2023-04-23, 21:50
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Nej det skulle dom inte göra har ni tex sett hur fet Brollan är idag?
Citera
2023-04-23, 21:53
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jo, exemplet med Harrys heroes är ganska bra. Tror väl det laget, 5-10 yngre, bör ha varit bättre än VM94-laget idag. Lägg därtill att Crystal P ladies låg i botten på nivå 2 i engelska damligasystemet vid det tillfället de möttes och rimligen är/var minst 7-8 mål sämre än dagens svenska damlandslag, kanske 10-12 mål till och med. länk: https://en.wikipedia.org/wiki/2018%E2%80%9319_FA_Women%27s_Championship
Dvs min teori om att det skulle bli tvåsiffrigt stämmer väldigt bra. Och VM94-laget kanske skulle spela hyfsat jämnt med ett lag från Elitettan.

Citat:
After losing their first warm-up match against a schoolboy team that Harry Kane and David Beckham used to play for, Redknapp organised for his men to take on Crystal Palace Ladies team, who finished third in the Women’s Championship.

The team had been training for a couple of weeks by this point and produced a much better performance this time around.
https://www.givemesport.com/1464978-team-of-former-england-internationals-take-on-crystal-palace-ladies-for-harrys-heroes/

Rolle Nilsson och Ravelli är gamla nu, äldre än de i Harry's heroes, men i övrigt rör det sig inte om 10 år. Klart att Fowler var ung, men i övrigt är det rätt snarlikt. Sveriges lag är av aningen högre grundklass, jämnare, och, tror jag, aningen bättre tränade än det engelska laget, dessutom mer samspelta.

Det går inte att jämföra som du gör. Herrlag har en edge mot damer vilka som helst i ren klass, och elitdamer vilka som helst har en stor edge i fysiken mot 55-åriga gubbar. Det är där det avgörs, vem som kan utnyttja sin edge bäst. Hur det skulle gå i en match mellan CP och damlandslaget spelar mindre roll, deras edge mot gubbar är ungefär densamma.

Jag tror att cutten ligger någonstans där kring 55-60 år för en gång i tiden riktigt bra spelare som hållit igång någorlunda fysiskt att fortfarande kunna slå riktigt bra damlag.
Citera
2023-04-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Självklart skulle damlandslaget göra tvåsiffrigt på gammelgubbarna. Upplägget fallet på att det är 11-manna och 2x45 minuter. Inte en chans att VM-gubbarna skulle hinna med samt orka en hel match. De skulle säkert kunna leda med något mål efter 20 minuter, men sedan falla ihop som ett korthus. De flesta har inte längre fysiken, även efter lite träning, att klara en 90-minuters match i fotboll, även om 3-4 spelare kanske skulle fixa det. Har förresten svårt att se att de ens skulle kunna ha 11 spelare kvar på planen sista 15-20 minuterna, pga diverse skador.

och P16 bla bla.. osv.. ingen tror väl på allvar att VM94-laget skulle ha skuggan av en chans mot t ex ett P15-lag under 90 minuter. Samma sak där. De skulle inte hinna med och de skulle inte orka. Man kan inte stå och spela fotboll på en 11-mannaplan.
Word!
Citera
2023-04-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushbuck
Tveklöst.

Ta in VM-laget 74 och vi har en match.

Du menar en match för läkarteamet, att hantera alla hjärtstopp?
Citera
2023-04-23, 21:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Liknande grej provades i England 2019 när före detta landslagsspelare gjorde en serie där de spelade lite. De mötte Crystal Palace damlag och trots att de var otränade och medelåldern var kring 50-55 eller nåt sånt så vann de med 1-0 och det var andra matchen bara de spelade så de flesta var fortfarande väldigt dåligt tränade.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Harry%27s_Heroes

Edit: såg nu att det redan nämnts.
Citera
2023-04-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Nej det skulle dom inte göra har ni tex sett hur fet Brollan är idag?

Har du sett Limpar? 👇

Självklart skulle Brolin få en mer undanskymd roll idag (bänknötare), där "Henke" Larsson skulle vara den stora stjärnan..

Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Gubben kan än..

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/dnLKBO/anders-limpar-malskytt-fran-halvplan-i-division-5
Citera
2023-04-23, 22:11
Medlem
Min tanke är att det nog mer eller mindre kvittar hur ett fläskberg som Brolin skulle "prestera"(kan säkerligen fortfarande slå en bra passning på rutin), det räcker med att det är en handfull av gubbarna som är i bra fysisk form. Kollar man på exempelvis Henke så tror jag han skulle ha total lekstuga om han brann för det och gick för fullt, skulle säkert pytsa in 5 mål själv.

Om det dessutom finns ett par backar som hållit igång kroppen så är det i mina ögon klappat och klart.
Senast redigerad av Periodic 2023-04-23 kl. 22:17.
Citera
2023-04-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Min tanke är att det nog mer eller mindre kvittar hur ett fläskberg som Brolin skulle "prestera", det räcker med att det är en handfull av gubbarna som är i bra fysisk form. Kollar man på exempelvis Henke så tror jag han skulle ha total lekstuga om han brann för det och gick för fullt, skulle säkert pytsa in 5 mål själv.

Om det dessutom finns ett par backar som hållit igång kroppen så är det i mina ögon klappat och klart.

11 Brolin skulle givetvis inte ha en chans men personer som han får nog ses som skälet till att frågeställningen ens manar till någon tanke.

Precis!

Sätt en centrallinje med de spelare som är i bäst form, typ Hedman (målvakt), Lucic (mittback), Blomqvist och Limpar (innermittfält) o "Henke" (anfallare), sedan bygg kring det..

Måste ju bara finnas fler som fortfarande är i bra form, vi pratar ändå om elitidrottare på den allra högsta nivån som säkerligen fortfarande mår bra av att träna..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-04-23 kl. 22:26.
Citera
2023-04-23, 22:59
Medlem
Steff83s avatar
Magnus Hedman hade nog kunnat hålla hyfsad klass i målet än.

Kåmark håller igång bra ännu. För att ta någon som ingen nämnt än.
Citera
2023-04-23, 23:12
Medlem
Statsminister2030s avatar
Var väl inte så många år sedan Kenneth Andersson tog guld i friidrotts SM för veteraner. Laget skulle naturligtvis inte ha samma startelva som 94. Vissa är för gamla, andra är för feta. Denna startelvan är troligare.

Mv Hedman

Hb M Nilsson
Mb Jocke Björklund
Mb Teddy Lučić
Vb Pontus Kåmark

Hm Anders Limpar
Mm Schwartz
Mm Håkan Mild
Vm Jesper Blomqvist

Anfall Henrik Larsson
Anfall Kenneth Andersson

Får de bara träna lite och få upp flåset och konditionen så gör de lätt tvåsiffrigt. De är snabbare, starkare, tyngre, bättre på allt.
Citera
2023-04-23, 23:12
Medlem
Intressant ämne!
Skulle dagens damlandslag kunnat ta broms om de spelade vm -94?
Citera
2023-04-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Intressant ämne!
Skulle dagens damlandslag kunnat ta broms om de spelade vm -94?
Nej. De skulle kommit sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in