Citat:
Ursprungligen postat av
PR400
Ska jag vara ärlig så måste jag säga att jag inte förstår riktigt vad du skriver, och är det som jag misstänker vad du menar är du fel ute.
I så fall är det inte som du misstänker.
Citat:
Ursprungligen postat av
PR400
Tingsrätten har dömt MH och JJ och Domen är livstid för mord dvs båda har fått en Dom.
Domen har inte vunnit laga kraft ännu då de med all sannolikhet överklagar Domen.
Tingsrätten har avkunnat en dom. Men den har inte vunnit laga kraft. Det är inte osannolikt att Maja frias från mord i hovrätten och då är hon inte dömd för mord.
Citat:
Ursprungligen postat av
PR400
Hovrätten kan göra en prövning av den fastslagna Domen förkunnat av tingsrätten eller avvisa ärendet.
Det sistnämda gör att Domen i tingsrätten har vunnit laga kraft men tar de upp målet har Domen inte vunnit laga kraft utan prövas igen.
Hovrätten prövar inte tingsrättens dom och de kan absolut inte "avvisa ärendet". Inte heller är tingsrättens dom "fastslagen". Det är bara fel efter fel efter fel i dina påståenden. Det krävs ej heller prövningstillstånd här varför hovrätten inte ens kan avvisa överklagandena genom att neka prövningstillstånd.
Hovrätten prövar det brottmål som överklagats.
Du borde sluta killgissa för dina påståenden är så tokiga att du inte ens kan göra rätt ordval när du med sådan bestämdhet försöker påstå saker som bara är rent påhitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
PR400
Att en Dom från tingsrätten överklagats innebär inte med automatik att Domen från tingsrätten ändras.
Vad du missar är att det inte heller innebär att den med automatik, som du tycks tro, " fastslås".
Men det kan innebära att t.ex. Maja inte döms för mord.
Citat:
Ursprungligen postat av
PR400
Du har tidigare skrivit att 44% av tingsrättens Domar ändras, majoriteten är ändring av påföljden och det är åt båda håll.
Nu ljuger du. Jag har aldrig påstått de ord du försöker lägga i min mun.
Däremot har jag sett att någon annan påstått att siffran är 51%. Du verkar inte ha koll på någonting alls. Läs på lite innan du skriver något mer.