2023-04-24, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hälsoappen i mobilen är vi mycket väl medvetna om. Den är väl omskriven och grundläggande för bevisningen kring Majas eventuella deltagande. Dock ett mycket vagt bevis.

Men "pulsklockan" är ett rent påhitt.

Ok förstår!
Citera
2023-04-24, 00:42
Avslutad
Bra länk med fup?
Citera
2023-04-24, 00:47
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag lyssnade en del på Clea i det fallet
Hon var lika obegåvat skämmig i det fallet

Nu tycker jag personligen att Lamber är en slemmig typ så om han var skyldig eller inte har jag ingen åsikt om
Men om han nu skulle varit skyldig så är det synd om kvinnan som hade Clea som försvare
Om man nämner Lambert* och T.Qvic* i samma menig så räcker det gott och väl.

Har du sett det här förut?

"Försvarsadvokat Clea Sangborn har troligen fått ett utlåtande av en rättsläkare som styrker hennes tes att 21-åriga Tove i Vetlanda inte blev strypt till döds. Det menar brottmålsadvokaten Tove Rhudin Nichols, som intervjuas i P1 Morgon.

– Som försvarare utgår jag ifrån att hon redan konsulterat en rättsläkare som till viss del kommit till en annan slutsats, för man gör det inte på vinst eller förlust."

https://omni.se/advokat-tror-att-rattslakare-gjort-annan-bedomning/a/VPezK4

Det kanske var därför GW sa som han gjorde imorse...
Citera
2023-04-24, 00:51
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
GW är en senil gubbe som nått sina sista år i livet, lite hash i pipan och media-kåt.

Sluta kopiera av vad han säger angående Maja. Skaffa era egna slutsatser baserat på de paralleller ni drar. Ni som kopierar allt vad andra säger har tydligen noll IQ där uppe, moderna slavar är vad ni är. Lätt påverkade och hjärntvättade människor.

98% av svenska folket = moderna slavar och kopieringsmaskin 💩
Citera
2023-04-24, 00:56
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper

"Försvarsadvokat Clea Sangborn har troligen fått ett utlåtande av en rättsläkare som styrker hennes tes att 21-åriga Tove i Vetlanda inte blev strypt till döds. Det menar brottmålsadvokaten Tove Rhudin Nichols, som intervjuas i P1 Morgon.

– Som försvarare utgår jag ifrån att hon redan konsulterat en rättsläkare som till viss del kommit till en annan slutsats, för man gör det inte på vinst eller förlust."

Ska bli intressant att se vad det är för tomte hon har hittat... som ska ljuga sig blå i nyllet för att fria en mördare.
Citera
2023-04-24, 00:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
🤣😆 Du är ju bara för mycket, vet du något om Juridik i huvudtaget?

Har du ändrat siffran till 51% nu? Tidigare skrev du 44% och visade på 2 till 3 Domar där hovrätten frikände de tilltalade.

Det var en annan här som var vänlig och delade med sig av statistik, ett förslag är att du läser den.

https://www.svd.se/a/9198539f-e69d-479c-baab-cb4a2555b77e/sa-manga-domar-andrar-hovratten

Jo de tilltalade är Dömda och fått en Dom hur mycket du än försöker få det till att de inte har.

Men lilla vän. Du har noll koll. Och det är också därför du inte har en enda referens till ett enda av alla dina tramsiga påståenden. Den person som nämnde 51% har redan nämnt det själv, och å dina vägnar bett om ursäkt för dina klavertramp. Det är en nivå du aldrig kommer att nå upp till.

Länken du presenterar är intressant, men den är åtta år gammal och det är ganska enkelt att med aktuell statistik visa att den inte längre är aktuell. Du kan som en övning bara ta de fem fall jag redan har länkat i tråden och ställa de emot antal mordåtal och sedan räkna ut vad enbart den statistiken ger i jämförelse med med den tredjedel av de 24% av de 15% som statistiken i artikeln ger, och sedan räkna baklänges hur många mordåtal det genererar bara på mina fem exempel, över ett halvår. Klarar du en sådan tämligen enkel räkneövning? Det tror inte jag. Jag har redan varit vänlig nog att ge dig alla siffror du behöver. Upp till bevis!

Citat:
Uttrycket "vunnit laga kraft" meddelar om en Dom går att överklaga eller inte inget annat.

Inget annat alltså? Så det är vad du tror. Så varför har då kriminalvården inte börjat verkställa tingsrättens dom, tror du?

Du envisas med dina helgalna killgissningar, ser jag. Trist.

Citat:
Drick inte så mycket på kvällarna är mitt vänliga förslag.

Jaha, det är så det är, du sitter och super. Ja, det förvånar inte. Se så, börja räkna nu!
Citera
2023-04-24, 01:01
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceMonkey1
GW är en senil gubbe som nått sina sista år i livet, lite hash i pipan och media-kåt.

Sluta kopiera av vad han säger angående Maja. Skaffa era egna slutsatser baserat på de paralleller ni drar. Ni som kopierar allt vad andra säger har tydligen noll IQ där uppe, moderna slavar är vad ni är. Lätt påverkade och hjärntvättade människor.

Men han har nog koll på att en livstidsdom i fängelse inte kan skärpas, oavsett vad du vill och tycker!

