2023-04-24, 20:00
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag håller som sagt spontant med, men undrar om det gäller även för personer som kan noll om grappling? Det blir för mig lite "är ju bara för Tove att göra så här" bara för att inse att Tove inte vet vad "så här" är. Jag lutar alltså åt att det stämmer men är inte helt säker.

Men JJ var väl knappast heller expert på "bästa möjliga sätt att strypa någon"?
Citera
2023-04-24, 20:01
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Javisst, men här gällde det om M har dolt saker för sina föräldrar under uppväxtåren.
Tack för påpekandet.
Citera
2023-04-24, 20:01
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
En motståndare som är fem viktklasser lättare, som är berusad och som är medvetandesänkt efter våld mot huvudet, menar du?

Nej, några sådana MMA-matcher förekommer inte. Gissa varför ... ... ...

Tove var chanslös. Inte konstigt alls att Johanna inte hade en skråma.

Nu får du ta fram dina bevis för att Tove var berusad... Och att hon var medvetandesänkt...

Och 5 viktklasser... som sagt Fedor Emelianenko mot Hong Man Choi är en större skillnad mellan JLJ och Tove... hong man Choi 217cm 160kg mot Fedor på 183cm och 105kg...
Citera
2023-04-24, 20:02
Medlem
ziracorns avatar
Återigen;

HAR POLISEN kollat GRANNENS MOBIL?

Ja, grannen som hörde den höga dunsen/var uppe och plingade på/skjutsade Johanna till donken och tillbaka

DÄR borde det ju finnas EXAKTA tidsangivelser!!!!!!!!!!!!

Om han nu har en stegräknare installerad
Citera
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du vet alltså inte hur mycket någon av dem vägde eller hur lång någon av dem var, men påstår ändå att de var jämnstarka!?

Visste du då inte heller att Tove var berusad och att Johanna var nykter och att Tove hade fått ett slag mot huvudet som sannolikt sänkt hennes medvetandenivå och att Johanna inte hade några skador? Men ändå påstår du att de var jämnstarka?

Snacka om att du bara häver ur dig saker. Det går inte så bra för dig.

Okej.
Ingen av oss vet hur mycket dom vägde vid aktuellt tillfälle. Det har jag sagt, men du verkar ha svårt att förstå det. Du vet inte hur mycket dom vägde då.

Då får man gå efter logiken. Vi vet inte hur starka dom var. Vi vet inte hur mycket dom vägde då.

Du får gärna fortsätta din diskussion, men får göra det ensam.
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Bra poäng där. Små ord kan avslöja en hel del.

Samtidigt säger Johanna att när de kom hem efter att de dumpat Tove så lägger sig Maja i Johannas säng. Johanna säger då att hon blev irriterad för hon är känslig för när andra ligger i sängen och nu gillade hon det ännu mindre när hon la sig med ytterkläderna på.

Minns inte om det var rättegången eller FUP. Så där har vi två versioner.
Citera
2023-04-24, 20:05
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag håller som sagt spontant med, men undrar om det gäller även för personer som kan noll om grappling? Det blir för mig lite "är ju bara för Tove att göra så här" bara för att inse att Tove inte vet vad "så här" är. Jag lutar alltså åt att det stämmer men är inte helt säker.

Kan väl säga så här att när jag och min kusin brottades jag var kanske 10 och han 15... jag hade aldrig hållit på med kampsport han var SM tvåa i grekisk romersk brottning... han kunde inte hålla kontrollera mig på ett sådant sätt att jag inte skulle ha kunnat rivit honom eller slagit honom.

Sen hade han spöar skiten o kunnat döda mig hur lätt som helst absolut!!! Men inte utan skador.
Citera
2023-04-24, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tydligen något som funnit tidigare, men innan händelsen när Maja, A*lexandra och Johanna kom ovh bankade på dörren, hade det enligt Toves själv inte varit på ett tag. Det verkade vara särskilt om hon drack för mycket, då kunde hon spåra ur, eller som här, när hon blev räd för Johanna, så skar hon sig för att minska ångesten.

