Citat:
Ursprungligen postat av
linakova
Den här historien blir på något vis bara mer och mer bisarr, till och med även efter domen.
Så T, som var så pass rädd för J att hon självskurit sig pga henne, går alltså frivilligt med hem till J. Och A, som vet om den här självskadehistoriken och vet att T är hos J, han väntar då inte tills T kommer hem på natten utan går och lägger sig?
Hade jag haft en flickvän med självskadebeteende och jag visste om att hon var hos den personen hon är allra mest rädd för, då hade jag ju som minst väntat tills hon kom hem igen, eller förmodligen så hade jag rentav åkt och hämtat henne.
Lider med alla anhöriga. Men på något bisarrt vis så känns det verkligen som att exakt alla variabler som kunde gå fel i den här historien gjorde just det.
Ja, så kan man tänka. Också...
Samtidigt berättar A*lbin om sin farhågor, och att han avrådde Tove att gå dit.
Det är lätt att i efterhand säga vad ma borde ha gjort, och A*lbin sa att Tove var bestämd över att hon skulle gå dit. Han tyckte inte det var bra när de hade druckit.
Det finns en inspelning som Maja gjorde på ett rådjur, ungefär samtidigt i tid som samtalet. De överensstämmer med hans berättelse, att stämningen verkade god. Man kan höra glada röster.
Samtidigt kan man kanske undra hur det kom sig att han vakande så tidigt? Var det hundarna som han var hundvkt åt som väckte honom, var det att det var tomt bredvid honom i sängen? Eller var det en underliggande oro över att hon ändå stått på sig, men han hade dålig feeling runt det?
Och nu vet vi mer, efter FUP, och vi är alla färgade av det. A*lbin visste inte om allt vi nu vet. Inte Tove heller.
Johanna sa väl i något förhör att Tove ville förlja med hem "bara de inte misshandlade henne", om jag inte minns fel?? Låter ju märkligt att ens tänka de tankarna.
Men vem skulle tro på att hon skulle bli mördad?