Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Vilken litteratur har du gått igenom för att kunna göra det påståendet?
Eller är ditt argument - "Jag coli som inte har läst någon nämvärd litteratur i ärendet känner inte till att det skulle finnas något i litteraturen jag inte har läst".
Starkt argument, tycker du?
Nope, något sådant konstaterande finns inte i obduktionen och vad som orsakade ljuden som lät som sparkar vet vi inte. Återigen hittar du bara på en massa saker.

Just det, för det vet ju du eftersom du har gått igenom samtliga strypmord som någonsin inträffat i hela världen.
Som sagt, sluta ljug!
Tulipanaros, stavas det

Varför skulle det inte kunna finnas en i Vetlanda? Det är precis lika sannolikt som att hon skulle kunna finnas på vilken annan ort som helst.
Men nu behöver det ju inte alls vara en omöjlig kombination, och allra minst en eftersträvansvärd sådan. Att till och med en psykopat som Johanna klarar av att strypmörda en berusad och av våld mot huvudet medvetandesänkt mycket mindre tjej är verkligen ingenting anmärkningsvärt.
Det mest sannolika är väl att den som ljugit mest och längst och som fortfarande ljuger, är den som fortfarande ljuger, eller hur!? Nämligen Johanna.
Jag tror att du helt enkelt - av några oklara underliggande skäl - har snöat in och låst dig på att blunda för och argumentera mot alla fakta som inte talar för din tes att MH är helt oskyldig.
Ju bättre någon argumenterar mot dig - desto otrevligare blir du och går på med personangrepp.
MH är inte oskyldig. Enligt rätten är hon skyldig till mord och grovt gravfridsbrott. Hon har deltagit vid ett strypmord och gömt kroppen efteråt.
Alla fakta och fynd faller på plats och bildar en sammanhängande bild om MH - precis som JJ vittnar om - höll i under mordet.
Då får stegräknar registreringar, brist på motvärnsskador och DNA, märklig djupsömn i förbjuden säng- trots att grannarna springer upp, märklig ensamvistelse i liten lägenhet med död kropp, märkligt deltagande i att förflytta, dumpa och gömma kroppen efteråt - sin förklaring.
Precis som lögnerna i häktesförhören.
Man kan, som du försöka snida om varje pusselbit för att den ska passa in i pusslet, men det blir inte ett fullständigt komplett färdigt pussel till slut - för bitarna passar inte ihop.
Allting går dock ihop om man konstaterar att MH höll i under JJs strypgrepp. Precis som TR-domstolen också kom fram till.