Det verkar ju som att man tex A*lbin) inte trodde att Tove hade gjort något när hon försvann. A*lbin visste ju om bråket på kvällen innan. Och sedan när polisen hörde Johanna och jämförde grannens berättelse om cykeln, då blev det ju tydligt att något inte stämde.

Grannen berättade ju hur cyklen stod utanför och att när de återvände så påpekade han för Johanna om påsen i korgen, medan Johanna sa att cykeln var borta när de återvände och att hon tagit påsen med sig i bilen.

Toves mamma hoppades ju ända in i det sista att Tove ändå hade bivit intagen på psyket och några vänner tänkte nog att Tove kunde ha gjort något mot sig själv.

Men det stod klart ganska snabbt att hisorien inte gick ihop, och cykeln som hittades sedan vid Gränsgatan dit Tove sakande koppling va väl ytterligare en faktor i sammanhangett. Toves pappa hade ju knackat dörr i huset där.

Den här historien blir på något vis bara mer och mer bisarr, till och med även efter domen.

Så T, som var så pass rädd för J att hon självskurit sig pga henne, går alltså frivilligt med hem till J. Och A, som vet om den här självskadehistoriken och vet att T är hos J, han väntar då inte tills T kommer hem på natten utan går och lägger sig?

Hade jag haft en flickvän med självskadebeteende och jag visste om att hon var hos den personen hon är allra mest rädd för, då hade jag ju som minst väntat tills hon kom hem igen, eller förmodligen så hade jag rentav åkt och hämtat henne.

Lider med alla anhöriga. Men på något bisarrt vis så känns det verkligen som att exakt alla variabler som kunde gå fel i den här historien gjorde just det.
Citera
2023-04-24, 20:06
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Återigen;

HAR POLISEN kollat GRANNENS MOBIL?

Ja, grannen som hörde den höga dunsen/var uppe och plingade på/skjutsade Johanna till donken och tillbaka

DÄR borde det ju finnas EXAKTA tidsangivelser!!!!!!!!!!!!

Om han nu har en stegräknare installerad
Det borde man definitivt ha kontrollerat. Beroende på vilken typ av mobil han har förstås, kanske enkel modell?
Citera
2023-04-24, 20:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Men JJ var väl knappast heller expert på "bästa möjliga sätt att strypa någon"?

Sant. Men större än Tove. Fast förmodligen övertänker jag bara fasthållningsproblemet. Under dryga 5 år av BJJ har jag iaf inte upplevt eller utfört motsvarande fasthållning.
Citera
2023-04-24, 20:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Kan väl säga så här att när jag och min kusin brottades jag var kanske 10 och han 15... jag hade aldrig hållit på med kampsport han var SM tvåa i grekisk romersk brottning... han kunde inte hålla kontrollera mig på ett sådant sätt att jag inte skulle ha kunnat rivit honom eller slagit honom.

Sen hade han spöar skiten o kunnat döda mig hur lätt som helst absolut!!! Men inte utan skador.
Mmm, jag trog jag övertänker problemet. Det borde faktiskt inte vara möjligt för Johanna att kontrollera Tove på så sätt under ett antal minuter.
Citera
2023-04-24, 20:11
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Okej.
Ingen av oss vet hur mycket dom vägde vid aktuellt tillfälle. Det har jag sagt, men du verkar ha svårt att förstå det. Du vet inte hur mycket dom vägde då.

Då får man gå efter logiken. Vi vet inte hur starka dom var. Vi vet inte hur mycket dom vägde då.

Du får gärna fortsätta din diskussion, men får göra det ensam.

Du vet ingenting, och påstår därför att de är jämnstarka.
Du vet ingenting, och tror därför att ingen annan vet nåt heller.
Du vet ingenting, och vill därför inte vara med och diskutera längre.

Det sista kan jag köpa.

Jag har kommenterat längder och vikter tidigare och var jag hittat den information jag utgår ifrån. Du får läsa mina inlägg.

Johanna är fem viktklasser större och starkare än Tove, och Tove var berusad och medvetandesänkt efter slag mot huvudet. Tove hade inte en chans emot Johanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in