2023-04-23, 23:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Och åter igen heeeelt ofattbart att ingen rekonstruktion gjorts av dödsögonblicket i badrummet. Detta är helt obegripligt!😱
Jag tror att de inte ansåg det nödvändigt. Tre in, två ut räcker ganska långt. Och sedan lögner på det.

Förmodligen hade varken Rullman eller rätten något större intresse av huruvida M verkligen var delaktig i badrummet, eftersom de ansåg att hon medverkat i vart fall.
Citera
2023-04-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men det blir ju parodi... man ska alltså anlita en ny person som ska ge ett annat utlåtande än det första i utbyte mot pengar det är ju på riktigt att sänka förtroendet för rättssystemet.

Inte det minsta märkligt, och knappast unikt. Det har gjorts fynd vid obduktionen och dessa finns dokumenterade i protokollet. Fynden i sig är det ingen som ifrågasätter. Men sedan har rättsläkaren blivit ombedd att dra slutsatser utifrån dessa fynd, och det är denna slutsats som Sangborn ifrågasätter. (Den har trots allt tillkommit genom en dialog mellan rättsläkaren och polisen där JJ:s berättelse har varit utgångspunkt.) Det är ganska självklart att Sangborn riktar in sig på just detta, eftersom rättsläkaren i första utlåtandet just kommer till slutsatsen att T troligen kvävts av sina egna spyor, men sedan ändrar sig i det slutgiltiga utlåtandet. Fynden vid obduktionen är ju heller långt ifrån typiska för någon som blivit strypt till döds. Det räcker att det finns utrymme för rimligt tvivel om dödsorsaken för att mord inte kan komma på tal. Jag säger inte att HR kommer att gå på försvarets linje, men skulle vilja påstå att det inte är fullt så orimligt som många verkar tro. Mycket hänger på hur trovärdig den alternativa rättsläkaren är i sitt förhör.
Citera
2023-04-23, 23:56
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Stackar Toves anhöriga att behöva höra GW. s nochalanta uttalande
Han borde förbjudas att yttra sig om fallet

Ja de är faktiskt därför jag blir så förbannad på det sätt han pissar på Toves minne... genom att salig förklara en dömd mördar hora...
Citera
2023-04-23, 23:57
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Vad betyder bf? Toves bf?
Det är nog inte BrakFis.

Kanske BoyFriend?
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
I sin Mobil
Öh, jaha. Hur fungerar det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Ja kanske betala för att rädda sitt ego! Han svamlar och låter inte trovärdig alls.
Ja precis han skulle säkert vara villig att betala för att rädda sitt ego
Frågan är om sånt funkar i Sveriges domstolar?
Citera
2023-04-23, 23:58
Medlem
Citat:
Och åter igen heeeelt ofattbart att ingen rekonstruktion gjorts av dödsögonblicket i badrummet. Detta är helt obegripligt!😱

Ja detta har jag funderat på också varför har det inte gjorts någon rekonstruktion? Skumt.
Citera
2023-04-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Öh, jaha. Hur fungerar det?
Frågar du mig så kan jag tyvärr inte svara
Är alldeles för oteknisk
Men det
finns proffs här som säkert ger dig svar snart
Citera
2023-04-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ja precis han skulle säkert vara villig att betala för att rädda sitt ego
Frågan är om sånt funkar i Sveriges domstolar?

Det hoppas man verkligen inte, men kan man vara säker? Litar varken på honom eller Clea angående ny rättsläkare osv.
Citera
2023-04-24, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Den där pajasen G.W har väl redan tappat ansiktet... Och folk börjar mer och mer avfärda honom som ett vandrande skämt med ölmage.
Han tror han är Gud Fader allsmäktig själv. Skulle inte förvåna mig om han pytsar in lite extra till Clea och Svedbergs försvar. Gubben har passerat bäst-före men slåss med näbbar och klor för att vara fortsatt relevant.
Citera
2023-04-24, 00:08
Medlem
Det är ju trots allt redan TVÅ rättsläkare som ansvarar och skrivit under obduktionsrapporten. En av dem redogjorde väldigt sakligt och professionellt för det hela under rättegången. Bemötte frågorna väldigt bra. Ska deras kompetens då ifrågasättas och inkompetensförklaras? I så fall förstår jag inte hur någon av dem vill hålla på med det de gör framöver!
Citera
2023-04-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Inte det minsta märkligt, och knappast unikt. Det har gjorts fynd vid obduktionen och dessa finns dokumenterade i protokollet. Fynden i sig är det ingen som ifrågasätter. Men sedan har rättsläkaren blivit ombedd att dra slutsatser utifrån dessa fynd, och det är denna slutsats som Sangborn ifrågasätter. (Den har trots allt tillkommit genom en dialog mellan rättsläkaren och polisen där JJ:s berättelse har varit utgångspunkt.) Det är ganska självklart att Sangborn riktar in sig på just detta, eftersom rättsläkaren i första utlåtandet just kommer till slutsatsen att T troligen kvävts av sina egna spyor, men sedan ändrar sig i det slutgiltiga utlåtandet. Fynden vid obduktionen är ju heller långt ifrån typiska för någon som blivit strypt till döds. Det räcker att det finns utrymme för rimligt tvivel om dödsorsaken för att mord inte kan komma på tal. Jag säger inte att HR kommer att gå på försvarets linje, men skulle vilja påstå att det inte är fullt så orimligt som många verkar tro. Mycket hänger på hur trovärdig den alternativa rättsläkaren är i sitt förhör.

Vem bestämmer vilken rättsläkare är mest trovärdig?.

Frågar du Clea så väljer hon den som håller med henne
Och T anhörigas advokat väljer den första rättsläkarens uttalande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in