2023-04-23, 20:50
Medlem
Nu har jag lyssnat på både JJ och MH. Slutsatsen är att ena ljuger värre än den andra!
Man kan ändå utse JJ som den bästa lögnerskan eftersom hon försöker övertyga rätten att hon inte hade uppsåt att mörda offret.
Hon gör det ändå på ert smart sätt.
Jag tyckte men släppte efter kort stund. Bra försök men så lätt är det inte att lura rätten.
Faktum är att hon tryckte med full kraft och höll positionen i minst 10 minuter. Hon försöker göra offret blind oxå genom att antagligen trycka in tummen i hennes ögon.
Så att säga det var en riktig vilja att mörda den som låg under henne.
Citera
2023-04-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Majas straff är upp för debatt i HovR, men Johanna är helt rökt. 100 %.

Man dör inte av 10 sekunders strypning på så sätt som JJ beskrivit. Det finns inte.

Maja borde få villkorligt. JJ kunde få mellan 5 och 10 år. Detta är ju unga tjejer och de har antagligen varit påverkade av något. Det viktiga är att man har löst fallet, att de anhöriga vet vad som hände med Tove. Men livslånga straff för den hör typen av förseelse känns lite overkill.
Citera
2023-04-23, 20:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Fan, obehaglig läsning. Låter ju som JJ hade bestämt sig för mord för länge sen…

Såklart. Hon hade ju t o m redan försökt en gång tidigare. Det är liksom inte ens uppe för debatt längre om JJ ville döda Tove eller inte, det är ju uppenbart att hon ville.

Noterbart är sedan att Maja kände till alla de här sakerna men fortfarande umgicks flitigt med Johanna. Så för mig blir det därigenom även tydligt att Maja var väl införstådd med vad som skulle ske.
Citera
2023-04-23, 20:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Maja borde få villkorligt. JJ kunde få mellan 5 och 10 år. Detta är ju unga tjejer och de har antagligen varit påverkade av något. Det viktiga är att man har löst fallet, att de anhöriga vet vad som hände med Tove. Men livslånga straff för den hör typen av förseelse känns lite overkill.

Säg det till dem anhöriga. Det måste vara bland det dummaste jag nånsin hört. Du borde skämmas.
Citera
2023-04-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nu har jag lyssnat på både JJ och MH. Slutsatsen är att ena ljuger värre än den andra!
Man kan ändå utse JJ som den bästa lögnerskan eftersom hon försöker övertyga rätten att hon inte hade uppsåt att mörda offret.
Jag tyckte men släppte efter kort stund. Bra försök men så lätt är det inte att lura rätten.
Faktum är att hon tryckte med full kraft och höll positionen i minst 10 minuter. Hon försöker göra offret blind oxå genom att antagligen trycka in tummen i hennes ögon.

Ja JJ gick in för att mörda med full kraft och fullt fokus!!!!!!!
Citera
2023-04-23, 20:56
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Går det att läsa nånstans vad det var som M och J lockade med sig T hem med?
Citera
2023-04-23, 20:57
Medlem
flashmaners avatar
Varför GW menar att Maja inte kommer att fällas för mord är tämligen väl klarlagt, även för de som inte delar uppfattningen (det borde i alla fall vara så).

Men det hade varit intressant att få höra GW's argument till varför Maja inte skall dömas för grovt brott avseende gravfriden, utan varför han menar att det bör stanna vid brott av normalgraden.

Citat:
Han [GW] menar också att domen för grovt gravfridsbrott inte ska stå sig för 18-åringen, utan att det bör handla om ett normalfall av gravfridsbrott.

https://www.expressen.se/nyheter/gw-om-tove-domen--18-aringen-frikanns-/
Citera
2023-04-23, 20:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Lika sjukt som MHs sova-vaken-sova-vaken-honkanskevariwalkincloset-historia.

Lika barn leka bäst.
Även det har vi väldigt olika syn på.
Att du kan se Ms spekulation och tvivelaktiga sova-story som likvärdig med J mordiska dikt är för mig en gåta.
Men jag respekterar din uppfattning.
Citera
2023-04-23, 20:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Om nu mördarmaja är så oskyldig som en del vill få det till, varför berättar hon då inte för sin mamma vad som hänt direkt hon kommer hem?
Då har ju J åkt till sin mamma så hon behöver ju inte vara rädd för henne.

Varför berättar inte mördarmaja allt för polisen när hon häktas?
Nä hon tiger i 3 veckor.

Enligt Maja själv var upplevelsen så hemsk att hon "trängde bort minnena" och därför inte visste att hon gjort det. Lätt att skratta åt, men ännu roligare är att det finns folk här på forumet som faktiskt tror på förklaringen
Citera
2023-04-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Varför då? Tillverkar kroppen etanol när man dör?

En lång processer inträffar efter dödan, det sker en
bakteriell omvandling av glukos och laktat, restprodukten är alkohol. Alkohol bildas även genom diffusion och aspiration av alkohol från magsäcken.

För att ge mer tillförlitliga resultat bör blodanalysen kompletteras med analys av prov från ögats glaskropp och från urinen.
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2023-04-23 kl. 21:25.
Citera
2023-04-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Varför GW menar att Maja inte kommer att fällas för mord är tämligen väl klarlagt, även för de som inte delar uppfattningen (det borde i alla fall vara så).

Men det hade varit intressant att få höra GW's argument till varför Maja inte skall dömas för grovt brott avseende gravfriden, utan varför han menar att det bör stanna vid brott av normalgraden.

https://www.expressen.se/nyheter/gw-om-tove-domen--18-aringen-frikanns-/

GW brukar alltid basera sina åsikter på statistik. Han har väl kollat på liknanade fall och vilka straff de har renderat i. GW tillhör inte direkt den hårda staffskolan utan håller väl sig till traditionell socialdemokratisk praxis.
Citera
2023-04-23, 21:02
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

Håller med, båda två ljuger sig blåa och mördarmaja hörde jag inte ens en snyftning ifrån, bara
- ehh ehh vettere ehh..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in