Citat:
Ursprungligen postat av
MrConwell
Tyvarr ar det nog sa att om min gissning ar ratt sa ar det totalt omojligt att knacka utan teknisk bevisning eller att nagon av garningsmannen borjar glappa med kaften. Kan mycket val vara sa att Leif GW gatt denna vag, studerat alla "kors-alibin" och helt enkelt tittat pa om det fanns mojlighet/tid, kunskap och infrastruktur nog for att kunna vara mojliga garningsman baserat pa alla kanda parametrar som kan infogas. Och hittat tva som passar in. Det kan vara darfor han ar sa saker pa att det ar tva. Bagge maste ljuga och hitta pa en historia som korrelerar tidslinjen fran deras sista bekraftade iakttagelser av andra tills att den kritiska tidpunkten ar passerad. Det finns en kand punkt A som kan bekraftas, sedan ett kors-alibi som stracker sig till en saker punkt B som ocksa kan bekraftas.
Tillaggas skall naturligtvis att detta ar enbart mina egna gissningar och jag har inga som helst uppgifter eller bevis for nagot av detta. For ordningens skull. Ta detta med sa stor nypa salt som onskas.
Ja enkelt säger du. Jag det e klart att det kan vara enkelt om man kan bestämma helt själv hur händelseförloppet skall se ut, utan hänsyn till vittnen eller något alls...Man skall inte krångla till det som GW säger...så jävla hjärndött.
GW säger en bil var ju med från början, ja det stämmer. GW logik: då måste Helena ha fått skjuts från torgets närhet till skogsstigen början på Ekuddenvägen Och Helena var en skötsam tjej och skulle bara åkt med någon som hon känt väl och litat på. Ja, det stämmer.
Alltså gärningsmännen måste då letas bland Helenas prydliga svensson - vänkrets... Ni fattar vad detta betyder ? Vi har alltså då i och med denna
begränsning blivit förpassade att
endast leta i just denna vänkrets av skötsamma svenssons. Svenssons som skall vara fullständigt förråade denna natt och sedan agera fullständigt iskallt med upphämtning av kroppen samt omerta i alla år. Skita i hur familj och vänner mår och "fortsätta sina liv"... Bara tanken på detta är så dum och då har vi inte ens påbörjat den omfattade strykningen av vittnesuppgifter som måste göras för att denna verklighetsfrånvända ide´ skall funka.
Vilka personer då skall man få tag i här då ? Man har satt sig i klistret här och detta kommer ALDRIG att lösas om man tänker så här urbota dumt - det blir en återvändsgränd och förblir det. GW argumenterar för denna ide´ i och med att folk i vänkretsen/bekantskapskretsen hördes sent att "då har de haft möjlighet att prata ihop sig"...Ett mycket tunt om ens
argument för detta. D vs en sorts försök till ursäkt för att ifrågasätta deras alibi-
ingenting annat.
GW får tips av en kollega från Göteborg som arbetat med fallet och slår till med bröderna Brunnhag*n som han tror än idag stenhårt på.
Fullkomligt absurt och detta grundar han inte på att dessa bröders karaktär som det bara har sagts gott om utan just vad du pratar om deras "infrastruktur"... ThBr hade en vit Toyota av standardmodell, hade en parkering på innergården innanför deras mors DUKA-butik på Kungsgatan och att
beskrivningen av färdvägen ut från stan till ditt "man bor" en bit utanför och norr om Mariestad stämmer mycket väl in på sommarstugan vid Sundsören där deras båt också fanns. "Norr om Mariestad" är ju en mycket viktig pusselbit som han ej säger i boken men i en TV4-intervju som finns på YouTube och detta gör ju att allt väster om stan utesluts och då blir det endast biten emellan Mariestad och upp till färjeläget vid Sundsören som gäller.
Om man slutar upp någon gång att tramsa och inser att Helena inte för helvete fick skjuts från torgets närhet utan gick med KM upp till skogsstigen som jag sagt
och som vittnena indikerar
och som Skövdepolisen har använt sig av så blir ju
urvalet av möjliga GM givetvis oändligt mycket större automatiskt och
VÅLDSAMMA sådana som
KRÄVS för detta brott. Hallå, hallå någon gång då...Bara detta sista stycke förklarar logiken i allt detta.