2023-04-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja lite så... men all jävla slask media som låter idioten komma till tals bör ta sig en funderare... om de skulle tycka de var så roligt om någon pissa på deras släktings minne... G.W har gjort ett gediget jobb att förstöra sin respekt han ånjutit från allmänheten med dessa idiotiska uttalanden.
Tyvärr så finns det fortfarande många som tror att GW är mycket proffsig och trovärdig
Citera
2023-04-24, 00:24
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har missat att M hade en pulsklocka. Minns du var du läst det?

Det hade hon inte, det är bara ännu ett påhitt som sprids av trollen.
Citera
2023-04-24, 00:26
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Mycket bra och faktiskt rätt enkel förklaring som de flesta borde kunna förså.
Det man ska ha i åtanke är att detta kan vara läget i Majas skalle oavsett om hon inte varit delaktig i själva mordet eller inte. Trauma stöder i detta fallet vare sig det ena eller andra utan är en förklaringsmodell över hur ett truma kan se ut.
Tack! Precis som du menar är trauma en fullt rimlig och sannolik förklaring till partiell minnesförlust.

Det vilar en sorts likgiltighet eller kalla det avstängdhet, över de första förhören. Inget som därmed bör tolkas som okänslighet.
Så småningom lossnar det rejält och hon beskriver sina känslor på ett trovärdigt och naturligt sätt.
Allt runt J och hennes sjuka idéer som hon har burit inom sig under så lång tid och lagt locket på, forsar nu samtidigt fram - bearbetningen har påbörjats.

En sedan tidigare sänkt kognitiv förmåga och dåligt psykiskt mående förbättrar inte direkt förmågan att minnas de jobbiga bitarna, dessutom under stark press. Men minnen lagras i långtidsminnet och efter många förhör och samtal med "samsittaren" så frigörs så småningom, under medveten ansträngning, allt fler minnesbilder.
-------------
I de första förhören nämner M att tjejerna går till köket för att prata medan hon själv sätter sig i vardagsrummet med sin mobil:

"Maja satte sig i vardagsrummet medan de andra satte sig i köket. Maja tillfrågas varför hon var med hem till Johanna och hon svarar att planen var at hon skulle sova över där. Hon satt och kollade i sin mobil, hon såg inte ut till de andra från sin position och hörde inte vad de talade om."

"Jag var i vardagsrummet, Tove och Johanna var i köket."

En sak slog mig när jag lyssnade på förhör med M, del 2. Här berättar hon att hon håller på lite med sin mobil innan hon somnar i sängen.
Sängen finns i vardagsrummet, endast ett draperi används för att avdela.

Säger hon att hon befann sig i vardagsrummet så kan hon ha menat antingen fåtöljen eller sängen.
Citera
2023-04-24, 00:26
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tyvärr så finns det fortfarande många som tror att GW är mycket proffsig och trovärdig

Tror det blir mindre och mindre nu med tanke på hur uppmärksammat detta fallet har blivit och engagerat så många!!!
Citera
2023-04-24, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Det är TVÅ rättsmedicinare som obducerat - tillsammans - och skrivit ut ett gemensamt utlåtande.

Yes 👍
Citera
2023-04-24, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Ett av dom roligare ögonblicken i Tv4 var när GW satt och hånflinade åt att hans ärkefiende G.Lambert* hade häktats misstänkt för våldtäkt.

Efter att fd. JK. friats i rätten så höll GW för en gång skull brödluckan stängd.

Kvinnan som anklagade Lambert* för våldtäkten, gissa vem det var som hennes advokat?
Jo, Giraffen Clea!
Jag lyssnade en del på Clea i det fallet
Hon var lika obegåvat skämmig i det fallet

Nu tycker jag personligen att Lamber är en slemmig typ så om han var skyldig eller inte har jag ingen åsikt om
Men om han nu skulle varit skyldig så är det synd om kvinnan som hade Clea som försvare
Citera
2023-04-24, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det hade hon inte, det är bara ännu ett påhitt som sprids av trollen.

Ingen pulsklocka utan en hälso app installerad i mobilen.
Citera
2023-04-24, 00:32
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag gissar att det troligtvis är jag som skrivit siffran 51%
Den siffran fick jag av en advokat
Ber om ursäkt om du får skit för det 🙏

De e lugnt, inte ditt fel att andra har noll koll

Jag har redan presenterat fem fall med länkar där tingsrätten dömt för mord och hovrätten friat för mord, och det bara under ett drygt halvår. Det är nästan en morddom i månaden som omkullkastas. Det är verkligen, tyvärr, inget ovanligt.
Citera
2023-04-24, 00:35
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Ingen pulsklocka utan en hälso app installerad i mobilen.