Vad ska man isåfall kalla dig, för du försöker väl inte provocera i vanlig ordning?

Grattis till att du klarade av att skriva ett helt inlägg utan nämna Nejjger och dessutom inte skriva något om hudfärg...

Du borde få en Nogger i pris (Alltså glassen)
Senast redigerad av Romper 2023-04-24 kl. 01:17. Anledning: .
Citera
2023-04-24, 01:06
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Det kommer att vara ett mycket vagt uttalande och det kommer att pulvriseras i hovrätten. Därom är jag övertygad.

Vad ska den rättsläkaren säga? Att Tove kan ha kvävts av spyor som fastnat i stupens övre del men aldrig dragits ned i lungorna till följd av att Tove redan slutat andas, men att hon kanske hade börjat andas igen om spyorna inte var där.

Eller skall rättsläkaren påstå att den analys som är gjord är fel, och att han vet bättre utan att ha gjort någon egen analys, och att Tove därför hade maginnehåll i lungorna.

Det mest troliga alternativet är kanske att den nya rättsläkaren kommer påstå att de analyser som gjorts inte är tillräckliga för att påstå att det inte fanns maginnehåll i lungorna. Vem skall rätten tro på då? Tja, det är väl rätt uppenbart. Om inte den nya rättsläkaren kan lägge fram ovedersägliga bevis för sina påståenden, så lär den rättsmedicinska utredning som är gjord stå sig.

Att domstolen skulle sänka straffet för Johanna för att någon annan rättsläkare kan kasta tvivel över den gjorde utredningen finns inte på kartan. Det är ett väldigt konstigt uttalande. Kastas skugga över hur Tove dog, så frias i så fall Johanna för mord. Eftersom det då råder tvivel kring om Johanna faktiskt mördade Tove.

Möjligen får Johanna sänkt straff av andra skäl. Det är inget ovanligt att hovrätten helt enkelt för en annan bedömning av straffvärdet än vad tingsrätten gjorde, utan att något annat för den skulle behöver ändras. Precis på samma vis som det är tänkbart att hovrätten friar Maja helt enkelt för att de värderar befintlig bevisning annorlunda. Bägge dessa alternativ berördes också i den åtta år gamla artikeln om statistik som nyligen länkats i tråden.
Citera
2023-04-24, 01:15
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det kommer att vara ett mycket vagt uttalande och det kommer att pulvriseras i hovrätten. Därom är jag övertygad.

Vad ska den rättsläkaren säga? Att Tove kan ha kvävts av spyor som fastnat i stupens övre del men aldrig dragits ned i lungorna till följd av att Tove redan slutat andas, men att hon kanske hade börjat andas igen om spyorna inte var där.

Eller skall rättsläkaren påstå att den analys som är gjord är fel, och att han vet bättre utan att ha gjort någon egen analys, och att Tove därför hade maginnehåll i lungorna.

Det mest troliga alternativet är kanske att den nya rättsläkaren kommer påstå att de analyser som gjorts inte är tillräckliga för att påstå att det inte fanns maginnehåll i lungorna. Vem skall rätten tro på då? Tja, det är väl rätt uppenbart. Om inte den nya rättsläkaren kan lägge fram ovedersägliga bevis för sina påståenden, så lär den rättsmedicinska utredning som är gjord stå sig.

Att domstolen skulle sänka straffet för Johanna för att någon annan rättsläkare kan kasta tvivel över den gjorde utredningen finns inte på kartan. Det är ett väldigt konstigt uttalande. Kastas skugga över hur Tove dog, så frias i så fall Johanna för mord. Eftersom det då råder tvivel kring om Johanna faktiskt mördade Tove.

Möjligen får Johanna sänkt straff av andra skäl. Det är inget ovanligt att hovrätten helt enkelt för en annan bedömning av straffvärdet än vad tingsrätten gjorde, utan att något annat för den skulle behöver ändras. Precis på samma vis som det är tänkbart att hovrätten friar Maja helt enkelt för att de värderar befintlig bevisning annorlunda. Bägge dessa alternativ berördes också i den åtta år gamla artikeln om statistik som nyligen länkats i tråden.
Vad som händer i HR återstår att se.

Det jag tycker är väldigt intressant är att Clea tidigare uttryckt att alla Svenska yrkesverksamma RL. är kopplade till rättsmedicin/Polisen och att dom håller varandra om ryggen.

Kan det tänkas att det kommer någon självutnämnd CSI superexpert ifrån Amerika...?
Citera
2023-04-24, 01:32
Medlem
Citat:

Tack för länk
Det ser ut som att det är därför GW uttalat sig så som han gjorde

Då har Clea en rättsläkare som styrker att T avled av kräks i lungor ( om det nu stömmer???)
. Jag förstår inte skillnaden
T avled pga att hon slogs ner och att det togs strypgrepp på henne
Hade tjejerna inte gjort detta så hade T varit vid liv nu
Det är ju mord i vilket fall som helst och borde ge livstid
Citera
2023-04-24, 01:49
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceMonkey1

Bästföredatumet på den gubbens hjärna har gått ut för länge sedan, det lär inte heller vara så långt borta att hela GW hamnar sex fot ner i jorden.
Citera
2023-04-24, 02:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Det var en hälso app installerad i mobilen.
Hur i hela friden kan den ta pulsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in