2023-04-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Öh, jaha. Hur fungerar det?

Det var en hälso app installerad i mobilen.
Citera
2023-04-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Det hoppas man verkligen inte, men kan man vara säker? Litar varken på honom eller Clea angående ny rättsläkare osv.
Samma här
Litar inte på de båda
Och hur rättsäkert är det om man får uttala sig i ett fall där man är kompis med den ena försvararen?
Citera
2023-04-24, 00:13
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Det hoppas man verkligen inte, men kan man vara säker? Litar varken på honom eller Clea angående ny rättsläkare osv.

GW bjöd ju in förra utredningsledaren ”Finnen” till sitt jaktställe, och blev svårt störd när det ifrågasattes. Ville väl mjölka info med gåslever å viner…

Så han är nog beredd till vad som helst för att rädda sitt ego, nu när han haft fel i allt.

Så att hyra in en hitman, eeeh, rättsläkare är han säkert beredd att göra, för att försöka rädda fejset.

…”jag brukar ha rätt”…
Citera
2023-04-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammelmorsan
Det är ju trots allt redan TVÅ rättsläkare som ansvarar och skrivit under obduktionsrapporten. En av dem redogjorde väldigt sakligt och professionellt för det hela under rättegången. Bemötte frågorna väldigt bra. Ska deras kompetens då ifrågasättas och inkompetensförklaras? I så fall förstår jag inte hur någon av dem vill hålla på med det de gör framöver!

Håller med till 100% detta behöver inte ifrågasättas rättsläkaren har redogjort in i minsta detalj varför det är ett mord till följd av strypning.
Citera
2023-04-24, 00:16
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Ska jag vara ärlig så måste jag säga att jag inte förstår riktigt vad du skriver, och är det som jag misstänker vad du menar är du fel ute.

I så fall är det inte som du misstänker.

Citat:
Tingsrätten har dömt MH och JJ och Domen är livstid för mord dvs båda har fått en Dom.
Domen har inte vunnit laga kraft ännu då de med all sannolikhet överklagar Domen.

Tingsrätten har avkunnat en dom. Men den har inte vunnit laga kraft. Det är inte osannolikt att Maja frias från mord i hovrätten och då är hon inte dömd för mord.

Citat:
Hovrätten kan göra en prövning av den fastslagna Domen förkunnat av tingsrätten eller avvisa ärendet.

Det sistnämda gör att Domen i tingsrätten har vunnit laga kraft men tar de upp målet har Domen inte vunnit laga kraft utan prövas igen.

Hovrätten prövar inte tingsrättens dom och de kan absolut inte "avvisa ärendet". Inte heller är tingsrättens dom "fastslagen". Det är bara fel efter fel efter fel i dina påståenden. Det krävs ej heller prövningstillstånd här varför hovrätten inte ens kan avvisa överklagandena genom att neka prövningstillstånd.

Hovrätten prövar det brottmål som överklagats.

Du borde sluta killgissa för dina påståenden är så tokiga att du inte ens kan göra rätt ordval när du med sådan bestämdhet försöker påstå saker som bara är rent påhitt.

Citat:
Att en Dom från tingsrätten överklagats innebär inte med automatik att Domen från tingsrätten ändras.

Vad du missar är att det inte heller innebär att den med automatik, som du tycks tro, " fastslås".

Men det kan innebära att t.ex. Maja inte döms för mord.

Citat:
Du har tidigare skrivit att 44% av tingsrättens Domar ändras, majoriteten är ändring av påföljden och det är åt båda håll.

Nu ljuger du. Jag har aldrig påstått de ord du försöker lägga i min mun.
Däremot har jag sett att någon annan påstått att siffran är 51%. Du verkar inte ha koll på någonting alls. Läs på lite innan du skriver något mer.
Citera
2023-04-24, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vem bestämmer vilken rättsläkare är mest trovärdig?.

Frågar du Clea så väljer hon den som håller med henne
Och T anhörigas advokat väljer den första rättsläkarens uttalande

Ja exakt!! och den mest trovärdiga måste väl vara den som gjort själva obduktionen?
Citera
2023-04-24, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Samma här
Litar inte på de båda
Och hur rättsäkert är det om man får uttala sig i ett fall där man är kompis med den ena försvararen?

Nej inte okey!! och väldigt konstigt!!
Citera
2023-04-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammelmorsan
Det är ju trots allt redan TVÅ rättsläkare som ansvarar och skrivit under obduktionsrapporten. En av dem redogjorde väldigt sakligt och professionellt för det hela under rättegången. Bemötte frågorna väldigt bra. Ska deras kompetens då ifrågasättas och inkompetensförklaras? I så fall förstår jag inte hur någon av dem vill hålla på med det de gör framöver!

Jag tycker också att rättsläkaren förklade proffsigt
Det är respektlöst av GW och ha åsikter om deras jobb
Citera
2023-04-24, 00:19
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han tror han är Gud Fader allsmäktig själv. Skulle inte förvåna mig om han pytsar in lite extra till Clea och Svedbergs försvar. Gubben har passerat bäst-före men slåss med näbbar och klor för att vara fortsatt relevant.

Ja lite så... men all jävla slask media som låter idioten komma till tals bör ta sig en funderare... om de skulle tycka de var så roligt om någon pissa på deras släktings minne... G.W har gjort ett gediget jobb att förstöra sin respekt han ånjutit från allmänheten med dessa idiotiska uttalanden.
Citera
2023-04-24, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
I så fall är det inte som du misstänker.

Tingsrätten har avkunnat en dom. Men den har inte vunnit laga kraft. Det är inte osannolikt att Maja frias från mord i hovrätten och då är hon inte dömd för mord.

Hovrätten prövar inte tingsrättens dom och de kan absolut inte "avvisa ärendet". Inte heller är tingsrättens dom "fastslagen". Det är bara fel efter fel efter fel i dina påståenden. Det krävs ej heller prövningstillstånd här varför hovrätten inte ens kan avvisa överklagandena genom att neka prövningstillstånd.

Hovrätten prövar det brottmål som överklagats.

Du borde sluta killgissa för dina påståenden är så tokiga att du inte ens kan göra rätt ordval när du med sådan bestämdhet försöker påstå saker som bara är rent påhitt.

Vad du missar är att det inte heller innebär att den med automatik, som du tycks tro, " fastslås".

Men det kan innebära att t.ex. Maja inte döms för mord.

Nu ljuger du. Jag har aldrig påstått de ord du försöker lägga i min mun.
Däremot har jag sett att någon annan påstått att siffran är 51%. Du verkar inte ha koll på någonting alls. Läs på lite innan du skriver något mer.
Jag gissar att det troligtvis är jag som skrivit siffran 51%
Den siffran fick jag av en advokat
Ber om ursäkt om du får skit för det 🙏
Citera
2023-04-24, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror att de inte ansåg det nödvändigt. Tre in, två ut räcker ganska långt. Och sedan lögner på det.

Förmodligen hade varken Rullman eller rätten något större intresse av huruvida M verkligen var delaktig i badrummet, eftersom de ansåg att hon medverkat i vart fall.
Det är inlägg som dessa som gör att du inte går att ta på allvar för fem öre. Du har ju inte ens läst domen
Citera
2023-04-24, 00:23
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ja exakt!! och den mest trovärdiga måste väl vara den som gjort själva obduktionen?

Det är TVÅ rättsmedicinare som obducerat - tillsammans - och skrivit ut ett gemensamt utlåtande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in