2023-04-24, 20:36
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Johanna är fem viktklasser större och starkare än Tove, och Tove var berusad och medvetandesänkt efter slag mot huvudet.

Ingenting av ovan kan du bevisa.
Du bara slänger ur dig saker.
Alltså, nivån.
Skärpning.
Citera
2023-04-24, 20:36
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Detta är inte "vad jag anser", utan vad lagen säger...
Lagar handlar om tolkning, din egen, en domstol eller någon annans, men du anser att det handlar om dig och din tolkning?
Senast redigerad av johkv637 2023-04-24 kl. 21:02.
Citera
2023-04-24, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Ett mycket trovärdigt vittne!😂😂😂
Så praktiskt att en mördare kan vara sitt eget vittne till sitt eget mord.
- Jag ströp henne ”bara lite grann”.
- Ja om hon säger det så, vi har ju inga andra vittnen. Noterat.

Nu går jag och lägger mig! Godnatt!❤️
Är det så TR har resonerat? Har de godtagit den delen av Johannas historia?

Synd att fylla tråden med halmgubbar och trams.
Citera
2023-04-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Motsäger du inte det du precis sa? Du sa ju att du trodde att Tove hade blivit mördad även om Johanna varit ensam i lägenheten med henne.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Ja det tror jag, men hon hade garanterat fått problem med att forsla bort kroppen.
Citera
2023-04-24, 20:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Halmgubbe av dig. Samma vittne har ju berättat en hel saker som är styrkta av oberoende vittnen, av mobilregistreringar och av rättsläkare, eller hur? Du ”glömde” nämna det.
Före eller efter konfrontation?
Citera
2023-04-24, 20:41
Medlem
Citat:
Är det så TR har resonerat? Har de godtagit den delen av Johannas historia?

Synd att fylla tråden med halmgubbar och trams.

De har valt att tro på att Johanna säger att Maja var med och höll i armarna. Det är det Majas advokat ifrågasatte, och borde ha ifrågasatt ännu mer. Hoppas nästa advokat gör det.
Citera
2023-04-24, 20:42
Avslutad
Citat:
Ja det tror jag, men hon hade garanterat fått problem med att forsla bort kroppen.
Och du tror inte att det faktum att Maja var där och deltog kan ha haft en betydelse
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Bara marginellt större än Tove . Jämför axelbredden på dom båda och jämför armarna så ser man att Tove ser mer tränad och starkare ut. Och jag säger det ännu en gång J var rädd för Tove men nu hade hon ju hjälp av MH då fick Tove såklart problem.

https://imgur.com/z25uGwe

Johanna var tjugo cm längre än Tove.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Den här historien blir på något vis bara mer och mer bisarr, till och med även efter domen.

Så T, som var så pass rädd för J att hon självskurit sig pga henne, går alltså frivilligt med hem till J. Och A, som vet om den här självskadehistoriken och vet att T är hos J, han väntar då inte tills T kommer hem på natten utan går och lägger sig?

Hade jag haft en flickvän med självskadebeteende och jag visste om att hon var hos den personen hon är allra mest rädd för, då hade jag ju som minst väntat tills hon kom hem igen, eller förmodligen så hade jag rentav åkt och hämtat henne.

Lider med alla anhöriga. Men på något bisarrt vis så känns det verkligen som att exakt alla variabler som kunde gå fel i den här historien gjorde just det.

Ja, så kan man tänka. Också...

Samtidigt berättar A*lbin om sin farhågor, och att han avrådde Tove att gå dit.
Det är lätt att i efterhand säga vad ma borde ha gjort, och A*lbin sa att Tove var bestämd över att hon skulle gå dit. Han tyckte inte det var bra när de hade druckit.

Det finns en inspelning som Maja gjorde på ett rådjur, ungefär samtidigt i tid som samtalet. De överensstämmer med hans berättelse, att stämningen verkade god. Man kan höra glada röster.

Samtidigt kan man kanske undra hur det kom sig att han vakande så tidigt? Var det hundarna som han var hundvkt åt som väckte honom, var det att det var tomt bredvid honom i sängen? Eller var det en underliggande oro över att hon ändå stått på sig, men han hade dålig feeling runt det?

Och nu vet vi mer, efter FUP, och vi är alla färgade av det. A*lbin visste inte om allt vi nu vet. Inte Tove heller.

Johanna sa väl i något förhör att Tove ville förlja med hem "bara de inte misshandlade henne", om jag inte minns fel?? Låter ju märkligt att ens tänka de tankarna.

Men vem skulle tro på att hon skulle bli mördad?
Citera
2023-04-24, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Före eller efter konfrontation?
Hon har - precis som Maja - hållit tyst länge. Polisen har i olika förhör konfronterat bägge med viss info. Inte allt, ur bevissynpunkt.

Men du som tycker att Johanna inte är trovärdig, du måste ju tvivla på hela hennes historia? Det var kanske Maja som fällde? Maja som ströp?

Eller ägnar du dig åt cherrypicking och bestämmer dig för att tro på de delar i Johannas historia som stämmer in med det du vill tro, och förkastar det som inte passar?
Citera
2023-04-24, 20:45
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Johanna var tjugo cm längre än Tove.

Ja men det har vi redan konstaterat att bara för att man är lång behöver man inte vara stark . Tove var starkare punkt slut
Citera
2023-04-24, 20:47
Avslutad
Citat:
De har valt att tro på att Johanna säger att Maja var med och höll i armarna. Det är det Majas advokat ifrågasatte, och borde ha ifrågasatt ännu mer. Hoppas nästa advokat gör det.
De har valt att tro på att Johanna fällde Tove. Varför gör de det?

De har valt att tro på att det var Johanna som tog struptag. Varför gör de det?

Varför tror du på vissa bitar i hennes historia och inte på andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in