citat:
Har exakt samma intryck.

Ja precis, det är Amanda som är alfan.
Det spelar ingen roll att Erik ägnat sig åt kampsport osv, sådant är bara "macho-attribut" och behöver inte betyda något i praktiken.
Rent mentalt är Erik inte alfa.
2023-04-25, 00:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Menar exakt det jag skrev.

Nä. Du skriver inlägg på inlägg om hur mycket du hatar Elin. Måste vara uppe i riktigt många hatinlägg om henne nu. Värdelöst.

Hur kommer det sig - att det står 0 inlägg vid ditt nick - fastän du förtalat Elin i inlägg på inlägg konstant?
OnT :

På sätt och vis håller jag med deltagarna om att ödesveckan suger: Plötsligt förlorar laget, och folk åker hem utan anledning. Synd för händelseförloppet tycker jag, då en kille som Oskar tex. hade förtjänat att gå vidare. Kan bli knivigt.

Å andra sidan förtjänar Elin lika mycket att komma in i Robinson igen efter sitt maraton på Gränslandet, så att hon inte ryker är ju kul.

Snacka om att ta sig igenom ett helvete. Vad jag förstår handlar det om veckor där, enbart Fabian var väl där två veckor? Hur länge har egentligen Elin (som jag tror kom först dit) varit på Gränslandet?

Enligt Marcus och avsnittet idag så sa han något om att de (alla alltså) har varit där i 8 veckor på Robinson och det var väl typ Dag 2 i Robinson som dåvarande Lagkaptenen skickade iväg henne för att "hon ansågs vara den svagaste länken i laget" då hon hade varit sjuk något dygn. I det andra laget valdes Marcus ut på samma premisser. Några dagar senare valdes Zeki ut av Peter och Sanna i Lag Nord - då alla lagmedlemmarna skulle få argumentera för dem varför de skulle få stanna i sitt lag.
Senast redigerad av CS128 2023-04-25 kl. 00:08.
2023-04-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jo, jag tycker Amanda är stark dels rent fysiskt men även psykiskt.
Hon anpassade sig lätt vid flytt till nytt lag istället för att gråta över förlorade "vänner" och har visat att hon inte tar nån skit utan kan svara för sig.
Tycker inte att hon klänger på killarna, mer de som faller för henne och att hon gillar uppmärksamheten.
Om hon vet vilken effekt hon har på killarna så är det ju även något som hon antagligen utnyttjar, dvs det är ju inte heller något som gör henne svag, tvärtom. Alternativt så är hon aningslös och omedveten om sin effekt och fattar inte hur de påverkas av henne. Som sportig "pojkflicka" har hon nog alltid haft lättare att få kontakt med killar och ha dem som kompisar men, som tidigare nämnts i tråden, så är det lätt att så fort en tjej är trevlig och omtänksam mot en kille så tar han det som intresse, vilket inte alls behöver vara fallet.

Sen är det ju inte mycket till alfahanar att tala om heller... och de verkar definitivt bli mer beta i hennes närhet på grund av hennes styrka, energi, karisma.
Det är ju även detta som övriga tjejer inkl bitch Chris har så svårt att tåla och vad de hela tiden har stört sig på. Plus att Amanda är stark i tävlingarna vilket de heller inte kan med.
Det är bullshit att hon inte skulle veta vilken effekt hon har på killarna, det där tror du inte ens själv (som tjej) antigen så har du gjort det där själv eller sett tjejkompisar göra det.
Hon vet precis vad hon håller på med och vilken effekt hon har. Gubben Erik har inte känt sig så levande på många år och det ser hon definitivt.
Senast redigerad av ToboTobbe 2023-04-25 kl. 00:08.
2023-04-25, 00:06
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Enligt Marcus och avsnittet idag så sa han något om att de (alla alltså) har varit där i 8 veckor på Robinson och det var väl typ Dag 4 i Robinson som dåvarande Lagkaptenen skickade iväg henne för att "hon ansågs vara den svagaste länken i laget" då hon hade varit sjuk något dygn. I det andra laget valdes Zeki ut på samma premisser.

Åh fan! Just det, ja!

Tack för svar 👍 De verkar ha varit i Gränslandshelvetet i evigheter ju.
2023-04-25, 00:13
Medlem
Citat:
Är nog på sin plats även för dig att kolla vem du citerar. Vem som skrivit vad.

Tokigt blev det.
Nej jag ville svara på det Lostworld skrev om att Amanda är en pojkflicka som inte förstår vilken effekt hon har på killarna.

Eller vad är det som blev tokigt? Är det nått jag missar?
2023-04-25, 00:14
Medlem
Xedomes avatar
Är det någon som vet något mer om ödesveckan? 🤔

Har svårt att tro, att produktionen kommer köra lagen i botten och sedan skicka ut folk på löpande band.

Låter mer som Arga Snickarn
2023-04-25, 00:15
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Nej jag ville svara på det Lostworld skrev om att Amanda är en pojkflicka som inte förstår vilken effekt hon har på killarna.

Eller vad är det som blev tokigt? Är det nått jag missar?

Oj, my bad.
Såg fel.Redigerade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in