Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
Jag fattar förstås att dessa spelare inte kommer vara i närheten av någon VM 94-form, men jag ser ändå möjligheter till att de skulle kunna en vinna sådan här match..
För övrigt är det helt omöjligt att döma ut chanserna när man inte ens har koll på vilken form alla "gubbar" är i..
"Du snackar om grundläggande som att alla kan cykla när de väl lärt sig cykla", nej, det finns folk som är "bollbegåvningar", t.ex. Rafael Nadal är grymt bra i både fotboll och golf..
Om man varit på någon inomhusturnering i fotboll, så kan man även se vissa "gubbar" som fortfarande har en magisk känsla och kan styra spelet bakifrån, utan att egentligen behöva springa..
I bordtennis har vi en damspelare i världseliten som fyller 60 år denna sommar, men ändå hävdar sig bra och slåss om medaljer i de stora mästerskapen (OS, VM, EM)...
Hon lever ju på sin rutin, spelförståelse och bollkontroll..
Du jämför äpplen och päron.
Ingen av gubbarna spelar ju ens i någon serie som kan räknas hålla någon som helst nivå om de ens spelar klubbfotboll.
Nämn någon som ens spelar i en division som inte räknas som amatörer.
Vidare så har de inte ens spelat eller tränat med varandra
Rafael Nadal är för det första ung jämfört med dessa gubbar, har dessutom aktiv tennisspelare på absolut elit nivå.
Med andra ord så är han i extremt bra fysiskt form.
Att han är bra på fotboll är inte heller speciellt förvånade då han är spanjor.
Golf går också ihop tennisen så han som sagt är en aktiv elitidrottare i absolut världsklass.
Så jag fattar inte riktigt hur du tänkte nu om jag ska vara ärlig.
Killen har dessutom varit en ungdomstalang inom fotboll.
Om man varit på någon inomhusturnering i fotboll, så kan man även se vissa "gubbar" som fortfarande har en magisk känsla och kan styra spelet bakifrån, utan att egentligen behöva springa..
Hur menar du egentligen styra spelet?
De spelar bollen från backlinjen som 13 åriga pojkar gör.
I bordtennis har vi en damspelare i världseliten som fyller 60 år denna sommar, men ändå hävdar sig bra och slåss om medaljer i de stora mästerskapen (OS, VM, EM)...
Hon lever ju på sin rutin, spelförståelse och bollkontroll..
Bordtennis är en mycket mer förlåtande sport jämfört med fotbollen som har en relativt hög skaderisk pga kroppskontakten bland annat.
Vidare så har personen fortsatt spela på egen hand på hög nivå och inte lagt av helt i över 20 år.
Du måste väl ändå förstå själv att man tappar enormt mycket om man slutar spela på hög nivå eller inte alls på över 20 år.