Citat:
Ursprungligen postat av
VictoriaWestling
Det vore bra om vi slutade mata trollen i denna tråd.
Ja, det finns teorier i denna tråd som är rena luftslott. Vissa känner igen ett luftslott när de ser det, andra faller för luftslottens vackra tinnar och torn.
För egen del har jag insett att "caset" mot BW och MiKj bygger på falska rykten och grundlösa antaganden. Jag tänker inte mata trollen som förfäktar denna teori.
Jag tycker vi fokuserar på PeKr och PU eftersom det tydligen är ett mycket känsligt ämne för vissa.
Vad menade PussyRiot med att föraren av bilen är den som planterat i tråden att PU hade rivsår? Jag ser i tråden att rivsår kommer in i tråden 2012-05-07, sex dagar efter PeKr registrerat sig.
Notera att användaren Lockerud är avstängd permanent, vet inte om man får resonera i tråden om varför...
Det är Lajlaj som först föreslår att man kan skada sig om man trillar i en buske: 2012-05-07, 22:03 #5541. Användaren Lockerud hakar direkt på om sina erfarenheter om att trilla i buskage. 2012-05-07, 22:16 #5542. Först därefter insinuerar PeKr att PU har ett "rivmärke". 2012-05-07, 22:40 #5547. Lockerud specar rivmärken till arm och bröst. 2012-05-07, 23:00 #5555. Lockerud fyller på "Hade du inte ett k[g]anska illa klösmärke på vänster underarm och ett riv sår på bröstet?" 2012-05-08, 11:34 #5598. 2012-05-08, 11:55 fyller PeKr in att PU hade "...klösmärken. Bl.a. ett på läppen". 2012-05-08, 11:55 #5600.
Någon tar upp var märkena fanns. PeKr svarar då:
2012-05-08, 00:53 hade PeKr inte talat med sin dåvarande sambo om detta. #5583 2012-05-08, 11:55 har han talat med exsambon och det är från henne som rivmärket på munnen kommer, men det är alltså efter det att Lockerud inte nämnt det uppenbara rivmärket på munnen men andra som inte syns lika lätt.
Man måste då ställa sig frågan hur det kommer sig att Lockerud minns klösmärken som finns under kläderna men inte klösmärket på läppen, som senare blivit en sprucken läpp.
Ser man på vad PeKr själv säger så minns han inget rivmärke. Det börjar spekuleras den 7 maj om inte PU borde ha rivmärket om han trillat i en häck. Sedan kommer två oberoende användare fram med två olika förslag som inte går riktigt bra ihop. PU har helt enkelt olika rivmärken hos olika personer.
Jag tror därför att PussyRiot (var det väl som tog upp det) menar att det är användaren Lockerud som tagit upp frågan, kanske då först i PM till PeKr och sedan i tråden. På den tiden verkar det ha gått att PM:a direkt, att döma av ett annat inlägg.
Jag tror därför att berättelsen om PU:s rivmärken inte är korrekt. Den är planterad och SuEk har dragit sig till minnes något sår PU haft på munnen någon gång...
Nej, om PU verkligen hade alla dessa klösmärken så borde tre oberoende personer ha reagerat på detta när nyheten om Helenas försvinnande: PeKr, SuEk och personen bakom användarnamnet Lockerud.
Muscaria var aktiv i tråden denna tid så det kan tänkas att det är från Lockerud som denna uppgift kommit. På samma sätt bör väl Prinzezzan se om hon har någon källa till påståendet om "den andre" som sett PU med klösmärken.
Det kanske bara finns en enda källa: permanent avstängde Lockerud.
Noteras kan även att PUs Camry nämns tidigt och att PeKr inte på något sätt placerar PU ihop med någon som har en mindre vit bil.
Angående det jag fetmarkerat.
Jag har sökt - men ännu inte hittat - uppgiften om någon i PU:s trapphus som ska ha sett honom med rivsår. Jag letar vidare.
Däremot har jag precis hittat en uppgift från en källa, som inte är Lockerud (i alla fall inte det nicket), som också tar upp detta.
Ur PM (har kopierat texten, så stavning m.m. är inte mina):
"Men jag har fått omtalat för mig att PU var ganska sargad natten då helena försvann, så JA PK:s uttalande är verifierat från andra dåtida grannar."
Jag kan inte svara för om uppgiften kommer från samma person.