Hälsoappen i mobilen är vi mycket väl medvetna om. Den är väl omskriven och grundläggande för bevisningen kring Majas eventuella deltagande. Dock ett mycket vagt bevis.

Men "pulsklockan" är ett rent påhitt.
Citera
2023-04-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Inte det minsta märkligt, och knappast unikt. Det har gjorts fynd vid obduktionen och dessa finns dokumenterade i protokollet. Fynden i sig är det ingen som ifrågasätter. Men sedan har rättsläkaren blivit ombedd att dra slutsatser utifrån dessa fynd, och det är denna slutsats som Sangborn ifrågasätter. (Den har trots allt tillkommit genom en dialog mellan rättsläkaren och polisen där JJ:s berättelse har varit utgångspunkt.) Det är ganska självklart att Sangborn riktar in sig på just detta, eftersom rättsläkaren i första utlåtandet just kommer till slutsatsen att T troligen kvävts av sina egna spyor, men sedan ändrar sig i det slutgiltiga utlåtandet. Fynden vid obduktionen är ju heller långt ifrån typiska för någon som blivit strypt till döds. Det räcker att det finns utrymme för rimligt tvivel om dödsorsaken för att mord inte kan komma på tal. Jag säger inte att HR kommer att gå på försvarets linje, men skulle vilja påstå att det inte är fullt så orimligt som många verkar tro. Mycket hänger på hur trovärdig den alternativa rättsläkaren är i sitt förhör.

Nu är det ju så att i första utlåtandet så skrev man att fördjupad undersökning behövdes för att fastställa om det var så eller inte. Vilket hade gjorts till det slutliga utlåtandet och den undersökningen visade att det inte var så att hon hade kvävts av spyor. Det finns inget där som kan ifrågasättas.
Citera
2023-04-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
I så fall är det inte som du misstänker.

Tingsrätten har avkunnat en dom. Men den har inte vunnit laga kraft. Det är inte osannolikt att Maja frias från mord i hovrätten och då är hon inte dömd för mord.

Hovrätten prövar inte tingsrättens dom och de kan absolut inte "avvisa ärendet". Inte heller är tingsrättens dom "fastslagen". Det är bara fel efter fel efter fel i dina påståenden. Det krävs ej heller prövningstillstånd här varför hovrätten inte ens kan avvisa överklagandena genom att neka prövningstillstånd.

Hovrätten prövar det brottmål som överklagats.

Du borde sluta killgissa för dina påståenden är så tokiga att du inte ens kan göra rätt ordval när du med sådan bestämdhet försöker påstå saker som bara är rent påhitt.

Vad du missar är att det inte heller innebär att den med automatik, som du tycks tro, " fastslås".

Men det kan innebära att t.ex. Maja inte döms för mord.

Nu ljuger du. Jag har aldrig påstått de ord du försöker lägga i min mun.
Däremot har jag sett att någon annan påstått att siffran är 51%. Du verkar inte ha koll på någonting alls. Läs på lite innan du skriver något mer.

🤣😆 Du är ju bara för mycket, vet du något om Juridik i huvudtaget?

Har du ändrat siffran till 51% nu? Tidigare skrev du 44% och visade på 2 till 3 Domar där hovrätten frikände de tilltalade.

Det var en annan här som var vänlig och delade med sig av statistik, ett förslag är att du läser den.

https://www.svd.se/a/9198539f-e69d-479c-baab-cb4a2555b77e/sa-manga-domar-andrar-hovratten

Jo de tilltalade är Dömda och fått en Dom hur mycket du än försöker få det till att de inte har.

Uttrycket "vunnit laga kraft" meddelar om en Dom går att överklaga eller inte inget annat.

Ta och läs på om hovrätten MÅSTE pröva ett mål eller kan välja att avvisa, går lätt att googla fram 🤓..

Drick inte så mycket på kvällarna är mitt vänliga förslag.
Citera
2023-04-24, 00:40
Medlem
I den preliminära obduktionsrapporten fanns ju kvävning av sina egna kräkningar med som tänkbar dödsorsak. Därefter gick de ju vidare med mikroskopiska specifika undersökningar. De fann då inga tecken på spyor i "andningsvägarna" vilket det skulle funnits om hon kräkts medan hon fortfarande levde och andades. I den slutgiltiga rapporten kunde de därmed utesluta kvävning av egna kräkningar som dödsorsak.
Så minns jag det från obduktionsrsppirten även om det inte är ordagrant återgivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in